henjon Postad 11 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2009 Usch... Ongame fortsätter verkligen att bokstavligt talat skita ut premiumhänder endera i mörkarna eller också överpar när jag typ har TT-QQ. Nu sprang jag in i först ess och sen damer på ett bord. Och då min förmåga att träffa mer än marginellt i allin-situationerna har varit nära nollan så fortsätter jag att backa.. Får nöta vidare och vänta på bättre tider helt enkelt antar jag Citera
henjon Postad 11 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2009 puh! Ligger trea på bubblan (dock utan jättemarginal neråt) när 5:an med 700 mindre i chips ställer från UTG. Jag sitter med pocketessen i BB och synar naturligtvis. UTG har 77 men träffar ett set på floppen Som tur är vinner jag sen en push med det jag har kvar och synar sen i BB ATs när storstacken i SB pushar. Sen blir det en allinkonfrontation handen efter mellan två andra spelare och den större stacken vinner gudskelov Citera
henjon Postad 11 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2009 Ganska intressant bubbla... Hade lyckats bygga upp en stor stack, men det var så jämnt mellan fyra av de övriga spelarna att det blev ett väldigt passivt spel där inget eg. hände med stackarna eftersom man bara bytte blinds med varandra. Jag började då systematiskt attackera den - med liten marginal - minsta stacken som satt direkt till vänster om mig. När han kommit ner runt 1000 så la ja hela tiden in ett bet som omöjliggjorde för honom att ställa mot någon av de andra utan att få spela hu mot mig. Alla andra foldade hela tiden (vilket naturligtvis låg i deras intresse)Nu fick jag rätt hyggliga händer, men han borde nog ha tagit en syn betydligt tidigare än han till slut gjorde. Då hade han bara 445 kvar och med mig i stora mörken blev det visserligen bara vi två, men han missade sitt färgdrag som kom på floppen. Det finns ju ingen speciell fördel (annat än ökad säkerhetsmarginal neråt) att bygga stor stack i en tävling med satellitstruktur. Men ser man det i ett större perspektiv så borde ändå en strategi som syftar till att tränga ut en spelare så fort som möjligt löna sig, eftersom det frigör tid och plats för att spela på ett annat bord (givet att man plusar totalt sett förstås) fortare. Nån som har några tankar runt det? Det är naturligtvis skillnad här på att multitabla $10-DoN:s och att spela en satellit med WSOP-paket i potten. Citera
henjon Postad 11 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2009 Kvällspasset med vanliga SnG:er slutar fullt godkänt: 3 av 5 i pengarna efter en ganska svängig omgång. Mötte dominerande pocketdamer 3 ggr till ikväll vid pusher (försöker pokergudarna säga mig nåt? ), en av gångerna träffade jag gudskepris min triss. Kom också in i ett stim av höga par då det nästan blev jobbigt med all action på borden Finns ett par intressanta händer att lägga upp, kanske kommer senare. Summering: 11 juni $24,50 (9 SnG varav 4 DoN - 5 ITM. Total insats inkl rake $93,50) - en ny bonustia ingår Månadsresultat: $133,50 Handbetyg: (som hade vänligheten att träffa en kompis på brädan vid en allin i en kritisk situation) DoN: 144/86 Citera
henjon Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2009 Jaha... JJ springer in i KK. KK springer in i tior som träffar FYRTAL. AA möter ett annat AA och får bara dela potten. Och nu åkte jag ut på ett bord där flera AA varit uppe med ännu ett par AA när jag pushade KJ. Och nu med 8 spelare kvar och en sjätteplats pushar jag Q3 från SB och naturligtvis sitter mörken med 99. Psykologiskt har jag full förståelse för riggteorierna även om jag inte tror ett dugg på dem själv. Det är så svårt att förstå att detta är naturlig varians när precis alla parametrar gaddar ihop sig på ett maximalt överjävligt vis. De senaste dagarna har jag blivit utslagen av premiumhänder i mörkarna t ex fler gånger än på de senaste 3 veckorna. Märkligt och tyvärr ganska jobbigt. Inte blir det roligare av att det är fredagskväll och jag hade tänkt mig en trevlig liten pokersession med ungarna skickade till sin mamma och tjejen på konsert. Men: Gneta vidare är som vanligt det enda receptet som gäller Citera
