robbull Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Hej Jag har 3-bettat Fi frekvent. Han synar 3-bets ganska ofta, däremot 4-bettar han inte särskilt ofta. Han spelar 27/23 och foldar 50% mot 3-bets. Obs! ~300bb. $2.00/4.00 No Limit Hold'em, 5 Players UTG: $201.25 CO: $1,264.46 Button: $1,136.60 SB: $294 BB: $527.10 Dealt to Button 4:diamond: 8:diamond: Pre-flop: (1 folds), CO raises to $16, Button raises to $52, (2 folds), CO calls $36 Flop: ($94) 7:spade: T:spade: Q:diamond: (3 Players) CO checks, Button bets $86, CO calls $86 Turn: ($266) 6:spade: (3 Players) CO checks, Button bets $223, CO calls $223 River: ($712) 5:club: (3 Players) CO checks, Button bets $775.60 Min plan här var att betta relativt hårt på flop och turn, och när han "bara" synar kunna bluffa river med ett starkt potbet. När jag prickar stegen på river stressar jag o tänker "Ok, jag tänkte beta all-in på river som bluff, men nu fick jag stege. Enkelt, all-in!" Strax efter att jag betat river började fundera på mitt riverbeslut. Kan jag verkligen få syn av sämre hand? Med bluff enligt orginalplanen hade jag hoppats att han skulle folda alla händer min lilla stege slår. Checka bakom? Att betta ett midre belopp på river känns lite löjligt, eller? Kanske jag skulle ändra min strategi och betta t.ex. halvpott, halvpott, 1/3 pott, för att kunna värdebetta här även med sämre händer (tvåpar?, AA?) utan att göra om dessa till en bluff? Då känns det som att min bluff blir mycket mindre effektiv också!? i korthet: Är min stora tre-gators bluff en bra plan? Riverbeslut med dålig stege? Bet-storlek alla gator? Citera
Metaddict Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Urk, ren o skär spew. Du betar på tok för stort. Kul när du har set kanske men du gör det på tok för dyrt att bluffa. Citera
Elitloppet Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 i korthet: Är min stora tre-gators bluff en bra plan? Riverbeslut med dålig stege? Bet-storlek alla gator? Hej. 1. Svårt att veta om bluffen är en bra idé, är väldigt beroende på vem du spelar emot. Vi vet i princip enbart hur han spelar preflop och det räcker inte för att bilda oss en riktig uppfattning om huruvida bluffen funkar eller ej. Rent generellt skulle jag nog säga att den är helt ok, för att folk generellt sett inte älskar att stacka 300bb här med annat än en färg. 2. Betta den ska vi såklart göra, och du ska väl betta den i samma storlek som du sizar dina bluffar här. Vilket leder in oss på... 3. Jag bettar mindre på alla gator, 300bb djup sätter jag inte upp mina bets för att kunna shova river utan bettar liksom "normala" summor i 3-bettade potter, kanske 55-70% pott på alla gator. Våra bluffar blir billigare (men funkar kanske lite mer sällan) och våra värdebets blir synade lite mer frekvent. Citera
Metaddict Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 enkel fold pre. Så länge han inte kallsynar är det inte såvärst illa. Citera
jkkman Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Så länge han inte kallsynar är det inte såvärst illa. Illa behover det inte vara ur ett $Ev perspektiv for den specifika handen men trebettar han 84s maste han ju trebetta dom flesta hander som ar battre an 84s (utom de hander han vill kallsyna med), vilket gor hans trebettsrange sjukt bred i det har laget. Citera
Trillske Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Ingen CB, inga barrels.Precis.. Varför är det inte fler som kommenterar CB? Floppen är kass.Fast ska du skicka ett CB gillar jag att du fortsätter, även om det bli lite famla i mörkret, men förstår inte att du vill CB till att börja med. Citera
Metaddict Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Illa behover det inte vara ur ett $Ev perspektiv for den specifika handen men trebettar han 84s maste han ju trebetta dom flesta hander som ar battre an 84s (utom de hander han vill kallsyna med), vilket gor hans trebettsrange sjukt bred i det har laget. Wat?! Det måste han väl inte alls Jävligt skumt resonemang tycker jag, man kan trebeta lite suited skräp som inte är värt att syna med ibland men det behöver verkligen inte betyda att man MÅSTE göra det varje gång. Det är för övrigt inte så att jag förespråkar ett trebet alls, jag hade hellre foldat. Bara så det inte blir oklart. Håller med angående CB, kommenterade bara betstorlekarna. Handen som helhet är spew deluxe arne skulle jag vilja påstå. Citera
robbull Postad 26 April , 2009 Författare Rapport Postad 26 April , 2009 tack för svaren! trebettar han 84s maste han ju trebetta dom flesta hander som ar battre an 84s (utom de hander han vill kallsyna med) om jag kallsynar typ 87s och 45s så tänker jag att 84s ligger strax under och således är en bra hand att trebetta? (givet att jag vill trebetta en bred range mot denna relativt lösa spelare) ...folk generellt sett inte älskar att stacka 300bb här med annat än en färg. .... Betta den ska vi såklart göra... Går det ihop? Men jag kan hoppas att han tänker att jag har bluff eller nötter i detta läget och hjältesynar A:spade:Q:club: eller nått. Tolkar annars svaren som att jag bör ge upp oftare (inte CB:a) och när jag väl bluffar eller värdebettar så ska jag välja mindre size. tack! Citera
Elitloppet Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Går det ihop? Men jag kan hoppas att han tänker att jag har bluff eller nötter i detta läget och hjältesynar A:spade:Q:club: eller nått. Därför du ska sizea mindre edit: givetvis jättebra bräda att bara ge upp på också. Citera
Rebonius Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 Kan ju tillägga att du självklart ska bluffa mindre frekvent i förhållande till hur ofta du värdebetar om du sizar mindre. Citera
_mowmow Postad 26 April , 2009 Rapport Postad 26 April , 2009 robbull din lilla spewtard! Som redan nämnts så sizar du alldeles för stort. Måste hitta värdebet på river imo Citera
Recommended Posts