Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inte just nu, men snart, så kommer jag att sätta in 3'000 kronor på svenska spel för att lira cashgame micro 0.50/1.0.

Jag har funderat på buy-in (som är mitt minsta problem) och har kommit fram till att köra på 100 bbs tills jag har vunnit lite mer, för att sedan öka på till fulla 200 bbs. Vad tycker ni om det?

Och sedan så undrar jag hur jag bör spela. Jag är en MTT spelare egentligen så jag får ju spela på ett helt annorlunda sätt, men samtidigt så har man ju hört hur dåliga alla skall vara där. Räcker det med ABC spel?

Det här spelet då:

T.ex. på knappen om jag plockar upp 35s/57s/67s/45s och fi i mittpos raisar till 5 så höjer jag till 15; fungerar det på sådana låga nivåer? Eller skall jag hålla mig till rent ABC spel för att FI inte sätter mig på t.ex. höga kort om jag missar floppen som jag vill sätta?

Skulle gärna vilja ha en utförlig beskrivning på hur jag bör spela cashgame på svs för att plusa, samt hur mycket buy-in jag bör köra på. För 15 inköp känns lite... ja, tack för hjälpen i förhand. :-)

Zet

Postad

Det här spelet då:

T.ex. på knappen om jag plockar upp 35s/57s/67s/45s och fi i mittpos raisar till 5 så höjer jag till 15; fungerar det på sådana låga nivåer? Eller skall jag hålla mig till rent ABC spel för att FI inte sätter mig på t.ex. höga kort om jag missar floppen som jag vill sätta?

Du har oftast ingen foldequity alls så att 3-beta det värsta skräpet låter väldigt onödigt. Snackar du fulring eller shorthanded? Antar att du menar fulring.

Postad

det finns inget enkelt sätt att få en hög winrate eftersom det bara är ett fåtal som kan uppnå det på lång sikt. det gäller helt enkelt att fixa en stabil grund och hela tiden jobba på detaljer samtidigt som man undviker tilt. att reraisa den genomsnittliga 0,5/1 spelaren med 35s är inte en stabil grund.

Postad
Du har oftast ingen foldequity alls så att 3-beta det värsta skräpet låter väldigt onödigt. Snackar du fulring eller shorthanded? Antar att du menar fulring.

FR!

det finns inget enkelt sätt att få en hög winrate eftersom det bara är ett fåtal som kan uppnå det på lång sikt. det gäller helt enkelt att fixa en stabil grund och hela tiden jobba på detaljer samtidigt som man undviker tilt. att reraisa den genomsnittliga 0,5/1 spelaren med 35s är inte en stabil grund.

Okej, bra att veta då.

Postad
FR!

Okej, bra att veta då.

Prøva att køra med Daniel Negreanues lowball spel. Har apat efter han litegrann i mitt cashgame på Partypoker (børjade med $25 før ett par veckor sedan. Har idag øver $600). Tror det ær på http://www.pokervt.com eller nåt som du kan få lite mer info.

Postad
Prøva att køra med Daniel Negreanues lowball spel. Har apat efter han litegrann i mitt cashgame på Partypoker (børjade med $25 før ett par veckor sedan. Har idag øver $600). Tror det ær på http://www.pokervt.com eller nåt som du kan få lite mer info.

Verkar chill, dock så har jag inte $140. :D

Postad

Detta är ett utmärkt råd på SvS lowstakes.

Spelar man ren ABCpoker räcker det långt. Hitta inte på några spjewiga saker för de är väldigt synvilliga. Ta betalt för dina monster istället.

Postad

Spela aggressiv abc-poker, betta eller höj när du har en bra hand, lägg dig när du har en dålig.

Hålla på och grejsa med trebettar och sattyg är något du kan ta in när du slagit och lämnat nivån imho.

Postad
Limpa in med alla små par, även i tidig position. På högre nivåer kommer du bli straffad för det, det blir du inte på 0.5/1.

Några andra som håller med om det här?

Negreanus smallball-koncept på youtube.

Intressant, och gratis.

(del 1)

(2)

(3)

Är inte det för turneringsspel då? Satsa lite för att sno blindes etc, det är ju det jag gör när kör mtts.

Postad
Några andra som håller med om det här?

Faktiskt :shock:

Vad nickar du på svs?

Det kanske inte är vinnande mot proffs som du men jag tror nog att det är väldigt vinnande på de flesta fulringar på den nivån.

Postad

Läs min dagbok. Jag körde över NL 200 från augusti 2008(då jag började skriva DB) till i början av december då jag flyttade upp till NL 400. Nu spelar jag på NL 1000.

Det krävs inga större kunskaper om spelet för att göra bättre pengar än vad man gör som tex taxiförare etc. Men det är viktigt att vara så psykisk stabil att man klarar av perioder då man spelar bra fast ändå backar 10 inköp. Just den typen av frågor vad var vad jag fokuserade på i min dagbok.

Fast om du vill ha ett råd så råder jag dig förstås att lägga ner pokern och istället charma tjejer och lukta på vårsolen. Livet som pokergrinder är inte så kul alla gånger. Säger iaf jag, som inte gör speciellt stora pengar.

Postad
Vill du tjäna lite pengar snabbt eller mycket pengar långsiktigt?

Jag vill ju börja bygga rulle och gå upp. Möjligen ha målet 11'000 SEK från 3'000 SEK, så att jag kan plocka ut 8'000 SEK ($1'000) till PokerStars och ha resten till att börja om på NL200.

Läs min dagbok. Jag körde över NL 200 från augusti 2008(då jag började skriva DB) till i början av december då jag flyttade upp till NL 400. Nu spelar jag på NL 1000.

Det krävs inga större kunskaper om spelet för att göra bättre pengar än vad man gör som tex taxiförare etc. Men det är viktigt att vara så psykisk stabil att man klarar av perioder då man spelar bra fast ändå backar 10 inköp. Just den typen av frågor vad var vad jag fokuserade på i min dagbok.

Fast om du vill ha ett råd så råder jag dig förstås att lägga ner pokern och istället charma tjejer och lukta på vårsolen. Livet som pokergrinder är inte så kul alla gånger. Säger iaf jag, som inte gör speciellt stora pengar.

Skall kolla in den när jag börjar spela! Kan du länka till dagboken?

Postad
Negreanus smallball-koncept på youtube.

Intressant, och gratis.

(del 1)

(2)

(3)

Shit vilken donk Negreanu är och hur fake var inte Coles sista spel? lol

Åtminstone vi har en förklaring till Negreanus otur i HSP :D