henjon Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2009 Följande sekvens säger allt om kvällens spel: BB 100, jag ligger 5:a av 8:a kvarvarande. Minsta stacken öppnar från UTG med 300. En spelare höjer all-in, jag sitter med pocketess och synar såklart. Så även lillstacken. Synaren har KQ och träffar ett tvåpar. Jag har 160 kvar.. plockar upp AJ, lägger in dem och K6 slår ut dom med ett par i sexor. Alla mina premiumhänder som fått motstånd har åkt på torsk. Nu är det dags för ändring! Citera
henjon Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2009 Gnetade bort en hel del av ett hotande storback, men det är bara att konstatera att jag står och trampar vatten mest resultatmässigt efter den fina inledningen på månaden. Backet idag väger på centen upp gårdagens uppgång. På Ongame har jag 6 av 7 senaste dagarna röda och det är inte märkligt så som korten har fallit och så dåligt jag träffat mestadels i allin-situationerna. Nu blir det lite teori med Moshman i soffan istället. Dagen summeras - utan minsta klang och jubel - till: 12 juni $24,50 (9 SnG-DoN - 4 ITM. 1 MTT - bust som vanligt, Total insats inkl rake $104,50) Månadsresultat: $109,50 Handbetyg på dagen: Luther Knekt och Rutger Åååååtta DoN: 153/90 Citera
henjon Postad 14 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 14 Juni , 2009 Iväg på en kompisträff över helgen. Vi pratade lite poker och en kille gav mig en direktinblick i huvudet på en fisk. Han är av den sorten som tycker det är kul att koppla upp sig ibland när han druckit några öl och spela lite på chans. Han är fullt medveten om att han förlorar och har inga ambitioner om att gå plus. Han gillar bara att slaska och se om han har turen med sig. Undrar hur många såna det finns? Utan dem skulle nog vinsterna sjunka för alla, inte minst för tämligen mediokra lirare som undertecknad. Uruselt väder idag, så inte mycket annat att göra än att kura inomhus. Blev därför ett DoN-pass och ett "vanligt" SnG. De gick åt det kortkalla hållet, men andras oförsiktiga spel och halvbra händer som höll i ett par viktiga lägen ger ändå gröna siffror. 13 juni - inget spel 14 juni - $12 (8 SnG - 4 ITM, total insats inkl rake: $88) Månadsresultat: $121,50 DoN: 5-3; totalt 158-93 Handbetyg på dagen: Citera
henjon Postad 15 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2009 Sjysst pokerkväll som såg lite dålig ute från början. Åkte ut lite för snabbt på ett av DoN-borden och var rätt lågstackad på två andra. Men borden var passiva och jag kunde därför steg för steg pusha upp stacken på ett bord. På ett annat lyckades jag hänga kvar medan några andra åkte ut, men låg ändå shortstack med bara 800 kvar efter att ha betalat mörk på 200 med . En lite konstig 2,5BB-bet från UTG som alla foldade till. Han hade då en stack på runt 1300 kvar. Det kändes på något vis varken som slowspel eller en resonabel pushhand från det läget. Väl medveten om att det inte är något att syna med normalt i en DoN så sköt jag ändå in hela stacken. Han synade efter lite tvekan för 500 till och visade upp T9off! Nervöst när han träffade en nia på floppen, men den hade också gett mig ett öppet stegdrag 8-J och på river kom 7:an! Kom till slut in i pengarna på alla tre borden. Bra gick det också på de två vanliga SnG jag spelade på Everest. Tyvärr inte hela vägen dock - låg riktigt bra till för vinst på 18-manna SnG:n med 3 man kvar när det kom en lös, halvdålig syn på min push som träffade och drog ner mig nästan till 0 för bust ett par händer senare. Men sånt är pokerlivet. Måndagen i sammandrag: 15 juni $37,50 (6 SnG varav 4 DoN, 5 ITM. Total insats inkl rake $60,50) Månadsresultat: $159 Handbetyg: DoN: 162-97 Citera
