Gå till innehåll

100NL, AA utg,Turn beslut.


Recommended Posts

tycker ärligt att leghliel är en av de få som faktiskt försöker bidra till tråden. synd att han har fel och synd att inte jag heller tänker bidra. men ge han iaf cred för att han försöker.

 

myser lite själv när jag hör folk vilja folda AA här och vet med mig hur löst jag floatar flop och hur mycket jag slowar på turn och hur illa min turnraiserange är här. hela diskussionen känns lite som:

http://blogg.expressen.se/silow/entry.jsp?messid=420329 8-)

 

Håller lite med att han ska ha cred för sitt försök men det blir ju lite "trainwreck" av försöket dock...

 

Wp med AA f.ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker ärligt att leghliel är en av de få som faktiskt försöker bidra till tråden. synd att han har fel och synd att inte jag heller tänker bidra. men ge han iaf cred för att han försöker.

 

myser lite själv när jag hör folk vilja folda AA här och vet med mig hur löst jag floatar flop och hur mycket jag slowar på turn och hur illa min turnraiserange är här. hela diskussionen känns lite som:

http://blogg.expressen.se/silow/entry.jsp?messid=420329 8-)

Guld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry men jag får nog insistera på att vidhålla mina åsikter.

Men börjar bli tjötigt att förklara varför, fundera på dessa två påståendena dock.

 

Kan vi iaf enas om att fi inte synar flopp CB för att sen raisa turn CB med en marginell hand som han kunde tänkas ha synat flopp CB med, t ex: A4 (4x?), 66-JJ, FD, SD. Så vi kan väl enas om att fi antingen har luft eller stål efter han raisar turn?

 

Kolla igenom era databaser och cashgame händer, hur ofta står överpar/TPTK mot en random fi (t ex en 14/7 kille som OP säger att fi är) när han synar flopp CB (speciellt check-syn, check-raise turn) och sen raisar turn.

Jag kan lova att det alltid är slowspel eller floats, det är inte ofta alls nån gör om sin marginella hand till en bluff á la Durrrr, har bara sett de absolut bästa spelarna använda detta movet och det kan ju bara appliceras mot en spelare som förstår att hans spel bara skriker slowspel/styrka.

 

Felet är att du sätter i system att kasta en så stark hand i denna sekvens. Om något ska sättas i system så är det att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lås tråden och banna Legheliel.

 

Det är exakt sånna personer som Legheliel som förstör pokerforum genom att försöka leka balla Allan medans han i själva verket är ute och seglar något fruktansvärt och inte borde vara tillåtna att posta i handanalys forum eftersom nybörjare lätt kan ta åt sig av hans poster vilket kommer resultera i katastrof för deras bankrullar.

 

Vad är ditt problem? Legheliel disskuterar istället för att lägga omogna inlägg och leka mrp12pr0. Tycker Legheliel har rätt i en del av det han säger har själv foldat AA i liknande lägen och varit slagen i 7/10.

 

Men mot en okänd får man nog in det alltid och är man slagen reloadar man och kör, är ju inte bara nuts i fis range utan han skulle mkt väl kunna spela A4/AK likadant eller försöka bluffa på K. Men som sagt, går hitta fold men är inte fel att få in det.

 

Ni måste komma ihåg att det finns så många grinders på NL100 och dem gör inte moves, oftast har dem nuts och det är därför som Legheliel ens tar upp att det är möjligt att folda AA.

 

Chansen att han faktiskt har en hand är mkt större än att han gör ett move, även för en okänd. Dock har vi redan investerat i potten och vi är inte så djupa, så känns ändå standard att få in det där och om man är slagen tar man notes och kör vidare, men tycker inte alls Legheliels kommentarer är idiotiska och helkassa utan snarare intressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...