Agent Cooper Postad 8 Maj , 2009 Rapport Postad 8 Maj , 2009 En av de mest missvisande rubrikerna jag sett. http://www.expressen.se/poker/1.1561146/matematiskt-geni-favorit-i-poker-sm Ingenstans i artikeln står det att han är ett matematiskt geni, ändå säger rubriken precis det. Är grabben i nivå med Albert Einstein eller? Citera
BosniskPatriot Postad 8 Maj , 2009 Rapport Postad 8 Maj , 2009 Om jag känner honom rätt så är han riktigt dålig på matte. Citera
omalley Postad 8 Maj , 2009 Rapport Postad 8 Maj , 2009 En idé kanske vore att läsa om det sägs något om det i hans dagbok? lol @ matematiskt geni Jag tror jag använde ordet matematiskt i något försök att försöka förklara villka som var favoriter rent oddsmässigt, var inte menat att jag skulle var en duktig "matematisk" spelare Men fin artikel iaf Citera
Zaixer Postad 9 Maj , 2009 Rapport Postad 9 Maj , 2009 det är ju en skvallertidning så vad förväntar du dig. det gäller ju att hitta på någon slagkraftig rubrik så fort som möjligt och om det stämmer eller inte har ingen betydelse. däremot antar jag att han som de flesta bra turneringsspelare har lite koll på equity, pottodds och sådant. Citera
Underthefelt Postad 9 Maj , 2009 Rapport Postad 9 Maj , 2009 Något missvisande kanske men han säger själv i artikeln: "- Matematiskt är det inte många spelare som är bättre än mig, Micke Tureniec och William Thorsson i en liveturnering, så vi borde ha rätt stora chanser att komma långt." Citera
Agent Cooper Postad 9 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2009 En idé kanske vore att läsa om det sägs något om det i hans dagbok? Det förutsätter att man känner till dels grabbens alias här på forumet och dessutom hans dagbok. det är ju en skvallertidning så vad förväntar du dig. det gäller ju att hitta på någon slagkraftig rubrik så fort som möjligt och om det stämmer eller inte har ingen betydelse. däremot antar jag att han som de flesta bra turneringsspelare har lite koll på equity, pottodds och sådant. Jag förväntar mig att även tomtar på Expressen håller sig till sanningen. Att ha "lite koll på equity, pottodds och sådant" och att vara ett matematiskt geni är en jävla skillnad. Något missvisande kanske men han säger själv i artikeln: "- Matematiskt är det inte många spelare som är bättre än mig, Micke Tureniec och William Thorsson i en liveturnering, så vi borde ha rätt stora chanser att komma långt." MATEMATISKT GENI. Läs om de två orden och fundera på innebörden en stund. Citera
Nidson Postad 9 Maj , 2009 Rapport Postad 9 Maj , 2009 Han måste ha blivit ganska gravt felciterad. Citera
Hume Postad 9 Maj , 2009 Rapport Postad 9 Maj , 2009 Standardsvaret på varför det blir fel är att det inte är artikelförfattaren som sätter rubriken. Citera
Agent Cooper Postad 9 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2009 Standardsvaret på varför det blir fel är att det inte är artikelförfattaren som sätter rubriken. Visst är det så. Rubriksättare och telefonförsäljare är de två yrken som förtjänar mest förakt, enligt mig. Citera
Underthefelt Postad 9 Maj , 2009 Rapport Postad 9 Maj , 2009 MATEMATISKT GENI. Läs om de två orden och fundera på innebörden en stund. Ja, självklart är det taget ur luften mer eller mindre. Rubriksättaren tror väl som så många andra att matematik har större betydelse i poker än vad det i själva verket har. Och sen när Ramzi säger att han är en av de matematiskt bästa i livepokersammanhang så drog han förhastade slutsatser, hehe. Tidningsvärlden älskar ju överdrifter, allt för att fånga uppmärksamhet. Citera
Rille Postad 11 Maj , 2009 Rapport Postad 11 Maj , 2009 Ja, självklart är det taget ur luften mer eller mindre. Rubriksättaren tror väl som så många andra att matematik har större betydelse i poker än vad det i själva verket har. Och sen när Ramzi säger att han är en av de matematiskt bästa i livepokersammanhang så drog han förhastade slutsatser, hehe. Tidningsvärlden älskar ju överdrifter, allt för att fånga uppmärksamhet. Kan du utveckla detta. Vad består poker av om inte matte? Sen att du kan vara bra på poker utan att kunna räkna på vektorprojicering är en annan sak. Citera
MajkTheBike Postad 11 Maj , 2009 Rapport Postad 11 Maj , 2009 roflmao, han kommer att bli nästa nobelpristagare i matematik. Jisses, vilken tabbe av kvällsskiten Citera
Underthefelt Postad 17 Maj , 2009 Rapport Postad 17 Maj , 2009 Kan du utveckla detta. Vad består poker av om inte matte? Sen att du kan vara bra på poker utan att kunna räkna på vektorprojicering är en annan sak. Precis, det jag menar är ungefär det du skriver, att avancerade mattekunskaper kan vara till din fördel när du spelar men det är absolut ingen förutsättning vilket många tycks tro som inte är insatta. Citera
kurtan Postad 17 Maj , 2009 Rapport Postad 17 Maj , 2009 roflmao, han kommer att bli nästa nobelpristagare i matematik. Jisses, vilken tabbe av kvällsskiten Han skulle till och med kunna bli världens första nobelpristagare i matematik... Citera
ibmachine Postad 17 Maj , 2009 Rapport Postad 17 Maj , 2009 Jag förväntar mig att även tomtar på Expressen håller sig till sanningen. hehe... Citera
sexyterran Postad 17 Maj , 2009 Rapport Postad 17 Maj , 2009 ofta det finns en favorit i ett startfält på över 20 spelare Citera
Recommended Posts