henjon Postad 15 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2009 Idag var det också dags att titta på Charlie Kaufmanns (Being John Malkovich, Eternal sunshine of the spotless mind) senaste film "Synecdoche New York". Var förberedd på att den skulle vara svårsmält och sannerligen, det var den! Omöjligt att betygssätta, men jag tror att jag är besviken. Måste utvärderas mer i både sinnet och känslan dock Citera
henjon Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 Pokerkväll som lätt platsar på topp5-listan över vidrig smörja. Det kändes faktiskt snudd på sinnessjukt när jag efter 300+ händer, 7 av 8 allins förlorade (den vunna träffade en stege, den enda hand för kvällen som var bättre än ett par) och inga bättre hålkort än 99 2ggr (de nior som fick syn förlorade naturligtvis, precis som AK och AQ)) äntligen fick KK i stora mörken på det sista bordet: en vanlig SnG som befann sig på semibubbla med mig på plats 3. Button stöter, visar upp A9 och träffar sitt ess. Jag har verkligen haft problem med Ongames kortslumpare efter den fina inledningen på månaden. Det känns som att 80% av mina vinster kan förklaras med att jag spelat rävspel och väntat ut andras misstag. Hade det varit cashgame hade det nog varit back på totalen också efter alla överpar hos motståndaren och alla bräder som jag med klinisk noggrannhet undvikit att träffa. Idag var det dock inte mer än ett par av allinsituationerna där jag var underdog. Men vad hjälpte det... Jag blir arg när det går dåligt, men hamnar ändå väldigt sällan nära tilten. Men idag var det nära. Det är också känslan av att ha kastat bort 1½ timme på något man bara blir på dåligt humör av. Kanske tar jag en paus från spelandet ett tag... vi får se. När känslan av att det är något personligt smyger sig på ska man nog inte spela. Trots att det är löjligt känner jag mig förbannad på Ongame för den diarré de behagat vräka på mig sista dryga veckan med små undantag. De irrationella tankarna måste väck innan det är rimligt att sätta sig vid deras klient igen och göra ett nytt försök... 16 juni $57 (7 SnG varav 5 DoN - 1 ITM, Total insats inkl rake $77) Månadsresultat: $102 DoN: 167-98 Handbetyg: Hela jävla leken ner i Ongames dasstunna - nya och bättre kort till nästa gång jag är tillbaks tack Citera
henjon Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2009 Försöker så smått tillämpa ännu mer aggressivt spel med fler allin-pusher på medel och höga blinds enligt lärdomarna i Shaws och Moshmans böcker. Herrarna har dock glömt att nämna en liten detalj: Spelet är inte tillrådigt att ge sig på om mörkarna eller button sitter på JJ+ eller AQ+ 40% av gångerna du gör en push. Om du sen helt har förlorat förmågan att dra ut någon annan som underdog och får kämpa för livet för att vinna några få av de allins där du går in som favorit - ja då börjar bankrullen snabbt läcka som ett såll. Ännu en sinnessjukt vidrig pokerdag och nu gjorde jag dessutom tjejen arg när jag fick ett utbrott på eländet när en fransk synfisk av absolut värsta sorten synar mina AA med K2off (låga blinds, satt inte ens i dem eller i position på mig) och så småningom får ihop till en triss i tvåor och tar nästan hela min stack. Ett bord öppet - en DoN där jag är 2:a av 7 kvarvarande. Går jag in ITM där stannar dagens förluster på strax under 50 dollar. Citera
