Gå till innehåll

The Well - GulaGreger


GulaGreger

Recommended Posts

Vad tror du?:

 

Tror du att smaken sitter i ex: apelsinen eller i vårt huvud?

 

Finns gud?

 

Finns det liv på andra planeter?

 

Vilken superkraft skulle du helst vilja ha och varför just den?

 

Om vi någon gång kommer kunna resa tillbaks i tiden, kommer det då skapas paralella universum?

 

 

Hade tråkigt.

Vilka filosofiska frågor..

Smaken sitter i hjärnan.

 

Jag tänker inte säga att Gud inte finns eller motsatta, då jag aldrig kan veta säkert. (Vill ju inte få probs efter döden om det skulle visa sig att jag har fel) Men jag har iaf väldigt svårt att tro att det skulle finnas någon gud.

 

Jag är 100% säker på att det finns intelligent liv på andra planeter, jag tror dock aldrig de varit här och jag tror aldrig vi kommer träffa på dem pga de enorma avstånden.

 

Jag skulle helt klart vilja vara osynlig, tjejernas omklädningsrum, behövs väl ingen motivering.

 

Sista frågan, jag är inte så bra på fysik, men jag är inte helt omöjlig för att det skulle kunna finnas parallella universum, 4e, 5e dimensioner osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Får du tjejer(ev killar?) på ditt utseende eller din personlighet?

 

Bästa låten genom tiderna?

 

Hur smart är du?

 

Bra fråga, känner mig jävligt snygg ibland och jävligt ful ibland, så kan inte direkt säga hur snygg jag är, så personlighet isf kanske? Får ta och posta nån bild;-)

 

Neutral milk hotel - In the aeroplane over the sea kan nog vara världens bästa låt genom tiderna, Jeff Mangum är helt klart världens bästa låtskrivare iaf.

Band of horses - The funeral bubblar på andra plats. Sen finns det ju väldigt många klassiker som man aldrig vill tröttna på.

 

Jag anser mig nog ganska smart, har alltid haft väldigt lätt för mig. Kunde läsa flytande när jag var fem år vilket ju är ganska hög ribba ändå(hidden brag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga, känner mig jävligt snygg ibland och jävligt ful ibland, så kan inte direkt säga hur snygg jag är, så personlighet isf kanske? Får ta och posta nån bild;-)

 

Neutral milk hotel - In the aeroplane over the sea kan nog vara världens bästa låt genom tiderna, Jeff Mangum är helt klart världens bästa låtskrivare iaf.

Band of horses - The funeral bubblar på andra plats. Sen finns det ju väldigt många klassiker som man aldrig vill tröttna på.

 

Jag anser mig nog ganska smart, har alltid haft väldigt lätt för mig. Kunde läsa flytande när jag var fem år vilket ju är ganska hög ribba ändå(hidden brag)

 

Bra musik, lyssnar lite på resten av låtarna på albumen, bra! Sånna här band jag discovrade för något/några år sen när jag orkade grinda musik och grinda tips, mer tips på band?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra musik, lyssnar lite på resten av låtarna på albumen, bra! Sånna här band jag discovrade för något/några år sen när jag orkade grinda musik och grinda tips, mer tips på band?

 

Om du har spotify kan du få ta del av min playlist? Den är riktigt jävla bra om du gillar den sortens musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det du på bilden i din avatar?

 

Bor du i Nyköping? Om ja, planerar du att flytta därifrån?

 

Spelar du något instrument?

 

Hur många människor skulle du hellre döda än att själv dö?

 

Vem ser du upp till mest/vems kritik och tips tar du till dig mest av på PF?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är jag, Mattias Fritzl.

Jag bor utanför, och jag planerar att flytta härifrån. Förmodligen till linköping eller sthlm i höst(uni). Jag funderar nog på att flytta från sverige en del av mitt liv iaf i framtiden.

Spelar inget instrument..

Väldigt svår fråga, man är ju sig själv närmast.. Är det rena randoms så kanske 10-1000 pers? Om jag skulle klara av att ta det beslutet.

Hmm, alla som spelar högre än mig?(hela pf). Highrollersen ser jag väl mest upp till, irlsucks, sorken, urmyrakeback, okocha. Leo verkar ju jävligt skön också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen finns det en del band som inte finns på spotify;

The Avett brothers, The shins, The tallest man on earth(en totalt okänd svensk kille, men blir han inte känd är det något grymt fel på samhället. Det är verkligen back to the roots, the gardner är en ooerhöört bra låt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 100% säker på att det finns intelligent liv på andra planeter, jag tror dock aldrig de varit här och jag tror aldrig vi kommer träffa på dem pga de enorma avstånden.

