Gå till innehåll

1


Eskola

Recommended Posts

För att bankrullen till denna dagbok inte är så stor från början, ett sätt att minska "risk for ruin", är medveten att potentiella vinsten minskar men ska börja höja inköpen ju mer rullen växer.

Det är inte alls säkert att din ROR minskar bara för att du kör med lägre inköp, det kan tvärtom vara så att det påverkar dina vinster så pass menligt att den ökar. Jag har inte alls undersökt hur storleken på inköpet påverkar spridningen på ens resultat, men det är inte uppenbart att svängningarna i förhållande till win-raten minskar för att man köper in kort.

 

Resultat hittills: +1034 euro plus

Grattis, alltid kul med 1k€.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort skrev: Det är inte alls säkert att din ROR minskar bara för att du kör med lägre inköp, det kan tvärtom vara så att det påverkar dina vinster så pass menligt att den ökar. Jag har inte alls undersökt hur storleken på inköpet påverkar spridningen på ens resultat, men det är inte uppenbart att svängningarna i förhållande till win-raten minskar för att man köper in kort.

 

Intressant synpunkt, har inte tänkt på det från den synvinkeln. Kan tilläggas att jag har märkt att motståndarnas tendens att försöka skrämma ut mig ur potter med bluffar pga mitt låga inköp är mycket större än när jag sitter med större stack. Får ofta bra betalt med bra händer mot tomtar som försöker bluffa till sig potterna riktigt klantigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 5 lax har man riktigt roligt i många timmar.. Lyckades dricka säkert 10 st 8cls Jack Daniels med cola = 1000 kr. Resten fick tjejerna, jag trodde också att det var se men inte röra, men det var bara skit-snack, iaf för mig och mina kompisar.. :) Annars hade det aldrig gått åt så mycket pengar! ;) Vanliga lapdances är schysta, men det är privatrummet som är mest prisvärt! Går inte en dag utan att jag tänker på den upplevelsen!

 

Hahaha!! Du sitter alltså och lirar poker för att få råd med sprit och horor? Hamnar jag i Helvetet när jag dör vet jag att det finns åtminstone en till pokerforumare där. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se utvecklingen, flyter det på så här blir det ju inga problem. Kollade lite nyss på dig på 24:an, oflyt du hade mot Bigking i den där 400 euros potten med dina KK när han jaga färgen och träffa 2 par istället på rivern :(

 

Du får komma ner och slaska lite på EPK när du är i Tuna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 5 lax har man riktigt roligt i många timmar.. Lyckades dricka säkert 10 st 8cls Jack Daniels med cola = 1000 kr. Resten fick tjejerna, jag trodde också att det var se men inte röra, men det var bara skit-snack, iaf för mig och mina kompisar.. :) Annars hade det aldrig gått åt så mycket pengar! ;) Vanliga lapdances är schysta, men det är privatrummet som är mest prisvärt! Går inte en dag utan att jag tänker på den upplevelsen!

 

Hahaha!! Du sitter alltså och lirar poker för att få råd med sprit och horor? Hamnar jag i Helvetet när jag dör vet jag att det finns åtminstone en till pokerforumare där. ;-)

Stu Ungar har ju redan visat att detta är en oslagbar mix när det gäller att förbättra sitt spel :D . Knark, horor, sprit och hasardspel är alla viktiga delar i kostcirkeln. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stu Ungar har ju redan visat att detta är en oslagbar mix när det gäller att förbättra sitt spel :D . Knark, horor, sprit och hasardspel är alla viktiga delar i kostcirkeln. ;)

Jo, för som vi alla vet så dog Ungar som en lycklig man på sin ålders höst med hundratals miljoner på bankkontot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stu Ungar har ju redan visat att detta är en oslagbar mix när det gäller att förbättra sitt spel :D . Knark, horor, sprit och hasardspel är alla viktiga delar i kostcirkeln. ;)

Jo, för som vi alla vet så dog Ungar som en lycklig man på sin ålders höst med hundratals miljoner på bankkontot...

 

Allt kan inte mätas i pengar, min gode Hjort. Ungar var rik i upplevelser, erfarenheter och LIVSKVALITET! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

", för som vi alla vet så dog Ungar som en lycklig man på sin ålders höst med hundratals miljoner på bankkontot..."

 

Kan faktiskt inte tänka mig något mer tragiskt än att dö när man har hundratals miljoner på kontot, lira lite poker för att få stålar till lite party med sprit och lättklädda damer låter som en brilliant ide'.

 

Heja Eskola!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjena!

 

Har inte gulat, men orkar inte sitta och skriva i dagboken.. Den får ligga vilandes till jag blir klar med min D-uppsats i marknadsföring! 2 Juni drar jag igång igen..

 

Blir mycket spelade på EPK i sommar sen.. Ses där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Har inte gulat, men orkar inte sitta och skriva i dagboken.. Den får ligga vilandes till jag blir klar med min D-uppsats i marknadsföring! 2 Juni drar jag igång igen..

 

Blir mycket spelade på EPK i sommar sen.. Ses där!

 

Orkar inte sitta och skriva eller hinner inte spela poker? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...