Gå till innehåll

Tipsa om Iphone-apps


TotalFarsa

Recommended Posts

Kikade precis i Itunes Store efter lite roliga apps man kan slänga in i phonen men det var ju en veritabel djungel av skit och användbara grejer.

 

Tipsa om vad just du proppat phonen eller poden full med så man vet var man ska börja :-D Freeware som betal-apps spelar ingen roll.

 

Hittills har jag bara installerat:

Facebook

Parlino (eller vad det hette, men jag ska kunna köra msn iaf)

Skype

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SR Poddradio - gratis, lyssna på Sveriges radio

 

iDracula - roligt slöspel

 

Geodefense - Bästa och snyggaste Tower defence-spelet

 

Zen Bound - Spel, svårt att förklara men värt att kolla upp

 

Zynga - gratis poker, laddade hem för att kolla om det funkar med poker och det gör det

 

Read it later pro - Smidigt sätt att bokmärka websidor på stationära datorer som sen synkroniseras med din iphone för offlineläsning

 

Drop 7 - Bästa pusselspelet, lite tetrisaktigt. Billigt

 

XBMC - Remote för att styra mediacenter

 

Bloomberg - Gratis, kolla valutor och aktier

 

WifiTrak - hitta trådlösa nätverk, ser signalstyrka och även dolda nätverk

 

Myst - Myst

 

Twitterrific - Twitter, gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att redovisa vad jag handlat in mig på :-P

 

 

Myst - det legendariska pyssla och lösa gåtor/pussel-spelet.

 

GeoDefense - något slags strategispel ala Tower Defense

 

Antimatter - vet inte vad det är men ser crazy kul ut

 

Peggle - något slags spel som fått sjukt bra recensioner

 

Labyrinth - nej, inte den gamla kalkonrullen med Bowie utan det beroendeframkallade träspelet vi alla sjuttiotalister nötte som barn

 

TapDefense - Som Geo men gratis

 

Snake Galaxy - snake - fast runt en sfär

 

Sudoku - something for the ladies i.e sambon

 

Wolfenstein 3D - känner du inte till det här är du för ung

 

Black Mamba - ett racingspel som ser kul ut

 

Aurora Feint II - tror det är något slags rpg, osäker

 

 

Sådär, det var spelen jag tankat ner. Ett fåtal av dom är demos som är gratis. Är de riktigt bra kommer orginalet att införskaffas. Får återkomma med appsen senare :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här är några med betyg på hur livsnödvändiga de är

 

tap tap revenge 2 10/10

shazam 7/10

midomi 5/10

decibel 9/10

iPint 7/10

toy bot 5/10

jellycar 5/10

anagrams 5/10

brain tuner 5/10

enigmo 10/10

google earth 7/10

topple 6/10

ichess 5/10

touchphysics 5/10

headsup 6/10

heat pad 4/10

iriversi 6/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte alltid så bra på att bidra med något ordentligt förutom sarkasm som inte alltid uppfattas rätt, men här har jag ju chansen att faktiskt bidra med något :).

 

Spel:

 

Crazy Machine Pris: 22kr betyg: 8/10

Pyssel och knåp spel. Man ska koppla samman olika delar för att uppnå den av professor önskade effekten, rätt mysigt och avslappnande.

 

Bugdom 2 pris: 7kr betyg: 2/10

Plattform i 3d, tänk er playstations tidiga spel, tänk er ospelbart.

 

Glyder pris 7kr: betyg 4/10

Flygspel, känns häftigt första fem minuterna, men hey! 7kr är ju inte ens 1dollar!

 

Sway pris: 45kr(?) 9/10

Helt klart bästa spelen än så länge - som jag testat - på iphonen. Innovativ styrning, bra bandesign och allmänt härlig. Man svingar sig fram genom att styra respektive arm på karaktären med respektive tumme på en själv.

 

Touchgrind pris: 45kr(?) 3/10

Spelet som ni säkert redan hört talas om, och nej, det är inte alls så bra. Det är häftigt, det är innovativt men också långtråkig och meningslöst.

 

Zen Bound pris: 45kr(?) 7/10

Ett pusselspel som påpekar att det är skapat för att spelas med hörlurarna på, hur stor vikt musiken är av i detta spel vetefan. Man ska lägga ett snörre på bästa möjliga sätt runt träbitar för att täcka träbiten, låter inte så exalterande va? Men det är det :D

 

Rasta monkey pris: 7kr betyg:4/10

Ett bra försök till ett innovativt plattformspel, inte sådär jättebra, men det handlar som sagt om 7kr, så why not?

 

Chess pris:gratis betyg:9/10

Helt briljant! Bjud in polaren och spela mot varandra. Man gör ett drag och det dyker upp hos polarn, som i sin tur gör ett drag. Enkelt, men bra. Spelet är som alla vet inget nytt, men betyget ligger i utförandet.

Andra apps:

 

Evernote pris: gratis betyg 10/10

Evernote är ett anteckningsblock, en kamera och en röstinspelare. Det som skiljer den mot din vanliga kamera etc är att den jobbar direkt mot ditt evernote konto på evernote.com. Dvs, man slipper ladda in bilderna till datorn, om det är där man vill ha dom! :D

 

hitta.se/eniro.se pris:gratis betyg: spela roll?

Hitta och eniros app fungerar likvärdigt och fyller samma funktion, de är något av ett måste.

 

SF bio pris: gratis betyg: -

Användarvänligt och enkelt, men vem går egentligen på bio numera?

 

Translator pris: gratis betyg: 8/10

Namnet säger allt, och den fungerar finfint.