henjon Postad 17 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 17 Juni , 2009 Nix... åker ut på bubblan när stora mörken som dittills spelat passivt synar min push från SB med ett par i sexor och min knekthöga hand träffar ingenting. I tvångsallinen nästa hand har naturligtvis stora mörken par i knektar och jag 32... De två gångna dagarna som en helhet är nog pokerkarriärens bottennapp hittills. Alla reglage har pekat helt fel och idag var dessutom den senaste tidens veritabla invasion av premiumhänder i mörkarna vid mina pusher tillbaks som sagt... Har säkert spelat sämre på slutet även om jag tycks ha någon slags spärr mot rena tiltmoves. Då kommer jag nog få svårare med att hålla uppe vad jag ändå tror är en riktig aggressivitetsnivå. Nu har jag kommit till det stadiet att jag inte ens blir förvånad när en mörk för tredje pushen i raden trycker på synknappen och vänder upp ett par i damer mot min A6-hand som jag vet INTE kommer att få träffa. Om jag har pushat med 99 (exempel från igår) och fått syn av A7 off så kan jag däremot vara stensäker på att esset prydligt landar på bordet. Får ta en ny funderare på spelpaus nu. Kände mig i god balans ändå när jag satte mig ner ikväll, men när allt efterhand bara gick åt fel håll så föll jag. Å andra sidan kan man ju roa sig med att tänka på de vinster man kan göra om alla parametrar nån gång kan peka i RÄTT riktning istället. Klart slut. Återstår bara att redovisa eländet och slänga handkorten rakt i fejan på den satans franska synfisken med K2. Han får stå som symbol för dagens golgatavandring 17 juni $62,50 (8 SnG varav 3 DoN - 1 ITM. Total insats inkl rake: $82,50) Månadsresultat: $39,50 mer än 70% av månadsplusset utraderat på två dagar... skojsigt värre DoN: 170-99 Citera
henjon Postad 19 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2009 Tog mycket riktigt ett litet break från spelandet igår och idag lär också bli spelfri - det är ju midsommar och vi ska strax bege oss iväg för att fira den med några kompisar. Har tänkt litegrann: Finns en risk att dagboken kan bidra till resultatfixering (det brukar ju f.ö. diskuteras ibland i andra dagböcker också). Jag tror iofs att man ska ha ett visst fokus på resultatet för att förhindra att man spelar okoncentrerat eller t.o.m. tiltat. Men att sätta sig och gråta över att man får ett rejält back över ett litet minisample av 600 spelade händer är inte särskilt konstruktivt. Okej för att dagboken må tillåtas innehålla en viss mängd terapeutiskt gnäll över dumma fiskar som synar för 85% av sin stack med J5 suuuuuuuuuuuited på bubblan eller sajter som låter en torska 9 allins av 10 där man gått upp som favorit. Men man måste disciplinera sig. För så fort man börjar ta det personligt och tänka i termer av att vara ett offer så spelar man en sämre poker. Så har vi förstås den sociala sidan också: Sambos/flickvänner etc ska inte behöva få ont i magen över att man svär och bankar i bordet över utdragningar. Och som pappa har jag redan lite trovärdighetsproblem när jag förmanar sönerna att inte få utbrott över motigheter på PS2. "Du låter ju själv så där när du spelar poker pappa". Och det har de ju dessvärre rätt i. Ut i det åtminstone inte helt katastrofala midsommarvädret nu forumläsare. Låt pokern vila en dag så möts vi snart med nya tag igen! Jag tänker fortsätta nöta med både spelet och dagboken, var så säkra! Citera
