henjon Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Postad 18 September , 2010 Ett antal händer senare: Jag - 122 K Limpfisken - 122 K Grindern - 85 K Citera
henjon Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Postad 18 September , 2010 ... tappar några tunga händer mot grindern och är nere på 80 K. Citera
henjon Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Postad 18 September , 2010 Jag trampar vatten men fisken tappade precis en stor pott mot grindern så: Grinden - 230 K Jag - 62 K Fisken - 29 K Citera
henjon Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Postad 18 September , 2010 Varit inne i en kortkall period igen och tvingats folda iväg allsköns kompletta skräphänder som 93 och 54o. Det är nu paus igen efter 4h20min spel och den ojämna ställningen: Grindern: 272K Jag: 30K Fisken: 28K Blinds 2000/4000 K Citera
henjon Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Postad 18 September , 2010 Där var det slut... Tyvärr dubblar limpfisken med QQ mot grindern och i handen efter pushar jag 54s (kanske lite för löst) och grindern hittar synen med KJo. Jag träffar femma på flopp, men tyvärr kommer även en kung. $465,80 är ändå ett sjysst resultat. Vinstrekord och med denna miniklonk (får man väl ändå säga ) är jag nu uppe på grönt månadsresultat med god marginal. Tack snälla riggen för att du släppte greppet och nu gett mig 2 riktigt bra pokerdagar. Gonatt - vi hörs imorgon igen :mrgreen: Citera
henjon Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Postad 18 September , 2010 he he... tillbaks i den grå pokervardagen igen: ***** History for hand T5-83359913-4 (TOURNAMENT: "NL Hold'em Turbo", S-2137-31449, buy-in: $22) ***** Start hand: Sat Sep 18 17:47:11 GMT+0200 2010 Table: Table #1 [83359913] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 15/30, TC) User: HERO Button: seat 7 Players in round: 10 Seat 8: hujami (1900) Seat 9: SirShipalot (1480) Seat 10: sspiros6969 (680) Seat 1: x_medok (1320) Seat 2: HERO (1500) Seat 3: mati14 (1450) Seat 4: atsunpata (1455) Seat 5: nearly00 (1470) Seat 6: easylife90 (1460) Seat 7: Zizzarai (2285) hujami posts small blind (15) SirShipalot posts big blind (30) --- Dealing pocket cards Dealing to HERO: [] sspiros6969 folds x_medok raises 120 to 120 HERO calls 120 mati14 folds atsunpata folds nearly00 folds easylife90 folds Zizzarai folds hujami folds SirShipalot folds --- Dealing flop [5d, Th, 8c] x_medok bets 210 HERO calls 210 --- Dealing turn [3d] x_medok bets 360 HERO raises 1170 to 1170 [all in] x_medok calls 630 [all in] --- Dealing river [Jd] --- Summary: Main pot: 2685 won by x_medok (2685) Rake taken: $0 Seat 8: hujami (1885), net: -15 Seat 9: SirShipalot (1450), net: -30 Seat 10: sspiros6969 (680) Seat 1: x_medok (2685), net: +1365, [3c, 5c] (TWO_PAIR FIVE, THREE) Seat 2: HERO (180), net: -1320, [Kc, Ks] (PAIR KING) Seat 3: mati14 (1450) Fått in det med JJ mot QQ också och förlust trots att jag settade floppen. Citera
Bubblan Postad 18 September , 2010 Rapport Postad 18 September , 2010 Med KK får du skylla dig själv då du låter honom dra ut dig. Höjningen kom alldeles för sent! Citera
henjon Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Postad 18 September , 2010 LOL - blev verkligen ett av de sämsta pokerpass jag spelat. Gudomlig rättvisa antar jag. Grundligt strimlad av variansen. ITM till slut på ett bord av 8. Där slutar det med att jag får in det med AQs mot A8o. Fick den där otäcka föraningen som i princip aldrig slår fel (och som irriterar mig som skeptiker rätt mycket eftersom den är så svår att begripa sig på) och mycket riktigt så landar en åtta på turn. Med tanke på att jag låg 17 snittinköp back för några dagar sen ska jag dock inte klaga, 14 dito upp som jag just nu är. Tveksamt dock om det blir mer poker idag efter denna doomswitch Citera
