Gå till innehåll

Hur många medlemmar?


Mickel

Recommended Posts

Har inte 100%ig koll på hur många medlemmar vi har just nu, men det är färre än 6000, då vi rensat bort en hel del. Det rör sig om cirka 3000 just nu.

 

Detta ska förhoppningsvis förändras så fort vi får en ny styrelse, samt fart på registreringssystem online.

 

Någon i förbundet måste väl ha en exakt koll, eller...?? :shock: Ett uppdaterat medlemsregister är väl mer eller mindre ett måste för ett seriöst förbund.

Rensat bort?? Vad innebär detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte 100%ig koll på hur många medlemmar vi har just nu, men det är färre än 6000, då vi rensat bort en hel del. Det rör sig om cirka 3000 just nu.

 

Detta ska förhoppningsvis förändras så fort vi får en ny styrelse, samt fart på registreringssystem online.

 

Hur kommer det sig att VI har tappat hälften av medlemmarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte 100%ig koll på hur många medlemmar vi har just nu, men det är färre än 6000, då vi rensat bort en hel del. Det rör sig om cirka 3000 just nu.

 

Detta ska förhoppningsvis förändras så fort vi får en ny styrelse, samt fart på registreringssystem online.

 

Du menar att det krävs en ny styrelse för att få ordning på skiten?

Enligt er själva har ni ju gjort ett JÄTTEJOBB, men ändå inte lyckats få till en fungerande hemsida...

 

Borde inte era egna funderingar om en ny styrelse ha verkställts för ett par år sedan?

Vad ska du "jobba" med nu, Peder? Prosharks eller Pierres eventfirma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att det krävs en ny styrelse för att få ordning på skiten?

Enligt er själva har ni ju gjort ett JÄTTEJOBB, men ändå inte lyckats få till en fungerande hemsida...

 

Borde inte era egna funderingar om en ny styrelse ha verkställts för ett par år sedan?

Vad ska du "jobba" med nu, Peder? Prosharks eller Pierres eventfirma?

 

 

När har vi sagt att vi har gjort ett JÄTTEJOBB? Personligen har jag försökt göra mitt bästa och hela tiden försökt att göra något positivt.

Men jag har ta mig sjutton aldrig sagt att vi gör ett JÄTTEJOBB... Jag har ibland gjort fel, och ibland inget alls... men jag har iaf gjort något.

 

Jag anser att du ska börja tänka på vad du skriver LappRoffe. Det finns flera inlägg där du inte riktigt håller dig inom ramarna för vad jag tycker är okej. Påståenden om vad jag som styrelsemedlem tycker och tänker anser jag att man nog ska vara försiktig med så länge man inte sitter på fakta. Detta gäller även när det kommer till att skriva uppgifter om min civila status, om jag har jobb och vilken ålder jag tillhör mm.

Jag förstår om du tycker att det är roligt att rota runt. Men någonstans så blir det bara lågt enligt mig.

 

Angående hemsidan som det kommenteras om återkommande så är jag själv den i styrelsen som är ansvarig för hemsidan. INTE att bygga den, utan att se till att den uppdateras och är i ordning. Vad som har hänt är att vi sedan en lång tid tillbaka inte kommer åt sidan (Vi kunde uppdatera nyheter, men inte ändra i sidorna. Detta är anledningen till att inte styrelsen är ändrad tex). Jag har varit i kontakt med personen som vi har hemsidan hos men inte fått något svar. Vi har dessutom sedan en lång tid tillbaka anlitat en person för att skapa en ny hemsida (just för att det inte fungerar med den gamla). Något som har dragit ut alldeles för länge på tiden. Jag är irritirad, för att inte säga förbannad, på att den nya sidan inte blev klar då det var tänkt. Personligen så har jag tjatat om att sidan måste upp, att vi ska byta person som bygger sidan för att det ger ett oseriöst intryck utan resultat. Hade jag haft mandat för att anlita ett företag eller annan person för att skapa en ny hemsida så hade jag gjort det. Men då jag inte har det och ytterligare tid har givits till den personen som skapar sidan för att han ska bli klar med den, så har jag inte kunnat göra något. Jag har alltså väntat på att få en sida presenterad för mig och innan dess har jag inte kunnat göra mer en att tjata...

 

Med detta vill jag säga. JA, det är kass att sidan inte är vad den ska vara just nu och för en lång tid tillbaka. Vi vet, ni vet.. alla vet. Vi ska lösa det.

 

Vad jag tror Peder menar med ny styrelse är nog att det behövs ny eldsjälar i en ny styrelse. Några av de som sitter idag har nog gjort sitt. Kanske inklusive mig själv. Min period går också ut i och med årsmötet och jag vet inte om jag ska ställa upp igen (om nu någon vill ha mig). Jag har mycket kvar att ge, men i en annan form av styrelse emot hur den ser ut idag.

 

Mvh. Torgny (37 år)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du Torgny...Du menar med andra ord att det jag antyder är falsarier.

Från Valteregos intervju med Norinder kan man läsa följande:

"Jag ser en sekreterare med 30-40 tusen i månaden, tjänstebil och ett par tre ALU-anställda och tänker, vad fan är det här..."

 

Menar du att Norinder ljuger? Han var väl ändå ledamot mer än en gång...

 

Om du ska sticka upp truten så ska du fanimig visa upp en verklighet som inte stämmer med mina antaganden. Tills dess kan du hålla käften.

 

Känns det obehagligt att någon använder samma maktspråk som blivit ett signum för Svepof, så får du väl be någon banna mig.

 

Tyvärr har du inga kollegor kvar med det "ämbetet"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt, Torgny, så ska du inte sitta och "tro" vad Månsson menar.