henjon Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 Tillbaks i grindstugan efter en tämligen regnig och molnig midsommarafton (som för alla andra antar jag). Åt som en häst (värdarna tillhör den typen av människor som fullkomligt vräker ut mat) och fick tvinga mig själv att inte smälla i mig mer av de utsökt marinerade, grillade rådjurs- och älgköttet. En lång seg hemresa startade 23.55 ung. vid Södertälje C och slutade inte förrän en dryg 1,5 timma senare i västerort. Fördelen var väl möjligen att man inte hällde i sig giftdrycker till in på småtimmarna och därför var i ganska god form i morse. Idag långpromenad inne i city, liten glutt på Volvo Oceans Race (inte mycket att se). Eftermiddagen har bjudit på lite spelande där PS2 att döma av klagomålen från herr snart-tioåringen har varit mer motriggat än pokern. Den senare kan nog sammanfattas med ömsom vin, ömsom vatten. Ongame: Fortsatt tungt. Övervägande skithandkort, obefintliga floppträffar och fler mörkar som hittar premiumhänder (QQ och 66 idag bl.a) när jag stöter mot dem i mina DoN. 2 av 5 ITM och en bonustia som trillade ut ger minminus Everest: Tummen upp! Lirade 2 st 18-manna och vann den ena på $10-nivån. Det betydde 72 dollar och nytt vinstrekord. Detta efter att det länge sett väldigt mörkt ut; var nere under halv startstack. Får se om det blir ett litet pass till senare ikväll... Just nu skall det lagas köttfärssås och sen blir det Jurassic Park II. Filmkultur på hög nivå! Citera
REDHEADMARC Postad 20 Juni , 2009 Rapport Postad 20 Juni , 2009 Tillbaks i grindstugan efter en tämligen regnig och molnig midsommarafton (som för alla andra antar jag). Åt som en häst (värdarna tillhör den typen av människor som fullkomligt vräker ut mat) och fick tvinga mig själv att inte smälla i mig mer av de utsökt marinerade, grillade rådjurs- och älgköttet. En lång seg hemresa startade 23.55 ung. vid Södertälje C och slutade inte förrän en dryg 1,5 timma senare i västerort. Fördelen var väl möjligen att man inte hällde i sig giftdrycker till in på småtimmarna och därför var i ganska god form i morse. Idag långpromenad inne i city, liten glutt på Volvo Oceans Race (inte mycket att se). Eftermiddagen har bjudit på lite spelande där PS2 att döma av klagomålen från herr snart-tioåringen har varit mer motriggat än pokern. Den senare kan nog sammanfattas med ömsom vin, ömsom vatten. Ongame: Fortsatt tungt. Övervägande skithandkort, obefintliga floppträffar och fler mörkar som hittar premiumhänder (QQ och 66 idag bl.a) när jag stöter mot dem i mina DoN. 2 av 5 ITM och en bonustia som trillade ut ger minminus Everest: Tummen upp! Lirade 2 st 18-manna och vann den ena på $10-nivån. Det betydde 72 dollar och nytt vinstrekord. Detta efter att det länge sett väldigt mörkt ut; var nere under halv startstack. Får se om det blir ett litet pass till senare ikväll... Just nu skall det lagas köttfärssås och sen blir det Jurassic Park II. Filmkultur på hög nivå! Västerort, var bor du? =) Citera
henjon Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 Västerort, var bor du? =) Det ser din avatar alldeles för läskig ut för att avslöja Citera
henjon Postad 20 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juni , 2009 Det börjar likna dålig bondkomik med Ongames kortgenerator. Av olika skäl utvecklade sig spelet så att det blev väldigt få pusher. De tre jag gjorde på borden när blindarna gått upp på högre nivåer möttes av fold-KK-AA. Och eftersom jag nästan helt (ingen överdrift, jag lovar) förlorat förmågan att dra ut på Ongame så blir det inga resultat. Nå, det är bara att ha tålamod och vänta ut mer normala kortflöden. Tyvärr känner jag att jag tappat i aggressivitet och foldar i en del lägen där jag normalt pushar. Jag vet att det är fel, men jag har sett så många pocketess, kungar och damer syna mig på sistone att jag blivit mörkrädd av det. Och så tappar man sitt A-game... Dock svårt också när det är typiskt lördagskvällsspel med en bit vidare synranger både här och var. Hade några sinnessjukt dåliga franska synfiskar (ROI:n på -35,40%) med stora stackar alldeles till vänster om mig på ett par bord och det är väldigt svårt att veta hur man ska justera sig efter det. Nå, nå... efter de två läskiga backdagarna får man ändå vara nöjd med ett plus och handbetyget blir . 18 juni - inget spel 19 juni - inget spel 20 juni - $35,50 (12 SnG - 5 ITM; total insats inkl rake: $126,50) Månadsresultat: $75 (DoN: 178-103) Citera