 

Ett bra argument mot utomjordingar: Ur ett galaktiskt perspektiv kan man uppskatta det till ungefär ett ögonblick från det att en intelligent art skapas tills dess att den börjar sprida sig utåt i universum med nära inpå ljusets hastighet. Om sannolikheten för att intelligent liv uppstår nu är förhållandevis stor, så är det inte osannolikt att intelligent liv har uppstått säg 500 miljoner år innan människan skapades. Då borde de med lätthet kunna ha koloniserat alla planerat inom flera miljoner ljusår av deras hemplanet. Det finns väldigt många stjärnor som är långt närmare oss än så. Titta bara! Detta talar för att det åtminstone är väldigt svårt för intelligent liv att skapas.

 

Så vad FAN säger du om detta?

 

Vilka droger har du testat?

 

Är din relation till snyggyngve välskött?

 

Använder du tandtråd?

 

Vanligaste sexuella fantasi som är lite "udda"?

 

Procentuell risk för att du dör ensam och olycklig?

 

Varför inte styrketräna? Menar du på fullt allvar att du inte har säg åtminstone 7-8 timmar i veckan som du bara spenderar på värdelöst skit och lika gärna kan vara utan? Om du styrketränar så kanske du en dag får chans att utöva rejält med fysiskt våld på någon som förtjänar smisk, tänk på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra argument mot utomjordingar: Ur ett galaktiskt perspektiv kan man uppskatta det till ungefär ett ögonblick från det att en intelligent art skapas tills dess att den börjar sprida sig utåt i universum med nära inpå ljusets hastighet. Om sannolikheten för att intelligent liv uppstår nu är förhållandevis stor, så är det inte osannolikt att intelligent liv har uppstått säg 500 miljoner år innan människan skapades. Då borde de med lätthet kunna ha koloniserat alla planerat inom flera miljoner ljusår av deras hemplanet. Det finns väldigt många stjärnor som är långt närmare oss än så. Titta bara! Detta talar för att det åtminstone är väldigt svårt för intelligent liv att skapas.

 

Så vad FAN säger du om detta?

 

Vilka droger har du testat?

 

Är din relation till snyggyngve välskött?

 

Använder du tandtråd?

 

Vanligaste sexuella fantasi som är lite "udda"?

 

Procentuell risk för att du dör ensam och olycklig?

 

Varför inte styrketräna? Menar du på fullt allvar att du inte har säg åtminstone 7-8 timmar i veckan som du bara spenderar på värdelöst skit och lika gärna kan vara utan? Om du styrketränar så kanske du en dag får chans att utöva rejält med fysiskt våld på någon som förtjänar smisk, tänk på det!

 

Det första tror jag faktiskt var kvalificerat skitsnack!

Rökte en del cannabis tidigare, lustgas är skoj. Sen tror jag inte att jag testat något mer..

Min relation till snyggyngve är välskött och vi står varandra väldigt nära.

Kommer inte på nån sexuell fantasi, som jag vill dela med mig av iaf :D

Använder inte tandtråd, för feminint.

Den procentuella risken finns ju, men jag tänker inte fundera över den, jag hoppas inte det blir så!:-(

Jag har helt klart en hel veckas timmar att träna på då jag inte gör något vettigt, men det är jobbigt att träna, man blir trött och svettig. Tycker inte om att vara trött och svettig. Jag var ganska stökig fram tills jag började gymnasiet, så jag har använt fysiskt våld, använder man fortfarande våld efter 16 år är man ganska töntig tycker jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fatta inte. Du har inget intresse för våld, men tycker det är för feminint med tandtråd?

 

Minikuk eller freaknäsa?

 

Har du ärvt några politiska åsikter från dina föräldrar?

 

Har du några fobier?

 

Hur ofta fixar du frisyren? Varje dag, eller bara när du går ut?

 

Hur ser dina matvanor ut?

 

Vill du legalisera cannabis?

 

Hur är din dygnsrytm?

 

Hur många gånger per år gråter du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fatta inte. Du har inget intresse för våld, men tycker det är för feminint med tandtråd?

 

Minikuk eller freaknäsa?

 

Har du ärvt några politiska åsikter från dina föräldrar?

 

Har du några fobier?

