Gå till innehåll

Plo 200$, viker ni?


zlatan11

Recommended Posts

Min hand är [7 of Diamonds,8 of Diamonds,9 of Diamonds, Jack of Diamonds]

Kanske inte så hett att limpa utg men bordet är ganska passivt pree. Jag lägger ett bet för att känna var jag står på flopen.

Med all den actin som blir så måste man väll förutsätta att någon har ett bättre färgdrag och att någon har ett set typ?

Då skulle jag sitta med 12 outs och inte helt omöjligt att någon har typ samma hand och jag drar till splitt?

 

Hur skulle ni tänka och göra?

 

-------------------------------

OMAHA_HI, POT_LIMIT,

played at "Savannakhet" for USD RM from 2009-05-05 17:24 until 2009-05-05 17:26

 

Seat 1: ilovedonkr ($265.60 in chips)

Seat 2: Hero ($282 in chips)

Seat 3: Reblaus ($95 in chips)

Seat 4: ZipMaestro ($183 in chips)

Seat 5: G0LLER ($159.60 in chips)

Seat 6: Ch4nell ($119.25 in chips)

Seat 7: nasirjones6 ($58 in chips)

Seat 9: KGOULE. ($173.10 in chips)

 

 

ANTES/BLINDS

KGOULE. posts small blind ($2), ilovedonkr posts big blind ($2).

 

PRE-FLOP

Hero calls $2, Reblaus folds, ZipMaestro folds, G0LLER calls $2, Ch4nell bets $6, nasirjones6 calls $6, KGOULE. folds, ilovedonkr calls $4, Hero calls $4, G0LLER calls $4.

 

FLOP [board cards: Jack of Hearts,6 of Diamonds,5 of Diamonds ]

ilovedonkr checks, Hero bets $16, G0LLER calls $16, Ch4nell bets $96, nasirjones6 calls $52 and is all-in, ilovedonkr folds, Hero folds, G0LLER bets $137.60 and is all-in, Ch4nell calls $17.25 and is all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte en chans att jag foldar wrappis + fd + nut fd blockers + topparet här mot de oddsen du får. Detta är ett drömläge givet stålarna som är i mitten. Imo bör man funta på att gå ner i nivå om man inte väljer att dega här.

 

Skulle inte förvåna mig om du skulle ha odds att bara syna med 789x, orkar inte räkna.

 

Sedan känns det lite överanalys att sitta och tänka vilka kort som är blockade, då alla du möter verkar vara shorties och bums så de kan ju ha vilka fyra kort i leken som helst.

 

In med degen o va glad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som alla säger.. In med pengarna och det fort.

 

Instämmer, svårt att se hur det någonsin ska vara fel att stoppa in där i en multiway när det varit en del aktion pre. Tycker dock handen är given inst-fold preflopp UTG fullring (även om bordet är passivt). Fyra kort i samma suit utan NTFD och gap i övre ändan vilket är att be om nästnötter vilket inte är något att ha fullring. Träffar sällan/aldrig tillräckligt bra och du sitter dessutom ur pos.

 

 

 

_______________________________________________________

 

Handen påminner något om en liknande hand jag spelade för några dagar sen. FI som pottar ut på flopp är en sann vilde, kan ha exakt vad som helst. FI som raisar är mer normal.

 

Denna vek jag, åsikter?

(tycker själv fortfarande viket är helt rätt men vore kul att höra lite andra åsikter innan jag säger varför)

 

** Game ID 2583396567 starting - 2009-05-04 15:12:27

** trampling [Omaha] (1.00|2.00 Pot Limit - € Cash Game) Real Money

 

- privador0 sitting in seat 1 with €151.61

- catoana71 sitting in seat 2 with €112.95

- C12SLY sitting in seat 3 with €536.70

- tbevirus sitting in seat 4 with €235.50

- pelleri sitting in seat 5 with €197.30

- El_sueco sitting in seat 6 with €321.88 [Dealer]

 

privador0 posted the small blind - €1.00

catoana71 posted the big blind - €2.00

** Dealing card to El_sueco: 8 of c, 9 of s, 7 of c, 7 of d

C12SLY called - €2.00

tbevirus folded

pelleri called - €2.00

El_sueco called - €2.00

privador0 folded

catoana71 checked

 

** Dealing the flop: 5 of d, 6 of c, Q of c

catoana71 bet - €9.00

C12SLY raised - €36.00

pelleri folded

El_sueco folded

catoana71 folded

C12SLY mucks:

C12SLY wins €52.65 from the main pot

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker dock handen är given inst-fold preflopp UTG fullring (även om bordet är passivt). Fyra kort i samma suit utan NTFD och gap i övre ändan vilket är att be om nästnötter vilket inte är något att ha fullring. Träffar sällan/aldrig tillräckligt bra och du sitter dessutom ur pos.

 

Håller med om den synpunkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

 

Handen påminner något om en liknande hand jag spelade för några dagar sen. FI som pottar ut på flopp är en sann vilde, kan ha exakt vad som helst. FI som raisar är mer normal.

 

Denna vek jag, åsikter?

(tycker själv fortfarande viket är helt rätt men vore kul att höra lite andra åsikter innan jag säger varför)

 

Ja ditt färgdrag lär ju vara långt efter här.

Sen har du redan 2 sjuor och som spelet blir är risken stor att minst en till och även någon 4 är ute. För mycket blockers som förstör din hand och bra vik tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, där ser man.

Trodde det var en lätt fold detta, då man troligen är uppe mot både triss, nötfärgdrag och förmodligen alla möjliga stegdrag.

 

Lätt fold också ?

På omaha 1/2 betas det friskt med toppar , svaga 2par och alla möjliga och omöjliga drag. Trodde jag var i tightaste laget , men du slår mig med hästlängder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som dom flesta säger så ska man nog sticka in degen i detta läget. Jag tror att jag överanalysera handen och bara det är ju bra gjort på 20sec:-)

 

så här följde action:

 

TURN [board cards: JH,6D,5D,3S ]

 

RIVER [board cards: JH,6D,5D,3S,7S ]

 

SHOWDOWN

G0LLER shows [ 6H,AH,6S,2H ]

Ch4nell shows [ AS,4D,5C,5S ]

nasirjones6 shows [ 8S,JS,5H,7H ]

G0LLER wins $40.35, Ch4nell wins $122.50, Ch4nell wins $201.

 

Två set och inget färgdrag:shock:

 

Jag hade typ 45% och kommer aldrig släpp en hand mer:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...