 

Shazam pris:gratis betyg: 7/10

Fungerar som det där programmet alla Se-mobiler har. Håll upp och låt iphonen ta in musiken via micen och shazam visar vad låten heter och vem artisten är. Man får också direktlänkar för att köpa hem låten via itunes och länkar till las.fm etc.

Distant shore pris: 7kr betyg: 5/10

Skicka/ta emot flaskpost digitalt, småroande en stund. Sänd ut era badbeathistorier här :D.

 

Skype pris: gratis

Skype, behöver jag säga mer?

 

Ps. Ursäkta om det är lite rörigt här och där. Blev en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinball dreams ( 38:-), klart mest spelade spelet på min iphone, grym portning från amigaklassikern. 10/10

 

Airportmania ( 7:-), Småroligt o gulligt spel, dock alldeles för lätt att klara. 7/10.

 

Track&Field (7:-), simpelt men roligt spel, några fler grenar skulle höja betyget. 7/10

 

Bloons (7:-), har nog många spelat som flashspel på datorn, tyvärr bara 50 levels, men tar en stund att ta sig igenom. 7/10.

 

Använder även shazam, bloomberg och ett antal andra apps ganska mkt, fyller på när jag får tid över .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simplify - http://www.simplifymedia.com

AirMouse - http://www.mobileairmouse.com/

 

Två sjukt bra nyttoprogram; Med Simplify kan du streama alla dina(+30 polares) låtar du har på datorn via WiFi/3g

AirMouse är helt enkelt mus/tagentbord, perfekt om man har datorn kopplat till TV'n.

 

Två sköna spel:

iCopter

FlightControl

 

edit: Sen har vi ju Installous där man kan ladda ner de flesta(alla) apps gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

iFitness är bra om man smidigt vill hålla koll på sin träning. Finns instruktioner till många olika övningar. De visas genom bilder på riktigt människor, text och till vissa övningar även filmer. Det innehåller även några träningsprogram och en av huvudfuktionerna är att man själv kan hålla koll på sin egen träning lätt och smidigt.

 

Rekommenderas! Pris €1,6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doodlejump, Måste spelas beroendeframkallande till tusen! Pris: 7kr

 

Papertoss, Kasta papper i papperskorg är också beroendeframkallande. Pris: free

 

Spotify, behöver ja säga nått mer? Pris: free

 

Around me, Var är närmaste café, bar? Pris: Free

 

Yr.no, håll koll på vädret exakt! Pris: Free

 

Rowmote, Styr datorn tex VLC, spotify + massa annat med iphonen: Pris: 7kr

 

Currency, vad är 1K $ i KR? Pris: Free

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har testat LogMeIn Ignition?

 

https://secure.logmein.com/products/ignition/iphone/

 

Fjärrstyra hemmaburken med iphonen.

 

Absolut... inte. Men Jaadu har jag testat, vilket enligt recensioner ska vara bättre. Testade enbart för att kunna lira poker när man inte har en dator tillgänglig. Det gick att spela, men jag var tvungen att gå under 1000-tals färger för att få det att funka bra. Har inte orkat sätta mig in i huruvida det går optimera via datorn eller ej. Jag kanske ska ge mig på ett seriöst test och ge en recension, men kolla youtube tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guitar Toolkit ~70:- - En helt ok app om man är gitarrist. Stämapparat, ackordutforskare och metronom. Finns alternativ för bas, gitarr och 12-strängat

 

Police Scan ~30:- - Om du av någon anledning vill ha en policeradio till hands. Det handlar såklart om stream här. Vet inte hur hett det kan vara nu när alla frekvenser börjar krypteras, men det kanske kan vara skoj för de som gillar sånt.

 

Ocarina ~?:- - Gillar du flöjt så är denna given. Blå i micen och leta dig fram i tonerna.

 

RadioBOX ~15:- - Bra radio-app med hur många stationer som helst.

 

Ragdoll Blaster ~15:- - Lysande streckgubbe_skjutandes_ur_kanon-spel

 

Papi Jump ~0:- - Det gäller att hoppa så högt som möjligt på platåer. finns en massa spel i Papi-serien.

 

Draw Race ~?:- - En racetrack som syns rakt uppifrån och du "ritar" hur bilen ska köra. Går tävla i en liga mot andra folk inom landet eller mot hela världen.

 

Boxed In ~?:- - Pusselspel där du ska ta dig till målet genom att flytta på boxar.

Unblock Me ~?:- - Också ett tidsfördrivande pusselspel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Navigon MobileNavigator - Navigatorprogramvara. Nästan lika bra som de bästa "vanliga" Navigon GPSerna. 500 spänn är dyrt för att vara en iPhoneapp, men väldigt mkt billigare än att lägga 3 lax på motsvarande hårdvara.

 

Drunkalizer - Kul liten app... Spela in polarens röst och gör honom "full" :-)

 

Bredbandskollen - Kolla WIFI hastighet.

 

MIG - Enkelt men bra frågespel att döda tid med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

*bumpelibump*

 

Un-jailbreakade telefonen igårkväll så alla apps försvann. Har i ärlighetens namn knappt använt mig av möjligheten att plocka hem gratis buyware så det gjorde inte så mycket. Nån som känner igen sig? Om allt är gratis uppskattar man inte skiten man plockar åt sig och använder det inte heller. Betalar man dock för grejerna så blir det tvärsom. Weird.

 

Ahja, ska ge mig in i itunes och apps-djungeln igen. Vad ska man plocka åt sig?

 

Hitills har jag nallat:

 

* Giana Sisters

* Mega man II

* Tweetie

* Imdb

 

Sen ett gäng jag inte hittar länkarna till:

 

* SVT Play

* Poddradio

* Hitta.se

* Flashlight - ja, det är en ficklampa

* Palringo - IM-klient

 

Mer då? Vilka guldklimpar får man inte missa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...