 

Hur ofta fixar du frisyren? Varje dag, eller bara när du går ut?

 

Hur ser dina matvanor ut?

 

Vill du legalisera cannabis?

 

Hur är din dygnsrytm?

 

Hur många gånger per år gråter du?

 

Touché.

Har nog inte ärvt några fobier, men min spindelfobi är inte att leka med!

Fixar frisyren när jag ska ut om jag inte sätter på mig en keps(snygg keps alltså)

Dåliga matvanor, käkar oftast ingenting förrän morsan lagar mat då jag inte orkar fixa nåt. Sen käkar jag något framåt 1-2 snåret på natten.

Jag vill helt klart legalisera cannabis, jag är väldigt liberal och har t om varit halvt aktiv i muf :D

Dygnsrytmen är ungefär, somna 3-6 och vakna 11-16 ungefär. Men det har blivit lite bättre.

Hahah, nu när snyggyngve flyttade förra veckan är första gången (jag kan komma på) som jag gråtit på 3-4 år ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att säga det inte finns intelligent liv på någon annan planet är ett jävligt korkat påstående, då jag skulle vilja säga att det är troligare att det sitter en jävel och fiser i exakt likadana byxor som mig, med exakt samma utseende på en exakt likadan dator och skriver om exakt samma topic.

 

Detta kan jag bajsa ur mig och ni kan aldrig säga att jag har fel eftersom man utgår ifrån att universum är oändligt, såvida de lärda inte har ändrat sig på sistone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att säga det inte finns intelligent liv på någon annan planet är ett jävligt korkat påstående, då jag skulle vilja säga att det är troligare att det sitter en jävel och fiser i exakt likadana byxor som mig, med exakt samma utseende på en exakt likadan dator och skriver om exakt samma topic.

 

Detta kan jag bajsa ur mig och ni kan aldrig säga att jag har fel eftersom man utgår ifrån att universum är oändligt, såvida de lärda inte har ändrat sig på sistone.

 

Håller med helt, det vore så jääävla otroligt om det inte fanns intelligent liv på en jävla massa platser.

Hur är det de räknar? Ca 1 miljard galaxer eller om det är flera, och hur många miljarder stjärnor är det inte bara i vår galax. Om man då börjar räkna planeter också, det är såna sjuka siffror så det känns bara självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att säga det inte finns intelligent liv på någon annan planet är ett jävligt korkat påstående, då jag skulle vilja säga att det är troligare att det sitter en jävel och fiser i exakt likadana byxor som mig, med exakt samma utseende på en exakt likadan dator och skriver om exakt samma topic.

 

Detta kan jag bajsa ur mig och ni kan aldrig säga att jag har fel eftersom man utgår ifrån att universum är oändligt, såvida de lärda inte har ändrat sig på sistone.

 

det observerbara universumet uppskattas vara typ 10^53kg. Så nej, den gängse uppfattningen är inte att universum är oändligt (eller har oändlig massa iaf). Så rofla inte lolen med att kalla folks påståenden för "jävligt korkade" när du själv inte är det minsta insatt. :-(:cry::-(:cry:

 

Greger: Coolt, visste inte att ni var tvillingar. Ball kombination att vara med i muf och vilja legalisera cannabis. :-D

 

Fråga: Vad bedömer du är sannolikheten att det uppstår intelligent liv på en random planet under säg en miljard år? Eftersom du klarar att uppskatta sannolikheten för att det finns intelligent liv i universum förutom människan så måste du ju ha någon ungefärlig uppskattning om vad denna siffra ligger på, då det är en ganska viktig variabel i formeln.

 

edit: haha, insåg just hur jävla dryg jag är... jag älskar mig själv :D

 

edit2: Är du beroende av kaffe eller nikotin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog säga att de flesta Mufare är för legalisering av cannabis, legalisering av det mesta faktiskt.

Och ang. din teori om tyngden på universums massa. Det finns väl inte direkt någon sådan? De tror ju dock att densiteten på massan konstant förtunnas då universum fortsätter att expandera. Att massan sen big bang inte ökat med andra ord, från ingenting till omätbar storlek. Tänk densiteten på det 'ingenting' innan big bang :D

Om frågan om sannolikhet att det ska skapas liv var till mig och inte wolf så tänker jag inte ens försöka att komma med någon sån gissning :)

Jag är beroende av både kaffe och nikotin.

Penguin, vad menas? Jag är iaf vänsterhänt och han högerhänt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...