Som ordförande borde han kunna svara för sig själv.

Dessutom borde väl ni i styrelsen ha en gemensam linje, så man slipper tro vad den ena eller andra pappskallen egentligen menar...

 

Jag går tillbaka till det offentliga och mediala uttalandet om att rensa bort "oseriösa aktörer" från marknaden.

Står du bakom den ambitionen,Torgny, eller är det bara några förflugna ord som Månsson lyckades få publicerade i pressen?

 

Snackar ni med varandra överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker absolut inte hålla käften bara på grund av att du anser att jag måste bevisa motsatsen. Det finns fler inlägg från dig en det angående vad Norinder säger i intervjun.

 

Jag säger inte att Norinder ljuger, men vad han har sagt i någon intervju får stå för honom. Jag har för mig att saken ang. tjänstebilar osv är besvarad för längesedan, men jag kan väl informera om att någon tjänstebil blev det aldrig. En hög lön till dåvarande sekreterare som var anställd av förbundet var det (något som jag var emot och också kritiserade i våra egna led). Vi har också haft lösningar i samarbete med arbetsförmedlingen.

 

Jag kan fortfarande ha min åsikt om att jag tycker att du håller en låg nivå och som i dessa forum har hittat din alldels egen sandlåda att leka i.

 

Jag skulle aldrig be någon banna någon. Man ska värna om det fria ordet, så länge som personer inte sysslar med förtal eller driver uppviglingskampanjer.

Om personer sysslar med sånt så ber jag inte någon att banna, då polisanmäler jag.

 

"För övrigt, Torgny, så ska du inte sitta och "tro" vad Månsson menar.

Som ordförande borde han kunna svara för sig själv.

Dessutom borde väl ni i styrelsen ha en gemensam linje, så man slipper tro vad den ena eller andra pappskallen egentligen menar..."

 

Vi är alla egna individer i styrelsen och rätt till egna åsikter. Bara för att jag sitter i en styrelse innebär inte det att jag delar allas åsikter. Det är inget politiskt parti vi jobbar med. Jag har rätt att tro, tycka och säga vad jag vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt, Torgny, så ska du inte sitta och "tro" vad Månsson menar.

Som ordförande borde han kunna svara för sig själv.

Dessutom borde väl ni i styrelsen ha en gemensam linje, så man slipper tro vad den ena eller andra pappskallen egentligen menar...

 

Jag går tillbaka till det offentliga och mediala uttalandet om att rensa bort "oseriösa aktörer" från marknaden.

Står du bakom den ambitionen,Torgny, eller är det bara några förflugna ord som Månsson lyckades få publicerade i pressen?

 

Snackar ni med varandra överhuvudtaget?

 

Jag vill ha en kontrollerad, laglig klubbverksamhet som slipper att agera i skuggan. Jag har själv haft klubb i 4,5 år (nerlagd numera) och hade gärna haft den på huvudgatan i min stad, med säkerhetsvakter och möjligheten att rinnga polisen om något händer utan att riskera att själv åka dit. Detta kanske blir möjligt nu med domen i Grebbestad-målet.

 

Jag står bakom att rensa bort oseriösa aktörer (kort sagt) som har spelmaskiner och sysslar med annat spel förutom Poker (kalla det för kvalitétsmärkning eller liknande). Vad som sedan är seriöst är något som kan diskuteras i evigheter tror jag, och det är inte riktigt så enkelt som det ser ur här... Jag hinner inte gå in djupare på det här nu. För jag måste iväg och jobba... (chockad va?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#18 | May 14 2009 17:24 | Pierre

I det stora hela tror jag väldigt få personer har några problem med pokerklubbar. Den stora fördelen är ju då att dessa nu äntligen blir lagliga och kan ta sig ut ifrån taskiga källarlokaler och få bort "fel folk".

 

Saxat från Pierres inlägg på Prosharks, där han av en ren händelse råkar vara moderator också. Förutom styrelseledamot och även, enligt uppgift, drivande ett eventföretag. Att ni själva inte ser det ruttna är för mig ingen nyhet.

 

Vad är "fel folk" enligt Svepof?

Det här ger mig jävligt taskiga vibbar som går 70 år tillbaka i tiden.

 

Det visar även att Svepofs ambition att gola ner svartklubbar som inte fyller överhöghetens normer, i högsta grad existerar. Vad än Klyka ljuger om.

 

Om jag har förstått saken rätt, så ska Pierre och Peder befinna sig på en landsomfattande turne', där man ska besöka olika pokerklubbar...

I syfte att "informera" om Svepofs verksamhet, och av en ren slump även göra lite reklam för Prosharks.

 

Hur jävla korkade tror ni att era medlemmar är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en kontrollerad, laglig klubbverksamhet som slipper att agera i skuggan. Jag har själv haft klubb i 4,5 år (nerlagd numera) och hade gärna haft den på huvudgatan i min stad, med säkerhetsvakter och möjligheten att rinnga polisen om något händer utan att riskera att själv åka dit. Detta kanske blir möjligt nu med domen i Grebbestad-målet.

 

Jag står bakom att rensa bort oseriösa aktörer (kort sagt) som har spelmaskiner och sysslar med annat spel förutom Poker (kalla det för kvalitétsmärkning eller liknande). Vad som sedan är seriöst är något som kan diskuteras i evigheter tror jag, och det är inte riktigt så enkelt som det ser ur här... Jag hinner inte gå in djupare på det här nu. För jag måste iväg och jobba... (chockad va?).

 

Lycka till med rensandet, Torgny. Vore jag du skulle jag inte skylta med namn ifall jag hade den ambitionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...