Gå till innehåll

Recommended Posts

Fi kompetent, själv har jag spewat en del och det är inte otänkbart att han ser mig som en wanker.

 

Syn bara eller push right away?

Enlighten me.

 

 

SVS 1/2

 

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Hero( $244.69 )

Seat 3: Fi( $479.68 )

Seat 5: xxx( $250.96 )

Seat 2: xxx( $219.95 )

Fi posts small blind [$1].

xxx posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero[ Ac As ]

Hero raises [$8].

xxxfolds.

Fi calls [$7].

xxx folds.

** Dealing Flop ** [ 7c, 3c, Kd ]

Fi checks.

Hero bets [$12].

Fi raises [$41].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, fold finns fan inte. För att dra det lite snabbt så kan han mycket väl c/r :Kw::Xw:, :Xc: :Xc: samt bluff och set. Det är en relativt låg nivå också vilket gör vik ännu mer omöjligt.

 

Antar att du ställde och FI hade set eller något men det spelar egentligen inte så stor roll för du har bäst hand här egentligen i längden. Promise :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite blöt är väl ändå brädan..men syna och stoppa in alla turnkort känns bra..ev kan du folda om det kommer en kung (ej klöver kung) på turn och han fortsätter bomba.

 

 

Hahah wp av mig. Missade färdraget, nu kan jag nog hitta shoven as well.

Lutar kanske åt syn dock men shove är också åkeeej imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm

Ja nu är man ju en mkt medioker pokerspelare, men jag tycker det är svårt att få betalt i dom här situationerna. Antingen blir man av med hela stacken eller får några korvören till i stacken.

 

Alltså, vi ska syna fis omslag för att "få in det på turn" Det låter ju bra, men hur?

Vid syn har vi 98 i potten och 195 kvar i stacken.

 

Hur går vi vidare? Det blir ju extra svårt iom att vi sitter oop.

Vi kan ju inte checka och hoppas på ett bett av fi?

 

Bett halvpott och hoppas på omslag av fi? Vad för hd får vi omslag av?

Om vi sätter fi på K x eller i värsta fall Kk Xk kan vi pusha ett omslag om det kommer en klöver eller en K? Eller slår fi om, med en annat HD?

Om det inte kommer en K eller Klöver på turn, slår fi om då? Risken att han bara synar är väl uppenbar? Alltså får vi inte in det?

 

Bett 3/4 pott eller pott ger väl bara samma resultat eller rentav av en fold från fi om det inte är en Klöver eller K

 

Allin? Får vi syn av något som vi slår om vi pushar dubbla potten?

 

Hmm, jag hade givetvis spelat den här handen helt fel som vanligt, och skickat in det på floppen. Bara att hoppas att fi inte sitter med set utan synar med en K (hur nu f-n han skulle kunna göra det)

 

Men som sagt jag är en mycket medioker spelare så det är förmodligen inte många rätt här.

Hur går vi vidare?

 

Edit: Eftersom jag uppenbarligen inte kan läsa en HH, så är hela resonemanget åt h-vete. Så jag ber er ödmjukast strunta i det här inlägget oops:=(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm

Ja nu är man ju en mkt medioker pokerspelare, men jag tycker det är svårt att få betalt i dom här situationerna. Antingen blir man av med hela stacken eller får några korvören till i stacken.

 

Alltså, vi ska syna fis omslag för att "få in det på turn" Det låter ju bra, men hur?

Vid syn har vi 98 i potten och 195 kvar i stacken.

 

Hur går vi vidare? Det blir ju extra svårt iom att vi sitter oop.

Vi kan ju inte checka och hoppas på ett bett av fi?

 

Bett halvpott och hoppas på omslag av fi? Vad för hd får vi omslag av?

Om vi sätter fi på K x eller i värsta fall Kk Xk kan vi pusha ett omslag om det kommer en klöver eller en K? Eller slår fi om, med en annat HD?

Om det inte kommer en K eller Klöver på turn, slår fi om då? Risken att han bara synar är väl uppenbar? Alltså får vi inte in det?

 

Bett 3/4 pott eller pott ger väl bara samma resultat eller rentav av en fold från fi om det inte är en Klöver eller K

 

Allin? Får vi syn av något som vi slår om vi pushar dubbla potten?

 

Hmm, jag hade givetvis spelat den här handen helt fel som vanligt, och skickat in det på floppen. Bara att hoppas att fi inte sitter med set utan synar med en K (hur nu f-n han skulle kunna göra det)

 

Men som sagt jag är en mycket medioker spelare så det är förmodligen inte många rätt här.

Hur går vi vidare?

 

Hero sitter i pos, tänk om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja herregud, det märks på svaren att det är söndag morron! :-)

 

Padrinosftw ger op rådet att inte folda, fast frågan var om han ska syna eller pusha direkt.

 

Starfitter menar att fi max kan ha 5 outs om han inte redan leder, trots att det ligger både färgdrag och hålpipa ute.

 

Crappy baserar hela sitt resonemang på att vi sitter oop mot sb!

 

;-)

 

Får väl komma med en åsikt om handen också. Jag reraisar och synar push, men hatar inte syn för att betta/raisa de flesta turnkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja herregud, det märks på svaren att det är söndag morron! :-)

 

Padrinosftw ger op rådet att inte folda, fast frågan var om han ska syna eller pusha direkt.

 

Starfitter menar att fi max kan ha 5 outs om han inte redan leder, trots att det ligger både färgdrag och hålpipa ute.

 

Crappy baserar hela sitt resonemang på att vi sitter oop mot sb!

 

;-)

 

Får väl komma med en åsikt om handen också. Jag reraisar och synar push, men hatar inte syn för att betta/raisa de flesta turnkort.

 

Haha wp, när jag skrev var det som sagt lördag natt men du kan ju se på mina övriga svar att jag hade lite koll iaf (=

 

Eftersom vi sitter i pos rekommenderar jag syn, dessutom låter vi ju han bluffa vidare utan att vi definerar våran hand.

 

Ber om ursäkt för mitt urusla första svar.

 

EDIT: gör som de andra och drar till med :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick hela vägen även om jag kände mig fetslagen när K kom. Fi hade settat sina treor.

 

Vetefan om det var rätt spel mot just den här spelaren though.

 

A på river vart ju nästan lite skämmigt :oops: fishy suckout! Men någon gång skall man väl få tillbaka också.

 

Ty alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyty,

 

jag är möjligen lite trög här. Du får gärna utveckla resonemanget då det verkar intressant. Menar du att man inte släpper vissa händer oavsett situation med hänsyn till metaspelet, hur skulle en sådan HD kunna se ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...