Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Om du har essen i fickan och möter en motspelare som spelar som jag på floppen - ställer du in för 10xpott? Spelar han rentav helt rätt, men har otur?

Nu skojar du väl ändå? Att ställa in med essen för 10xpott på floppen pissar ju bort all värdebetsmöjlighet och gör handen i praktiken till en riktigt dålig semibluff. Motståndaren kan med gott samvete folda allt utom topptvå och ändå tjäna pengar på ens idiotspel.

<----- håller med
Postad

Hur jävla stora är oddsen för detta:

Flop 6TK rainbow, jag har TT, en har KK, hela min bankrulle rök där (pot limit), ssatte mig med allt då de gått så kass, så nu är man pank som vanligt! :twisted:

Postad
Hur jävla stora är oddsen för detta:

Flop 6TK rainbow, jag har TT, en har KK, hela min bankrulle rök där (pot limit), ssatte mig med allt då de gått så kass, så nu är man pank som vanligt! :twisted:

Behöver jag säga att du inte ska sätta dig med hela din bankrulle?

Postad

1.

Sluta tugga om att man inte ska sätta sig med hela sin bankrulle.

Spelar man låga nivåer finns det ofta mer krut att stoppa in, ska man börja sitt grindande på 0.01-0.02 för att hålla BR kraven så kommer det ta väldigt lång tid med allt..

Jag personligen stoppade in en 50euro.. spelade 2st 0.25-0.50 NL bord.. och grindade ihop så jag har sluppit att sätta in mer, skulle göra så alla dagar i veckan.

Skulle jag rekomendera hur man startar hade jag kanske sagt 200dollar på multipoker och köra 25 NL.. men det är som lägst.. elr nått..

Hur som helst till tråden.

Jag tycker att det inte ens finns en liten tanke på fold, har han högre tribba så är det bara säga grattis, fiskar och folk i största allmänhet har inte mage att folda AA.. så bara lastain..

Han skulle fan kunna göra samma lir på A9 elr nått på den där nivån..

Postad
Sluta tugga om att man inte ska sätta sig med hela sin bankrulle.

Spelar man låga nivåer finns det ofta mer krut att stoppa in, ska man börja sitt grindande på 0.01-0.02 för att hålla BR kraven så kommer det ta väldigt lång tid med allt..

Det har jag väl aldrig sagt?

Skulle jag rekomendera hur man startar hade jag kanske sagt 200dollar på multipoker och köra 25 NL.. men det är som lägst.. elr nått..

Varför inte sätta dig på 200NL direkt?

Postad
Mot folk som funderar på att kasta bottom set kör jag gärna en allin med färgdrag på floppen.

Förstår inte vart du vill komma. Tillbaka till handen nu innan det glider bort från ämnet.

Jag vill komma till att en semibluff med färgdrag ofta är ganska bra.

Postad
Mot folk som funderar på att kasta bottom set kör jag gärna en allin med färgdrag på floppen.

Förstår inte vart du vill komma. Tillbaka till handen nu innan det glider bort från ämnet.

Jag vill komma till att en semibluff med färgdrag ofta är ganska bra.

10xpott eller liknande i små potter är ingen direkt lyckad bluff enligt mig. Jaja, allt jag har påstått var att såhär spelar ofta en fisk. Varken mer eller mindre.