L00mis Postad 8 Maj , 2009 Rapport Postad 8 Maj , 2009 Hejsan! Då jag har spelat en del fullring och är vinnande, inte så mycket men spelar heller inte så mycket! Då jag vill utvecklas och kanske också öka inkomsterna har jag börjat lira på shorthanded bord. Problemet är att jag har svårt att anpassa mig och bli vinnande även här. Vore intressant att få lite tips att tänka när man spelar shorthanded vs fullring. Citera
Caroline87 Postad 8 Maj , 2009 Rapport Postad 8 Maj , 2009 Vet inte vilka stakes du lirar men, en sak som många tar fel på gällande SH är "blindsen kommer fortare så nu måste jag spela mkt mkt lösare och fler händer". Det är fel, det går att spela tight även shorthandat. Citera
L00mis Postad 8 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2009 Jag spelar på 1/2 och 2,5/5 på fullring och har testat SH på 1/2.. Som du säger har jag öppnat upp mitt spel och spelar lösare, dock har jag försökt vara ganska aggressiv men får ofta äta upp det på turn osv. Jag spelar fler spekulativa händer än vad jag gör normalt och det kanske är där som jag tappar mycket? Om man spelar tight ska man även spela väldigt aggressivt i de potter man spelar eller hur agerar man i de händer man spelar? Citera
Caroline87 Postad 8 Maj , 2009 Rapport Postad 8 Maj , 2009 Jag spelar på 1/2 och 2,5/5 på fullring och har testat SH på 1/2.. Som du säger har jag öppnat upp mitt spel och spelar lösare, dock har jag försökt vara ganska aggressiv men får ofta äta upp det på turn osv. Jag spelar fler spekulativa händer än vad jag gör normalt och det kanske är där som jag tappar mycket? Om man spelar tight ska man även spela väldigt aggressivt i de potter man spelar eller hur agerar man i de händer man spelar? Tight-agressivt är väl antagligen en bra utgångspunkt.. den känslan jag får är att du kanske spelar lite för löst när du är ur position. Det här är dock bara spekulationer från min sida, men ett tips kan vara att investera i någon träningssajt, t.ex. cardrunners, deucescracked eller stoxpoker.. GL! Citera
Recommended Posts