Gå till innehåll

Pokersajt med SEK som basvaluta


Recommended Posts

Jag är på jakt efter en pokersajt där jag kan sätta in med NETeller och sedan växla pengarna till SEK och låta de ligga där ett tag med lite spel emellanåt. Vilka finns det? Vet att jag har ett konto på nån sajt där sportbetkontot var i SEK men kan inte minnas vilken. Dock måste det finnas mängder av dem. Desto större och säkrare sajt desto bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev Betfair. En jävla skillnad var det på valutakurserna mellan moneybookers och Neteller. Fick mycket mera SEK på en lika stor överföring från neteller som från moneybookers så moneybookers är inte bäst på allt:)

 

Hursomhelst så insåg jag just att banken som Betfair använder sig av är Royal Bank of Scotland (RBS) och är en av de mest krisdrabbade. Bör jag vara orolig? Satte in ungefär 1/5 av mitt totala kapital. Står dock på en sida att staten äger bortemot 70% av banken så det borde göra konkurs-chanserna minimala eller vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev Betfair. En jävla skillnad var det på valutakurserna mellan moneybookers och Neteller. Fick mycket mera SEK på en lika stor överföring från neteller som från moneybookers så moneybookers är inte bärst på allt:)

 

Hursomhelst så insåg jag just att banken som Betfair använder sig av är Royal Bank of Scotland (RBS) och är en av de mest krisdrabbade. Bör jag vara orolig? Satte in ungefär 1/5 av mitt totala kapital. Står dock på en sida att staten äger bortemot 70% av banken så det borde göra konkurs chanserna minimala eller vad tror ni?

 

Du behöver nog inte oroa dig :) snacka om noja!

 

Inte för att det talar emot en KK men de har ett kontor på Strandvägen som de flyttar till en annan gatuadress och renoverar för flera miljoner atm som en anställd sa när jag va där o jobbade med en grej.

 

För övrigt så är det möjligt att ha kontot i SEK hos VCpoker (ipoker) också, dom är snabba på banköverföringar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo skulle ju mycket till men man ska aldrig säga aldrig. Det har jag lärt mig i denna finanskris med företag som kursar runt omkring och Island som höll på att gå i konkurs.

 

btw. fick detta svar från Betfair när jag frågade vad som skulle hända med mina pengar om RBS går i konkurs:

 

We can also guarantee that your funds held at betfair are 'ring fenced' which is a guarantee that no matter what financial circumstance your funds are safe.

 

Är osäker på vad "ring fenced" exakt betyder så det är väl inte så mkt att dra några slutsatser ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver nog inte oroa dig :) snacka om noja!

 

Inte för att det talar emot en KK men de har ett kontor på Strandvägen som de flyttar till en annan gatuadress och renoverar för flera miljoner atm som en anställd sa när jag va där o jobbade med en grej.

 

För övrigt så är det möjligt att ha kontot i SEK hos VCpoker (ipoker) också, dom är snabba på banköverföringar också.

 

Du menar som Volvo som inte har en krona på kontot men delar ut flera miljarder till aktieägarna? Eller det är så fint att ha ett kontor på strandvägen så det bara måste gå bra för dom så därför finns det ingen anledning att kolla vidare?

 

Snartgul, banker har en garanti för dina pengar men det finns inget spelföretag som kan ha det, vad jag har hört så finns det ingen stat som har gått i säkerhet för något iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är osäker på vad "ring fenced" exakt betyder så det är väl inte så mkt att dra några slutsatser ifrån.

 

Enligt den här definitionen http://en.wiktionary.org/wiki/ringfenced

låter/verkar det som om de är helt öronmärkta dvs inte räknas in i ett eventuellt konkursbo. (Således helt säkrade även om banken konkar)

Dessutom - om en till 70% statligt ägd bank tilläts gå i konkurs av den skotska regeringen så skulle nog den regeringen bli offer för en folkmobb som brände dem alla på bål a la inkvisitionen.

( Vilket iofs hade varit en syn 8-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...