Gå till innehåll

Matematiskt geni?


Agent Cooper

Recommended Posts

En idé kanske vore att läsa om det sägs något om det i hans dagbok?

 

 

lol @ matematiskt geni :) Jag tror jag använde ordet matematiskt i något försök att försöka förklara villka som var favoriter rent oddsmässigt, var inte menat att jag skulle var en duktig "matematisk" spelare :)

 

Men fin artikel iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju en skvallertidning så vad förväntar du dig. det gäller ju att hitta på någon slagkraftig rubrik så fort som möjligt och om det stämmer eller inte har ingen betydelse. däremot antar jag att han som de flesta bra turneringsspelare har lite koll på equity, pottodds och sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé kanske vore att läsa om det sägs något om det i hans dagbok?

Det förutsätter att man känner till dels grabbens alias här på forumet och dessutom hans dagbok.

 

det är ju en skvallertidning så vad förväntar du dig. det gäller ju att hitta på någon slagkraftig rubrik så fort som möjligt och om det stämmer eller inte har ingen betydelse. däremot antar jag att han som de flesta bra turneringsspelare har lite koll på equity, pottodds och sådant.

Jag förväntar mig att även tomtar på Expressen håller sig till sanningen.

 

Att ha "lite koll på equity, pottodds och sådant" och att vara ett matematiskt geni är en jävla skillnad.

 

Något missvisande kanske men han säger själv i artikeln:

"- Matematiskt är det inte många spelare som är bättre än mig, Micke Tureniec och William Thorsson i en liveturnering, så vi borde ha rätt stora chanser att komma långt."

MATEMATISKT GENI. Läs om de två orden och fundera på innebörden en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MATEMATISKT GENI. Läs om de två orden och fundera på innebörden en stund.

 

Ja, självklart är det taget ur luften mer eller mindre. Rubriksättaren tror väl som så många andra att matematik har större betydelse i poker än vad det i själva verket har. Och sen när Ramzi säger att han är en av de matematiskt bästa i livepokersammanhang så drog han förhastade slutsatser, hehe.

 

Tidningsvärlden älskar ju överdrifter, allt för att fånga uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart är det taget ur luften mer eller mindre. Rubriksättaren tror väl som så många andra att matematik har större betydelse i poker än vad det i själva verket har. Och sen när Ramzi säger att han är en av de matematiskt bästa i livepokersammanhang så drog han förhastade slutsatser, hehe.

 

Tidningsvärlden älskar ju överdrifter, allt för att fånga uppmärksamhet.

 

Kan du utveckla detta. Vad består poker av om inte matte? Sen att du kan vara bra på poker utan att kunna räkna på vektorprojicering är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du utveckla detta. Vad består poker av om inte matte? Sen att du kan vara bra på poker utan att kunna räkna på vektorprojicering är en annan sak.

 

Precis, det jag menar är ungefär det du skriver, att avancerade mattekunskaper kan vara till din fördel när du spelar men det är absolut ingen förutsättning vilket många tycks tro som inte är insatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...