Gå till innehåll

Syna eller höja limp(ar) shorthanded fixed limit?


bernick537

Recommended Posts

Tjena pokerspelare!

 

Jag har just gått över från 10-hands- till 6-hands-bord fixed limit. (0,5-1,0 $). Jag open-limpar aldrig utan höjer eller lägger mig om jag är först in.

 

Något jag dock ständigt känner mig osäker på är om jag ska syna eller höja en eller flera limpar. Vilka faktorer väger in för detta beslut?

 

Bernie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena pokerspelare!

 

Jag har just gått över från 10-hands- till 6-hands-bord fixed limit. (0,5-1,0 $). Jag open-limpar aldrig utan höjer eller lägger mig om jag är först in.

 

Något jag dock ständigt känner mig osäker på är om jag ska syna eller höja en eller flera limpar. Vilka faktorer väger in för detta beslut?

 

Bernie

 

Bra händer höjer du för värde. Typ AA-TT, ATs+, AJo+ osv.

 

Om blindsen är tighta kan du isolera en passiv limper med alla händer du tänkt raisa först in med.

 

Om blindsen är lösa och du vet att de kommer gå med även om du höjer kan du limpa med istället, med alla händer som du inte höjer för värde.

 

Om du har flera limpers före dig eller om du tror att de efter dig bara kommer limpa med så kan du syna med en ganska bred range.

Ex. 84s, KTs, T8o osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...