henjon Postad 18 September , 2010 Författare Rapport Postad 18 September , 2010 Med KK får du skylla dig själv då du låter honom dra ut dig. Höjningen kom alldeles för sent! Ja det kan du ha rätt i. Jag försöker variera mitt spel lite och bekämpa en tendens jag har som egentligen går för mycket åt andra hållet: Att få in chipsen för snabbt. Det är en svår balansgång. Grejen är att jag kanske kan få ut mer värde här av händer som AT och JJ om jag bara synar. Sen får jag ju erkänna att 53s fanns inte i min sinnevärld att någon 4xade från UTG+1. Tror inte det är nåt bra variationsspel direkt... Citera
Bubblan Postad 18 September , 2010 Rapport Postad 18 September , 2010 Ja det kan du ha rätt i. Jag försöker variera mitt spel lite och bekämpa en tendens jag har som egentligen går för mycket åt andra hållet: Att få in chipsen för snabbt. Det är en svår balansgång. Grejen är att jag kanske kan få ut mer värde här av händer som AT och JJ om jag bara synar. Sen får jag ju erkänna att 53s fanns inte i min sinnevärld att någon 4xade från UTG+1. Tror inte det är nåt bra variationsspel direkt... Hehe, nej vad han tänkte vete gudarna. Jag har också kämpat med att inte dunka på för hårt med stora PP, men lite aggressivare håller jag mig iaf. Jag vill inte ge såna där luffarfiskar för goda odds att dra till sina långskott! Citera
henjon Postad 20 September , 2010 Författare Rapport Postad 20 September , 2010 Av privata skäl blev det ingen poker igår som jag hade tänkt. Kanske lika bra då jag uppenbarligen just nu betalar av med ränta till Ongame för flytet i torsdags/fredags. Så totalt och brutalt variansvåldtagen under dagens pass hittills att det definitivt kvalar in på tioibottenlistan över värsta pass i karriären. Om det inte vänder. Och det trodde jag att det kanske var på väg att göra på $54 deepstacken där jag första timmen bla med set mot en urdålig urdålig bajsfisk dubblade stacken och var uppe på 8:e plats. Sen får jag AA mot JJ mot bajsfisken som inte ger sig trots överkort och mina höjningar både pre och på flopp. Han SKA BARA SYNA NER med sina jävla knektar och på rivern landar hans tvåoutare och jag är rånad på halva stacken. Sen förlorar jag en flipp med AK mot 22 och är nere på startstack igen och en dålig placering i turren som såg ut som en lovande option att rädda kvällen. Så oerhört bittert och brutalt och en påminnelse om de små marginalerna i pokern. I princip hela vinsten uppäten igen för närvarande, denna brutalt svängiga månad som överträffar allt jag upplevt i den vägen. Här verkar inte finnas några mellanting. Antingen har jag riktigt flyt eller så springer jag så illa att det trotsar all beskrivning. Märkligt. Citera
henjon Postad 20 September , 2010 Författare Rapport Postad 20 September , 2010 jag har sån sick otur idag så det saknar all måtta. Måste syna bubblan nu med ATs i en DoN mot SB pga att jag hamnar först allin ändå annars av bordets tre småstackar. SB-donken har T9o men lyckas träffa en nia såklart och bustar ut mig. Fy fan. Citera
henjon Postad 20 September , 2010 Författare Rapport Postad 20 September , 2010 hehe... åker ut i deepstackturren, men har äntligen lite medrigg på sista borden och sist av allt vinner jag en $22a vilket precis för mig upp på plus för dagen. Det tackar vi för. Citera
henjon Postad 21 September , 2010 Författare Rapport Postad 21 September , 2010 Äh skit ligger 4/7 i en satellit till championchip (värde $200) och det är två små stackar som är illa ute. Men först vinner den ena med lågt par mot två synare med fyra överkort (setar) och sen är det inte så jävla självklart längre. Måste pusha från CO med 44 men olyckligtvis har knappen QQ och synar för 2/3 av sin stack (tveksamt om det var korrekt men det var en 30/10-spelare så jag var beredd på att han skulle ha vidare callingrange än optimalt) och jag har inte samma tur som 44an på händer innan. Lillplus på spelet ändå totalt så godkänt om än lite snöpligt med satelliten. Citera
henjon Postad 24 September , 2010 Författare Rapport Postad 24 September , 2010 Uppehåll igen ett par dar, istället ägnat mig åt att försöka lappa ihop saker i det trassliga, riktiga livet utanför pokern. Inte givit önskat resultat, ens i betänkande av att jag själv knappt vet vad det önskade resultatet borde vara. Nu lirade jag iaf ett pass på dryga timmen och gick b/e. Såg ut att kunna vinna på sista bordet där jag länge lirade HU mot en inte alltför vass spelare. Men så blev det förlust med AJ mot KJ och sen förlorade jag en flipp och sen ytterligare några händer senare var det kört. Ja ja... känns inte så motiverande iaf. Får se om lite scoututflykt med ungarna i morgon med frisk luft i hjärnan ger lite energi... Citera
henjon Postad 26 September , 2010 Författare Rapport Postad 26 September , 2010 Dåligt pass, drygt 4 snitt-BI ner på 12 spelade bord totalt och två CG. En AA - rundfold. Tre KK - torsk på alla varav 2 mot flushar. Typ så. Men skitsamma, livet off-poker är viktigare och det har jag jobbat vidare på också så gott jag nu kunnat det. Citera
henjon Postad 28 September , 2010 Författare Rapport Postad 28 September , 2010 LOL - det finns vissa pokerpass där man nästan funderar över om det vore trevligare att tas in på San Quentin och tappa tvålen i duschen första dagen typ. Det här är ett sånt pass hittills. Utdragen *n*l våldtäkt utan gränser verkar det. Hela månadsplusset utraderat nu efter att senaste sju passen varit på skalan från småusla till vidriga. Citera
henjon Postad 28 September , 2010 Författare Rapport Postad 28 September , 2010 ... och så råkade jag autofolda kvällens hittills enda AA. S*g min k*k Fjollgame. Citera
henjon Postad 28 September , 2010 Författare Rapport Postad 28 September , 2010 ut i turren också med AQs från UTG (8bb kvar). En monsterfisk två pos längre fram synar... (flera stora stackar bakom) med KJo!!! Eftersom den här kvällen utan undantag som sagt bara bjudit på anala våldtäkter så sitter knekten som gjuten och min färg missar. Citera
henjon Postad 28 September , 2010 Författare Rapport Postad 28 September , 2010 ... och där settade opponenten mot mitt toppar. En monsterfisk igen dessutom. Två bord kvar - mer än 10 snitt-BI back. Inte en enda cash. Går mot tangerat bottenrekord för dagsresultat om jag inte hittar cashen i nån av de 2 återstående DoN-spelen. Denna månad som i swingighet saknar sin like hittills under min snart 2 år långa pokerkarriär. Det har verkligen varit helt sanslöst. Citera
henjon Postad 28 September , 2010 Författare Rapport Postad 28 September , 2010 ja - där är den ett faktum. 10 bord - 0 cashar. På sista hade jag AT mot 72o som var allin mot mig i bb. Det gick inte heller. A5 sen sista handen och två synare. Träffar ess men på river får K3-handen in en stege med kungen och vinner. Fy fan. Som sagt förlustmässigt delat bottenrekord med ett annat resultat denna månad. Då omsatte jag dock mer och hade ändå några cashar. Detta pass kan variansmässigt ha varit det sämsta jag någonsin spelat. Allt egentligen rätt standard men visar hur sjukt illa det kan gå när alla parametrar är emot en i poker. Jag förstod också mycket väl att jag inte kunde casha på något av de två sista borden. Man gör aldrig det när det är så här. Jag hade sannolikt kunnat komma allin med triss i ess mot 72o som satt en runnerrunnerstege - i kväll var allting möjligt när det kom till fullbordande av våldtäkten. Tack Ongame - hoppas på smärtsamma hemoröjder till er hela jävla högen :twisted: Citera
henjon Postad 29 September , 2010 Författare Rapport Postad 29 September , 2010 Motriggen släpper inte i vad som jag tror blir månadens sista pass. Det som såg ut att bli ett klart bra månadsresultat föröds totalt på de fyra sista spelpassen för månaden där jag blivit våldtagen vid borden närapå konstant i en doomswitch som ledigt kvalar in på 5-i-botten. Runt 25 snitt-inköp back. Senaste 16 borden en enda cash. Får väl titta över spelet, men det känns mest som att det är en miserabel otur i allinsituationerna som gjort det. Idag åkte jag bla med 99 mot Q9o och AK mot AJ. Förlorat mängder av 60-40 lägen och liknande också. Då är det inte lätt att undvika donation till övriga spelare som har förmånen att för tillfället inte ha en doomswitch på sitt konto Citera
