Gå till innehåll

Uttag från stars?


JonixX

Recommended Posts

Satte in 20 dollar för ett tag sen med mitt Visa kort in på stars och nu hade jag tänkt och casha ut 100 dollar.

När jag trycker på uttag väljer 100 dollar och sedan skicka så måste jag välja neteller konto, wire transfrer eller check?

 

Äre wire transfer man ska ta för o få det direkt in på konto man satte in ifrån?

/ JonixX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Minsta uttag till VISA är $100 (exakt $100,00 går alltså gå att ta ut), notera dock att VISA inte kommer upp som alternativ om:

 

1) det har gått mer än 6 månader sedan du satte in med VISA

2) ditt VISA-kort har gått ut eller är på väg att göra det denna månad

 

Om 1) så gör en ny insättning, vänta 48 timmar, och begär sedan ett nytt uttag. Om 2) begär ett nytt kort från din bank, gör en insättning med ditt nya kort för att aktivera det för uttag, vänta 48 timmar, och begär sedan ett nytt uttag.

 

Skriv till support@pokerstars.com om du behöver ytterligare hjälp så kan vi kika närmre på ditt konto.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wire transfer är överföring till ditt bankkonto.

Gissar att du inte kan föra över större belopp till Visa än vad du initialt tog ut?

 

 

Har pokerstars haft denna möjlighet länge, och hur lång tid tar en wire? Finns det någon som cashat ut summor >$5K som inte blivit upptäckta av riksskatteverket?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde ju att förtydliga angående wire transfer, jag ber om ursäkt.

 

"Uttag via Wire Transfer" är som nämnts ovan ett uttag till ditt bankkonto, det är tillgängligt för uttag på $50 eller mer (detta alternativ har funnits länge). Välj detta alternativ och du får fylla i dina bankuppgifter. Det tar upp till 72 timmar för vår kontoavdelning att se över och godkänna uttaget, och sedan 5-7 bankdagar innan pengarna når ditt bankkonto (det tar 3-10 bankdagar för VISA).

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 20 dollar för ett tag sen med mitt Visa kort in på stars och nu hade jag tänkt och casha ut 100 dollar.

När jag trycker på uttag väljer 100 dollar och sedan skicka så måste jag välja neteller konto, wire transfrer eller check?

 

Äre wire transfer man ska ta för o få det direkt in på konto man satte in ifrån?

/ JonixX

 

Bara britter som får casha ut till VISA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej! Jag undrar bara varför ni har spärr på 48 timmar att ta ut pengar efter att man suttit in. Vad jag vet är det ingen annan sida som har detta.

 

Hej jacob1983,

 

"speltorsk_LOL" är inne på rätt spår. Det är en säkerhetsåtgärd som hjälper till att skydda mot till exempel fusk och bedrägeri.

 

Regeln finns även på plats då vissa typer av inbetalningar inte kan krediteras tillbaka förrän insättningen verkligen har blivit genomförd av banken.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wire Transfer minimum är ju 100$ så då kan du inte casha ut $50 tror jag.

Jag gör iallfall alla mina uttag på Moneybookers och sedan skickade dom pengarna från där till min Swedbank konto.

 

Jo, det är klart man kan göra så men det är ju knappast särskilt ekonomiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite. När jag försöker ta ut kommer jag inte längre än till at bekräfta personuppgifterna (det enda man kan fylla i är telefonnummer och det står att det är frivilligt, jag har aldrig haft problem med att ta ut tidigare. Testade att både fylla i de tomma rutorna och köra utan men fick felmeddelande varje gång, any clues?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite. När jag försöker ta ut kommer jag inte längre än till at bekräfta personuppgifterna (det enda man kan fylla i är telefonnummer och det står att det är frivilligt, jag har aldrig haft problem med att ta ut tidigare. Testade att både fylla i de tomma rutorna och köra utan men fick felmeddelande varje gång, any clues?

 

Hej klippan,

 

Fyll först i 46 (för Sverige, utan några nollor) i den avsedda rutan för landsnumret och sedan ditt riktnummer (inklusive första nollan) tillsammans med ditt hemtelefonnummer.

 

Exempel: [46] [08123456]

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...