Gå till innehåll

20/20 live-JJ, Hero tiltstämpel


Recommended Posts

Tjena,

 

Här är en hand från gårdagen på comsopol som säkert kunde spelats annorlunda.

 

Förinfo:

Jag har precis flyttat till detta bordet, 10min innan rättare sagt. Jag har foldat 2händer... sen börjar det hända grejer.

 

AKo och höjer till 180 i mittpos, får omslag till 400, jag ställer, omslagskillen foldar och visar JJ

 

Handen efter: AQo och höjer till o 180 alla foldar

Handen efter det AKs, en betar 120 och jag lägger in 360 och får rundfold.

 

Det finns en kille vid bordet som har ca 9000 som snackar oavbrutet och talar om exakt hur alla skulle ha spelat, pratar om tidigare händer.. Pratar på järnet. Han böjer sig fram och frågar om jag är på tilt ett par gånger. Jag svarar inte.

 

Nästa hand är mot just honom: JJ: Han höjer till 120, jag slår om på BB till 380,han ställer och jag blixtsynar. Han har 77 och jag får vinna.

 

 

 

Nästa hand mot samma kille

 

Jag har nu: 7400

Fi: 6000

 

 

:Jd::Jc:

 

Fi: 2 platser till höger om mig

Hero: sb

 

Preflop:

En syn fram till fi som höjer till 140. Jag lägger in 380 och det är bara fi som synar.

 

Alla skrattar runt bordet. Vilket sjukt spel.... här kan man inte va me.

 

FLop: :9d::Tc::Qs:

 

Hero betar ut 560, Fi blixtställer.

 

Jag kliar mig i huvudet. Mycket snack runt bordet och Fi säger att det är kukmätartävling till alla. Han tar time på mig efter 2min.

 

Vad skulle ni göra i detta läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand, tror dock jag hade vikt och väntat på bättre tillfälle att smälla han på fingrarna. Han känns inte helt tom ändå när man sätter 6k i spel, skulle väl isf va AJ men som också är smått otroligt iom din JJ. Känns som han har KQ/AQ-typehänder oftare än han har luft tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snap fold imo. Du slår i princip ingenting. Hade ni båda haft 100 bb så lutar då åt syn men med 300bb känns det inte som om han gör det spelet med en sämre hand än din.

 

Håller med. Tror inte hans möjliga tilt är så jättebra som det kanske verkar för din hand då den säkert lägger in en del marginella händer, som ändå slår dig, i hans push-range

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det lutar som bäst åt en ett ungerfärligt 50/50 - 55/45 läge mot hans push range (inkl tilt). När jag har edge mot vissa spelare och sitter djupt (utan djup rulle i fickan), så hoppar jag ibland dessa kanske i längden marginellt vinnande lägena. Å andra sidan är det ju en rolig hand att ha rätt i, framförallt efter kukmätartävlingen :mrgreen: Gör en coinflip och låt honom bestämma krona eller klave för syn 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså egentligen så är det ju fold. Det som gör det intressant är sättet han snackar på och att han själv begär time efter 2 minuter, känns verkligen inte som att han är stark då. Jag tror han har ak eller en random J här en del. Jag vettefan vad jag hade gjort ärligt talat, det är en semisjuk syn att ta men kanske att man borde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt läge, tror han har QJ eller JT ganska ofta. En del QK också.

 

Tyvärr går din hand jättebra mot ett alternativ och uselt mot de andra vilket gör det j-a svårt.

 

Det här:

 

"Fi säger att det är kukmätartävling till alla"

 

hade jag dock tolkat som styrka och antagligen lagt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag läst det som står skrivet i TS, och inte själv deltagit i handen som jag nu gjorde, hade jag gjort tvärs om mot vad jag faktiskt valde som alternativ...

 

Nu blir det ju kanske lite vinklat i det jag skriver eftersom jag fick veta vad han hade för kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du för tanke när du betade flopp?

 

Om din image är väldigt lagg, varför skulle han overbet pusha med stål?

 

Grymt bra flop för mig! Betta..

 

Bli av med mig om jag har stegdrag och syn av träff? Som sagt, jag hade inte visat några skitkort och inte ens spelat ett varv när detta utspelade sig. Fi har jag sett 1 hand på och aldrig spelat mot förut.

 

Jag kan överbetta med stål för att få syn av marginella händer... när någon verkar ha träff. Man ska inte underskatta värdet av att folk vill göra herocalls. Hur Fi spelar har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan absolut inte räkna med 10 outs de gånger man får in det och ligger efter. Funderar fortfarande och jag kan egentligen bara se att han bluffar ifall han försöker folda ut aa/kk med J på hand men att han själv kallar time på dig redan efter 2 minuter är så jävla skumt. Samtidigt är det skumt att han blixtställer, du har trots allt gjort ett spel som han mkt väl kan tolka som rejäl styrka och att då instaställa på bluff, jag vettefan alltså. Dessutom är det inte omöjligt att han bluffar med en hand som JQ, QK som har dig rejält slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag läst det som står skrivet i TS, och inte själv deltagit i handen som jag nu gjorde, hade jag gjort tvärs om mot vad jag faktiskt valde som alternativ...

 

Nu blir det ju kanske lite vinklat i det jag skriver eftersom jag fick veta vad han hade för kort.

 

Och hur gjorde du då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snap fold imo. Du slår i princip ingenting. Hade ni båda haft 100 bb så lutar då åt syn men med 300bb känns det inte som om han gör det spelet med en sämre hand än din.

 

Håller inte riktigt med. Killen degade ju in preflop, nästan 200BB:s med 77 nyss...

 

Vet inte hur mycket det minskar risken att man är uppe mot ett set här, men det här kan mycket väl vara syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...