Anneli Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Hej ! Jag håller på med en uppsats om nätpoker. Jag skulle bli jätteglad om ni har några kommentarer till följande frågor. 1. Hur många timmar spelar du/dag? 2. Är omgivningen förstående eller idiotförklarande? 3. Hur många bolag är du registrerad hos? 4. Känslig fråga, går du med vinst eller förlust? Du behöver inte svara på alla frågor men svara gärna på dom du vill. Jag är själv en hängiven pokerspelare på bla Ladbrokes och Expekt så jag är inte ute för att döma någon. Hoppas vi hörs! * En massa pill - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Vän, Vad betyder alternativen att man spelar för si eller så mycket pengar? Är det hur mycket pengar man kastat in i potterna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heybike Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Ganska irrelevant fråga som inte går att applicera på poker om den inte omformuleras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peakfreak Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 1. Hur många timmar spelar du/dag? 2. Är omgivningen förstående eller idiotförklarande? 3. Hur många bolag är du registrerad hos? 4. Känslig fråga, går du med vinst eller förlust? 1. 0-6 timmar/dag 2. Idiotförklarande 3. Bara fem, än så länge iaf 4. Vinst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mike73 Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Hej Anneli! Tänker försöka svara på dina 4 frågor Minst 3 tim/dag (ofta 4-5tim) I början avigt inställda, men efter hand mer o mer positiva..förmodligen efter redovisade vinster.. Jag är reggad hos 6 olika bolag/poker siter Av de 14 månader jag spelat online har jag gått + 12 månader. Mvh // mike Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 1. Hur många timmar spelar du/dag? Just nu är det väldigt lite, pga semester. Men jag siktar på en 40 timmars vecka. 2. Är omgivningen förstående eller idiotförklarande? Förstående. 3. Hur många bolag är du registrerad hos? 10 eller något sånt. 4. Känslig fråga, går du med vinst eller förlust? Plus än så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 1. 2-6 timmar/dag 2. Polarna är förstående, resten är väldigt fördomsfulla 3. Massor, spelar aktivt hos ett bolag. 4. Vinst, inte mycket men alltid något Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 WTF? Ändrades pollen under tiden jag hade fönstret uppe? Jag såg bara alternativen 1 och 2 och dessutom var frågan "Hur mycket spelar du för". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
abris Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 ganska meningslöst att ställa enkätfrågor så här, når ju bara en viss krets av spelare, de som förlorar eller inte har en förstående omgivning har väl inte intresse av att svara i samma utsträckning, vad är ditt syfte och hur ska du sammanställa och utvärdera resultaten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heybike Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 1. 1-5 timmar/dag 2. Förstående men några kompisar tycker att det är nördigt, en del (flickvän) blir lite "trött" ibland. 3. 5-6. Aktiv på 2. 4. Vinst, bygger rulle så i nuläget handlar det inte om stora pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scudmissile Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 1. Hur många timmar spelar du/dag? mellan 3-5 timmar per dag 2. Är omgivningen förstående eller idiotförklarande? Mina päron hatar det, några polare tycker det är grymt att jag tjänar pengar på det, andra tycker det är larvigt och vissa bryr sig inte. 3. Hur många bolag är du registrerad hos? jag är reggad på de flesta ställen men jag spelar bara på expekt 4. Känslig fråga, går du med vinst eller förlust? jag går med vinst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 1. cirka 30h/vecka 2.Förstående (men lillebror slösar inte bort sin utbildning på att sitta och spela spel framför datorn) 3. 10 (spelar regelbundet på 3-4) 4. Vinst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Det kommer inte att gå att dra några som helst slutsatser av svaren här, bland annat eftersom urvalet är så skevt och alla svar är öppna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lyxliraren Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 1. Cirka 15h/vecka 2. Både och. 3. 5 varav ett aktivt medlemskap. 4. Marginell vinst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Seemos Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 1. 0-4 timmar/dag 2. Lite blandat morsan uppskattar väll inte det direkt 3. Massor 4. Vinst fast mycke av det kommer från bonusar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Skapa ett formulär på extern hemsida eller ta svaren via mail om du vill ha lite större urval. Givetvis anonymt. Jag tror anneli jobbar på RSV o vill fånga en stor fisk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Finns säkert gratistjänster för enkäter på internet, leta upp en sådan och skapa din enkät. Sen kan du ge länken här istället, så kan folk svara anonymt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
martenmania Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Jag tror anneli jobbar på RSV o vill fånga en stor fisk Haj menar du väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stridsman Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 1. Hur många timmar spelar du/dag? 2. Är omgivningen förstående eller idiotförklarande? 3. Hur många bolag är du registrerad hos? 4. Känslig fråga, går du med vinst eller förlust? 1. 0-5 2. Förstående 3. 4 4. Vinst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
espinola Postad 28 April , 2005 Rapport Share Postad 28 April , 2005 Vad är det för typ av uppsats? lågstadie-, högstadie-, gymnasienivå-, universitets-, dr-nivå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaLiik Postad 28 April , 2005 Rapport Share Postad 28 April , 2005 1. Hur många timmar spelar du/dag? Jag gissar på att det är runt 5 timmar/vecka i genomsnitt när jag ser på TV eller nått liknande. 2. Är omgivningen förstående eller idiotförklarande? Vissa blir arga när jag berättar att jag endast spelar med tidigare vinster opch säger att jag kommer förlora allt jag äger... 3. Hur många bolag är du registrerad hos? En handfull 4. Känslig fråga, går du med vinst eller förlust? det skulle nog du vilja veta! Jag tror inte att många förlorare kommer att svara på den här undersökningen och det är mer förlorare än vinnare på poker! Du kanske skulle göra en djupintervju med de som spelar på hög nivå och som lever på pokern iställt för att få en lite bättre bild av spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anneli Postad 28 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2005 Enkäten är till ett fördjupningsarbete i samhällskunskap. Ingen doktorsavhandling. Svaren ger mig 2 sidor ytterligare även om sanningshalten inte är så tillförlitlig. Men det säger väl också ett och annat om pokerspelarens natur. Tack alla ni som svarat på ett schysst sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cDk Postad 28 April , 2005 Rapport Share Postad 28 April , 2005 1. Hur många timmar spelar du/dag? 2. Är omgivningen förstående eller idiotförklarande? 3. Hur många bolag är du registrerad hos? 4. Känslig fråga, går du med vinst eller förlust? Svar: 1. 0-5 2. Mina vänner är förstående då de flesta lirar även de.. min familj, nej. 3. 2 4. + gl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 28 April , 2005 Rapport Share Postad 28 April , 2005 1. En timme per dag i snitt. 2. Min omgivning är förestående. 3. Fler än jag orkar räkna efter. en bra bit över 10. 4. Jag går med vinst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 28 April , 2005 Rapport Share Postad 28 April , 2005 Hej ! Jag håller på med en uppsats om nätpoker. Jag skulle bli jätteglad om ni har några kommentarer till följande frågor. 1. Hur många timmar spelar du/dag? 2. Är omgivningen förstående eller idiotförklarande? 3. Hur många bolag är du registrerad hos? 4. Känslig fråga, går du med vinst eller förlust? 1. snittar kanske på 3h per dag för tillfället. 2. Förstående. 3. 5 4. Ligger plus sen starten, för tillfället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts