Gå till innehåll

Jag ska klonka WSOP-paket


Limpaan

Recommended Posts

Hej,

 

Skulle gärna uppskatta lite hjälp.. :lol:

Jag har idag $47 på Stars. Satte in $26 häromdagen för att ha till och slaska i lite turrar - men har nu bestämt mig för att ta mig till WSOP.

 

Vilka satteliter skulle ni rekommendera mig? Hur svårt är det? :)

 

Blir helt förvirrad av alla dessa satteliter till kval hit och dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Skulle gärna uppskatta lite hjälp.. :lol:

Jag har idag $47 på Stars. Satte in $26 häromdagen för att ha till och slaska i lite turrar - men har nu bestämt mig för att ta mig till WSOP.

 

Vilka satteliter skulle ni rekommendera mig? Hur svårt är det? :)

 

Blir helt förvirrad av alla dessa satteliter till kval hit och dit.

Är det bara stars som gäller? I så fall ska du börja på lägsta nivå på Steps-satelliterna.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade upp det här åt dig. Dom har en sajt. På svenska till och med:

 

http://www.pokerstars.se/wsop/

 

Lycka till och om du vinner, glöm inte vem som hjälpte dig på vägen.

 

Notera att det även går att få en nyttig översikt av de olika satelliterna och de olika stegen genom att välja "- kontant", "- FPP" och "Sit & Go Step Satelliter" i vänstermenyn.

 

Och så vill vi förstås påminna om vår "Nordic WSOP Expedition"-kampanj som det går att läsa mer om här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/promotions/vegas/

 

Lycka till!

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog jättesvårt med så lite startkapital.

 

Förmodligen har dom en webbsajt där det står allt du behöver veta om WSOP-satelliter.

 

Jag har givetvis ett större kapital, om jag så vill. Men hade varit en skoj grej att lyckas med! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara stars som gäller? I så fall ska du börja på lägsta nivå på Steps-satelliterna.

 

Jag tänkte faktiskt hålla mig till enbart Stars. Har aldrig förr spelat turneringar på Stars - men jag tror jag är kär. Tack så hemskt mycket för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar det här med Steps-satteliter?

Ungefär så här;

Step 1 (t.ex $5), vinner man så vinner man inköp till Step 2(?) som har ett har ett högre inköp (t.ex $20) vinner man den vinner man inköp till Step 3 osv osv. Mao kan man köpa in sig direkt i en t.ex Step 10 om man vill? Annars blir det att spela sig upp? Låter tufft - men en go utmaning.

 

Vad rekommenderas i bankrulle, och hur myckes kan man räkna behöva spela? Jag förstår givetvis att resan är lång och det krävs mycket spel för att ha minsta möjliga chans. Men Vegas hade ju varit sjukt nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar det här med Steps-satteliter?

Ungefär så här;

Step 1 (t.ex $5), vinner man så vinner man inköp till Step 2(?) som har ett har ett högre inköp (t.ex $20) vinner man den vinner man inköp till Step 3 osv osv. Mao kan man köpa in sig direkt i en t.ex Step 10 om man vill? Annars blir det att spela sig upp? Låter tufft - men en go utmaning.

 

Vad rekommenderas i bankrulle, och hur myckes kan man räkna behöva spela? Jag förstår givetvis att resan är lång och det krävs mycket spel för att ha minsta möjliga chans. Men Vegas hade ju varit sjukt nice!

 

UB/AP's Steps: Tio nivåer. Lek med tanken att du tar dig upp ett Step en gång av tre. Och att du således vill ha tre biljetter på varje nivå.

3^10 = 59049 * 0.10 = USD 5904.90

 

Jag tror att Stars $650-turrar (med 25 säten garanterade) vid midnatt varje söndag är dom bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schenker;

 

Har 2 biljetter till Step-2 på PokerStars nu. Spelade 3 turrar på Step-1 och klonkade 2 biljetter. Känner dock att jag har lite motrigg så ska vänta med Step-2 till ikväll. Har bara som sikte att ta mig till Step-4 och dra in $215.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schenker;

 

Har 2 biljetter till Step-2 på PokerStars nu. Spelade 3 turrar på Step-1 och klonkade 2 biljetter. Känner dock att jag har lite motrigg så ska vänta med Step-2 till ikväll. Har bara som sikte att ta mig till Step-4 och dra in $215.

 

du får inte 215$ utan du måste fortsätta till toppen eller hoppa av och lira någon 215$ turnering eller en motsvarande på nästa stepnivå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schenker;

 

Har 2 biljetter till Step-2 på PokerStars nu. Spelade 3 turrar på Step-1 och klonkade 2 biljetter. Känner dock att jag har lite motrigg så ska vänta med Step-2 till ikväll. Har bara som sikte att ta mig till Step-4 och dra in $215.

 

Spela inte när motriggen är påslagen. Då fixar du det aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela inte när motriggen är påslagen. Då fixar du det aldrig.

 

Nej fy fan. Igår var det en tung dag. Lyckades inte ta mig vidare från någon Step-2, men fick 1 biljett till Step-1 igen. Backade $44 igår - hade dock kunnat minimera det men blev lite semi-tiltad och spelade sjukt dåligt. Spelade dock 2 nu på morgonen med bra spel och lite flyt och har nu 2 biljetter till Step-2 igen. Så får vi hoppas att det går bättre ikväll.

 

du får inte 215$ utan du måste fortsätta till toppen eller hoppa av och lira någon 215$ turnering eller en motsvarande på nästa stepnivå

Är det inte någon kvalturre som har just $215 i buy-in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Double shootout kostar $215 och går en på kvällen och en på natten. Du kanske märkt av att det är lite svårt? Har själv försökt i fem år (ganska halvhjärtat).

 

Mm. Faktiskt. Man tänkte ju inte att det skulle vara så svårt att klonka ett par SnG's i rad. Men gäller ju att ha rätt timing hela vägen - flera SnG's i rad. Får se hur länge man försöker. Har inte lust att bränna hela min MTT-rulle (vilket jag gjorde igår :oops:) på det. Har fått nalla av min cashgame-rulle nu vilket inte var min tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm. Faktiskt. Man tänkte ju inte att det skulle vara så svårt att klonka ett par SnG's i rad. Men gäller ju att ha rätt timing hela vägen - flera SnG's i rad. Får se hur länge man försöker. Har inte lust att bränna hela min MTT-rulle (vilket jag gjorde igår :oops:) på det. Har fått nalla av min cashgame-rulle nu vilket inte var min tanke.

 

Vill inte va taskig men inser du inte hur döfött ditt projekt är? Det du gör är att spela high stakes poker med en micro stakes-bankrulle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsättningar att lyckas (vad som spelar in):

 

* Kapital man är beredd av avsätta för att kvala in till WSOP

 

* Tidigare pokererfarenhet. T ex är man vinnande?, på vilka nivåer?, tidigare erfarenhet från satellitspel?

 

Exempel 1: En riktigt duktig spelare som vunnit ett par miljoner avsätter $3000 (för det går fan gränsen) till att spela double shootouts och $80 satelliter.

 

2: Tror att han har plussat på poker. WSOP verkar kul. Steps verkar enkelt. Vinna några sng i rad, hur svårt kan det vara?

 

Spelare nr 1 har mycket större möjligheter att lyckas, men såklart blir det spelare nr 2 som vinner ett paket och turar hem hela WSOP sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...