Gå till innehåll

Stars och Fulltilt dominerande?


dlinder

Recommended Posts

Att döma av http://www.pokerscout.com är Pokerstars och Fulltilt numera fullständigt dominerande på marknaden, med fler spelare än alla de övriga näten tillsammans. Tydligen blir statistiken än mer sned om man räknar in turneringar (där Stars är som starkast, kanske även Fulltilt?) vilket pokerscout inte gör.

 

Stämmer detta överens med era upplevelser? Hur blev det så här, är det USA-bannen från Europeiska sajter som är enda orsaken?

 

Vore kul att höra lite input, det är rätt stora skillnader det rör sig om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att döma av http://www.pokerscout.com är Pokerstars och Fulltilt numera fullständigt dominerande på marknaden, med fler spelare än alla de övriga näten tillsammans. Tydligen blir statistiken än mer sned om man räknar in turneringar (där Stars är som starkast, kanske även Fulltilt?) vilket pokerscout inte gör.

 

Stämmer detta överens med era upplevelser? Hur blev det så här, är det USA-bannen från Europeiska sajter som är enda orsaken?

 

Vore kul att höra lite input, det är rätt stora skillnader det rör sig om!

 

Som du säger så är det säkert till största delen för att de tar emot jänkare.

I övrigt är båda duktiga på att försvara sina positioner som marknadsledare, stars genom att synas överallt och sponsra alla stora events, tilt genom att differentiera sig som stället där alla tuffa grabbar spelar. Genom att de bevakar sina intressen så bra så fortsätter de växa på bekostnad av alla mindre nätverk.

 

En viktig sak tror jag också är att båda rummen måste ha marknadens högsta marginaler eftersom de via sin reklam når ut överallt och fångar upp all möjlig fisk.

 

På tex (valfritt litet skin) finns det bara en anledning att folk spelar, och det är att de får jäkligt mkt tillbaka i form av rakeback etc. På stars och tilt skulle det inte förvåna mig om typ 80% spelar utan rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom de båda är enda skinnet i sina nätverk så lönar det sig att göra reklam. Även om Expekt slänger ut massor av pengar på reklam så kommer alla grinders spela på ett annat skin i samma nätverk för dom har högre rb där. Den möjligheten finns inte hos Stars och FTP alltså får dom "betalt" för sina marknadsföringspengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan grej jag funderade på är ju att de mindre spelarna iaf verkar ha hållt sig oförändrade medan de två jättarna har växt så det knakar. Sammantaget bör ju det innebära det det kommer massor av nya spelare hela tiden. Är det så fortfarande alltså? Själv har jag inte spelat mkt på sistone så jag har själv svårt att avgöra...

 

Extraknäcker du för Europakommissionen?

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan grej jag funderade på är ju att de mindre spelarna iaf verkar ha hållt sig oförändrade medan de två jättarna har växt så det knakar. Sammantaget bör ju det innebära det det kommer massor av nya spelare hela tiden. Är det så fortfarande alltså? Själv har jag inte spelat mkt på sistone så jag har själv svårt att avgöra...

 

 

 

?

 

Dåligt juridikskämt bara. Angående Europakommissionen jakt på företag som missbrukar sin dominerande ställning på en viss marknad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore intressant att veta hur mycket spelarantalet har växt på de där två sajterna egentligen eller om de ens har växt någonting.

 

Pokersitescout räknar ju som bekant tex en 24tablande grinder inne på stars som 24spelare... Sajter som har max antal bord/spelare under 10 har ju ingenting att komma med, med det sättet att räkna spelare.

För övrigt så är både pokerstars och troligen också FT smockfulla med botar nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokersitescout räknar ju som bekant tex en 24tablande grinder inne på stars som 24spelare... Sajter som har max antal bord/spelare under 10 har ju ingenting att komma med, med det sättet att räkna spelare.

 

Sant. Ja då är det ju rätt svårt att bedöma hur mycket antalet verkliga spelare har ökat, utan det vi får titta på är närmare omsättningen.

 

För övrigt så är både pokerstars och troligen också FT smockfulla med botar nuförtiden.

 

Varför tror du det, och varför just de sajterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror du det, och varför just de sajterna?

 

När man inte ser tydligt att det är människor man möter, ens nere på NL2 och NL5FR så kan man ju fundera på om det är människor man möter...

Sen är det rätt uppenbart att något är fel när vpip ligger 10% under den genomsnittliga sajten. Även snittpotterna är mycket lägre än normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...