henjon Postad 3 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2010 Månadssummering september: --------------------------------------------------------------- Antal spelade SnG 219 st (varav 106 DoN) Antal spelade MTT: 30 (varav satelliter 20) Antal cashade SnG: 80 st (varav 34 DoN) ITM: Standard-SnG: 30,5% - DoN: 50,0% Antal MTT-casher: 4 Antal biljetter i satelliter: 2 (en $200, en $50) Totalt omsatt: $5374 Vinster: $5224 CG: $11(690 händer på NL50) Spelresultat: $139 Valueback Betsafe: $100 Race Betsafe: $95 Affiliate: $135 Resultat inkl bonusar mm: $191 ------- Antal speldagar: 22 Därav gröna: 7 (+2 som gick i princip BE) Citera
henjon Postad 3 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2010 Summering av årets resultat. januari: $11 februari: $32 mars: $35 april: $1133 maj: $816 juni: $7 juli: $348,50 augusti: $772 septemer: $191 ------------------- ------------------- totalt: $3345,50 Citera
henjon Postad 3 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2010 It don't mean a thing if you ain't got that swing - septembers poker i ett nötskal för mig. Jag har redan skrivit om det flera gånger, men det kan ju ändå förtjänas att upprepas i en månadssummering. Denna månad började 5 inköp back, svingade sig sen snabbt upp på dryga 10 snitt-bi upp och sjönk sen som en sten under en dålig period på nästan 2 veckor till ett back 17-18. Sen kom plötsligt 2 jättedagar som hämtade igen hela backet och boostade upp mig till nästan 20 inköp plus. Bara för att sen månadens sista tredjedel vara fullständigt renons på allt som ens med en extremt god vilja skulle kunna kalla nån slags positiv varians. 3 be-pass och grova backpass och till slut landar alltså månaden nånstans runt 7 snittinköp ner. Vill man vara lite snäll kan man dock räkna in värdet av vunna biljetter och då hitta ett plus. Denna månad bjöd på rekord vad gäller enskild turneringsvinst och pluspass. Dessvärre bjöd den också på rekord i högsta förlust (utan att jag eg. höjt spelinsatserna) och rekord i frekvens backdagar. Det har verkligen varit poker när den visar upp sig i all sin extremhet. Kanske inte konstigt med tanke på mina relativt små volymer. Men lite påfrestande har det allt varit Tappade lite sugen här allmänt också på slutet när de fyra sista skitpassen som rånade mig på hela månadsvinsten på spelet och mer därtill gav en brutal påminnelse om hur svårt det är att spela poker när motriggen slår till. Får ändå vara glad för att även denna månad blir grön och ger ett litet plus. Tänker nu göra karriärens andra cashout enligt tidigare plan. $1000 går ut och kommer att gå till lite hushållsgrejer som jag annars varit för snål att unna mig (trots att jag förvisso kan ta mig råd). En bänkdiskmaskin, ev. en ny dammsugare. Och så kanske ett PS3 alt. WII till ungarna då det blivit hög tid att uppgradera spelkonsol. Vet inte hur mycket poker det blir i oktober. Gissningsvis inget spelrekord iaf. Har en del annat att tänka på, både i privatlivet och som medarrangör i en ganska stor tävling om en dryg månad där jag dessutom tänkte försöka träna lite mer (ska spela själv också) de veckor som nu kommer. Blir ett pass senare idag iaf. Men nu blir det simning - har äntligen kommit igång med ordentlig träning igen och det känns skönt. Även om jag till skillnad från många andra i min ålder varken är överviktig eller tunnhårig så vill man ju fan hålla formen lite grann iaf Och må bra naturligtvis. God lycka vid pokerborden till alla som orkar läsa whinedagboken Citera
Recommended Posts