Gå till innehåll

CC: Värde att ställa med T8s här?


Frege

Recommended Posts

God och tiltig afton,

 

För lite mer än två år sedan var första besöket på CC och jag skrev en underhållande analystråd. Nu bar det tillbaka, efter uppehåll då jag jobbat som anställd i stället och nu var välkommen tillbaka, att prova lyckan. Hade missat att det var turbo, 300+100, men var mest sugen på att spela. 53 deltagare och en blandad kompott av spelförmåga och underhållningsvärde fanns i soppan.

 

Öppnade starkt med att redan på andra handen dubbla upp med :Jw::Jw: mot :Aw::Qw: på en :As::Js::Xc:-flopp. Jag spelar small ball större delen av turneringen och förlorar senare en väsentligt pott som senare gör mig aningen passiv. Jag hamnar sällan i showdown och tar på mig en aggressiv image överlag.

 

Turneringen tappar snabbt spelare från 25 till 13 och jag ligger precis vid average när chipleadern äntrar bordet. Jag får inte mycket anderum och när chipracet vid andra pausen har ägt rum och jag sitter med 16k (average är 14,5k). Jag sitter på BB, tre ställer, jag foldar, två knockas ut och finalbordet äger rum. Jag lottas oturligen till platsen efter nya BB och kommer således, med blinds på 1000/2000, att blinda bort en tredjedel av min stack snabbt om jag inte hittar något vettigt. Nu till frågan:

 

På SB tittar jag ned på :Tc::8c: killen innan knappen höjer till 6k (har en stack på cirka 20-25). Är det en situation att passa på eller är jag bara arg över att jag förlorade handen därefter mot chipleadern med :Ah::Jh: mot hans :Kw::Qw:o? Motståndaren har jag suttit bredvid under hela turneringen och har spelat semi-tight och hellre synat än lett ut (hävdade även i början att han vunnit en av dessa turneringar och komma trea en annan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda. Han är i princip potcommitad och kommer syna med alla ess och par oftast, känns inte som du har någon FE alls.

 

Du har ett helt varv att invänta bättre kort på. 13k stack efter blindsen kan du definitivt leka lite med

 

Btw, 100 rake för en 300 turboturre? Är det ett skämt eller vad är det frågan om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ett helt varv att invänta bättre kort på. 13k stack efter blindsen kan du definitivt leka lite med

Faktum är att det är 11. Hade 16 innan BB, sen finalbord, ny plats, ska betala BB och SB (16-2-2-1=11), så jag ser det inte nödvändigtvis som att det är mycket att leka med.

 

Btw, 100 rake för en 300 turboturre? Är det ett skämt eller vad är det frågan om?

Det är CC. 500+100 köper jag, men 300+100 är galet, ja.

 

Tack för svaret. Jag behövde bara åsikt från en utomstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bättre att pusha Any Two först in än att ta synen, du har ju 5.5 BB kvar om du foldar och de borde du ha FE om du pushar med.

Ja, syn fanns aldrig på kartan, det förstod jag med. Var det kanske t o m läge att pusha på BB handen innan med 84o (mot en annan med 20k-stack hade ställt i mittpos)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, syn fanns aldrig på kartan, det förstod jag med. Var det kanske t o m läge att pusha på BB handen innan med 84o (mot en annan med 20k-stack hade ställt i mittpos)?

 

Du menar att nån har ställt och du ska syna dig allin med 84o...?

 

Du har ändå 5.5BB kvar, det räcker för ganska mkt FE, speciellt live, shove any2 nästa gång du är först in istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...