henjon Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Kvällens första push i en av DoN:erna (blindar 75/150, jag med 1425 och inte agerat hittills) möter.... par i kungar. Jag AJruter, träffar naturligtvis inte. Är jag förvånad? Nä.... (I handen före var A2off uppe mot par i kungar - då gick det naturligtvis fint med ett litet ess på turn) Dags för liiiite liiite medrigg på Ongame snart? Ingen skulle kunna kalla det för orättvist eller orimligt Citera
henjon Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Jag försöker hålla uppe mitt aggressiva spel åtminstone... reraisar i vanlig SnG med 99 och får möta 77. Har inget för det ty en 7:a faller på floppen och jag är bust på bord 2. Men jag viker mig inte riktigt än... 8-) Citera
henjon Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Pocketkungar i DoN 2 ut mot en löst synande AQoff. Samtidigt ser jag återigen hur en KK på ett annat bord mot en annan pushare med A högt får stå. Jag kämpar för att hålla humöret uppe men det är tungt. Det är massiv kombination av synande premiumhänder och utdragningar av mina höga par av esshöga händer och lägre par som gör pokern riktigt tråkig just nu. Jag inser ju att det som händer är otur av värsta sorten och inte mycket att fästa sig vid. Det kan inte fortsätta så hur länge som helst. Men det är tungt och svårt att hålla upp sitt A-game just nu när 75% av alla spel går åt pipan. Citera
henjon Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Kvällens första AA.... En limpare kompletterar min höjning med som det visar sig 98. Floppen kommer 843 regnbåge. Limparen (som nyss överspelat ett par i nior mot AA med A på bordet) betar och jag synar (borde kanske ha höjt, men vill försöka dra ut mer. På turn kommer en åtta till... Jag anade oråd och sköt därför inte in hela stacken. Men gud i himlen denna motrigg... Själv inget annat idag än en stege som gav delad pott. Inga set, tvåpar bara med par på bordet. Två bord kvar uppe. Strax över startstack på det ena och halvstack (bad beaten med essen där jag plockat ett par småpotter) på det andra. Citera
henjon Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Har i alla fall gjort EN utdragning idag. J9 push från SB syn av 88 - träff en 9:a på river. Ni kan tänka er hur spelet går när man nästan flyger upp och ritar ett kors i taket eller ens pratar om utdragning för denna coinflipsituation. Citera
henjon Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Då träffar vi dagens först triss (i tior).... och åker ut mot tre damer! Att en mörk ännu en gång satt med en premiumhand också! (QQ) Som det går nu känns det nästan omöjligt att ens komma in i pengarna på ett bord. Nåja... tänk positivt. AA-bordet är jag nästan uppe på startstack igen på nu efter en vunnen batalj med AT mot K8. Ska koncentrera mig på att spela korrekt poker (har strax under 10 BB och 7 man kvar). Vad kan jag göra om det går åt skogen igen annat än att fortsätta så gott jag kan? Citera
henjon Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 kvällens första goda skratt... Riggdjävulen har än en gång placerat en monsterhand i BB - denna gång ett par i kungar - och gett mig ett par i 4:or i SB(mörkar 100/200 så en given push). Men en annan spelare pushar och jag bestämmer mig efter stor tvekan för att vika, så det blir en annan som får ta min smäll Delad 4:a så hyfsad underdog. Men nöter på Citera
Recommended Posts