Gå till innehåll

Skärmupplösning för 4 bord?


Kurreman

Recommended Posts

"Räcker 1600 verkligen? Med 1360 i bredd får jag ganska mycket överlapp."

 

Det är inte dödsviktigt med noll överlapp på bredden för mig. Har du mycket överlapp vertikalt också med din 1360 x (?) ? Så att du inte ser de viktiga knapparna (check/fold osv.)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Räcker 1600 verkligen? Med 1360 i bredd får jag ganska mycket överlapp."

 

Det är inte dödsviktigt med noll överlapp på bredden för mig. Har du mycket överlapp vertikalt också med din 1360 x (?) ? Så att du inte ser de viktiga knapparna (check/fold osv.)?

 

1360 får jag bara på min bredbildsLCD-TV. Den har bara 780 i höjd som max, så det var mest för att testa bredden.

 

Jag kör annars på en rätt gammal skärm med 1280x1024 som bästa upplösning. Det funkar inte att ha två bord i höjd då om du vill kunna se knapparna.

 

1600x1200 borde räcka om det är lugnt att det lappar på bredden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker 1600 verkligen? Med 1360 i bredd får jag ganska mycket överlapp.

 

Jag skulle tro att 1900x1200 är det man behöver om man ska slippa överlapp helt.

Ja 1600*1200 är helt perfekt. Täcker precis en normal skärm. Du får helt enkelt lita på oss som använder 1600*1200 istället för att gissa dig till rätt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja 1600*1200 är helt perfekt. Täcker precis en normal skärm. Du får helt enkelt lita på oss som använder 1600*1200 istället för att gissa dig till rätt svar.

 

Jag litar mer än gärna på utförliga svar. Med utförligt menar jag i stil med:

 

"Jag spelar på ongame med 1600x1200 och det ger inget överlapp"

 

Eftersom jag gillar gissningslekar antog jag att frågan från OP kommer för att han ska köpa skärm. Det skulle ju då kännas jäkligt ovärt att köpa en skärm med 1600x1200 på grund av ett vagt svar och upptäcka att den inte räcker till. Som tågrånarn säger, lita inte på någon.

 

Smart trick från tågrånarn btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder minibord på ongame istället för de stora borden med fjantiga avatarer och annan bråte så får du in 9 minibord på 1600*1200 utan överlappning. Vill du även ha chatfönstren bredvid borden får du in 6 minibord utan överlappning.

 

Åtminstone om du gömmer taskbaren, annars kanske det överlappar någon pixel i höjdled.

 

Men som sagt av andra: testa själv innan du köper någon ny skärm om det nu är det du tänker göra och sedan är det ju upp till dig om du vill ha minibord eller stora bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag undrade är att jag med tiden har insett att jag nog måste skaffa mig en PC enbart pga pokern. Och den måste vara bärbar, för jag har redan en iMac, och har inte plats med två stationära datorer hemma.

 

Hittade några skärmdumpar med minibord. De ser ju ganska trevliga ut. Och jag skulle behöva stora chatfönster för att lätt och snabbt kunna se t.ex. vem som höjde innan floppen och sånt. Och jag kommer nog aldrig köra mer än 4 bord samtidigt, jag spelar för löst för det. Så då kanske jag inte behöver nån jättestor skärmupplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lita inte på nån, lyssna inte på nån..

in i paint och gör en bild på 1600x1200 där du sen klistrar bord från din site :-P

 

 

Behöver inte vara svårare än att helt enkelt mäta med en linjal på skärmen och räkna lite, det enda man behöver lite på då är sin grundskola i matte =) och den borde de flesta pokerspelare ha kolla på :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Om du använder minibord på ongame istället för de stora borden med fjantiga avatarer och annan bråte så får du in 9 minibord på 1600*1200 utan överlappning. Vill du även ha chatfönstren bredvid borden får du in 6 minibord utan överlappning.

 

Åtminstone om du gömmer taskbaren, annars kanske det överlappar någon pixel i höjdled.

 

Men som sagt av andra: testa själv innan du köper någon ny skärm om det nu är det du tänker göra och sedan är det ju upp till dig om du vill ha minibord eller stora bord.

Saken är ju den att. OnGame borden har sin inreversible popup effekt. Så det poppar upp varje gång timern går igång. Vilket gör att har man dolt taskbaren så visar den sig ändå varje gång det är ens tur. Fuck OnGame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...