Gå till innehåll

Herregud lägger ner dagboken och tar livet av sig


Limpaan

Recommended Posts

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man får väl först ta och tacka för alla lyckönskningar! Det kan behövas! :)

 

Jag kör faktiskt enbart shorthanded. Har alltid förlitat mig mer på mitt spel HU och shorthanded. Då jag gillar att spela mycket händer och inte bara sitta och vänta på überhänder. Får även mer utrymme för att variera mitt spel.

 

Det som känns bra nu när jag äntligen har tagit mig i kragen och spelar i nivå efter min bankrulle - är att jag känner mig trygg vid bordet. Innan har jag alltid känt mig nervös i många potter, och spelat ut händer, i många fall, helt idiotiskt. Just i rädsla för att tappa ett inköp. Det känner jag att jag har råd med nu. Innan har jag kört likt att jag haft 2 inköp att leka med, nu har jag genast 18.

 

Efter min första session imorgon (idag blir det vindrickande!) så skall jag posta data från pokertracker så får vi se hur långt ner ni vill såga mig ;-)

 

För övrigt så verkar Partypoker vara fullt av öststatare. Mycket ryssar, polacker, en del från Litauen, Ukraina och en drös från Tyskland. På de låga nivåerna jag spelar på nu så känner jag att jag har en ganska stor edge mot dem. Vilket också bidrar till en helt annan trygghet i mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon speciell anledning varför du spelar på party poker? har länge velat börja där iom att jag gillar klienten men samtidigt varken hittat någon bonus/rakeback deal

 

 

GL

 

Tja,

 

Anledningen är att jag fick tag i en "no deposit required" bonus på $100. Fick $25 till och börja med. Sen får man mer efter hand genom att spela ihop Partypoints. Har också alltid gillat klienten. Så det känns helt ok!

 

För övrigt så har jag kikat lite på PT, men inte läst ut så mycket av det. Mer än att det saknas ett par hundra händer som jag inte fick med då jag spelat på en annan laptop.

 

Men tänkte jag kunde posta lite stats här nu, om det är någon annan stats ni behöver för att såga mig så säg till så postar jag gärna. Är tacksam för alla tips och råd!

 

Edit: Gick visst bara att se bilderna som thumbs. Så länkar i stället. (Tips på vart man laddar upp bilder snabbt och lätt?);

http://www.bildeopplastning.net/view/270

http://www.bildeopplastning.net/view/271

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så. Spelade min första session med Pokertracker - och vilken jobbig session det blev. Började att spela 3 bord $NL10 - standard. Spelade upp mig ungefär $20. Då tänkte jag att jag skulle pröva att köra bord, vilket senare skulle visat sig vara overkill för mig.

 

På det fjärde och sista bordet jag satte mig på fick jag verkligen guldhänder. AA, KK, 2 x QQ, AKo, AKs, TT. Blev all-in situationer vid 3 tillfällen de första 20 händerna. AA stog inte mot QJ, och QQ åkte dit mot JJ. Där tappade jag direkt 2 inköp. Efter det tog det inte många händer innan jag tittade ner på KK. All in efter flopp med två klöver. FI har par och färgdrag. Färg på river. Hejdå säger vi till ett tredje inköp. Tungt som fan.

 

Efter de här händerna har jag svårt att hålla fokus uppe och stänger ner det fjärde bordet och har tanken att försöka jobba mig tillbaka på de tre andra borden.

 

Jag spelar sjukt löst och är semi-tiltad, men lyckas till slut ta mig tillbaka till endast -$4.33. Där stoppade jag. Det får vara nog för denna session.

 

Kände att jag spelade bra poker fram tills jag körde upp ett fjärde bord då jag fick svårt att hålla fokus. Så framöver blir det inget spel på fyra bord. Utan jag håller mig på tre bord tills jag känner att jag behärskar det och kan hålla fokus uppe.

 

Lite synd att ens första session slutar med röda siffror. Men det tar vi igen! :mrgreen:

 

Ska se om jag hittar någon intressant hand att posta sen efter jag har varit i stan och inhandlat lite gött!

 

jobbigt3.jpg

 

Dagens spel: -$4.33

Bankrulle: $178.06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja.

Snyggade till siffrorna för dagen lite innan vi går på vinet.

Spelade 81 händer och plussade $11.51. Känns skönt att åtminstone hämtat hem backet trots att det inte har gått speciellt bra. Har fått bra händer - men träffat dåligt, samtidigt som jag spelat dålig poker. Det har varit riktigt svajigt upp och ner.

 

Jag har varit på tok för lös och inte spelat alls den pokern som jag vill spela. Det blev dock bättre nu mot slutet. Imorgon tar vi nya tag och siktar på att plussa ett par inköp åtminstone.

 

Dagens spel: +$7.18

Bankrulle: $189.57

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjo,

 

Long time no seen. Har lagt mitt cashgame spel på is. Ligger just nu inne med $1,239 på PartyPoker (tog $100 från den rullen och satte in på PokerStars) som ligger där och väntar på mig en vacker dag.

 

Just nu har jag inget direkt mål med mitt pokerspel mer än att utvecklas som spelare och bygga upp en stabil rulle.

 

Efter ett par tunga dagar med cashgame spel så valde jag att lägga projektet på is för att inte få ett tiltande psykbryt och spela bort alltihop. Istället tänkte jag att jag skulle satsa på MTTs och SNGs på PokerStars då utbudet var helt enormt!

 

Sagt och gjort. Överförde $100 till PokerStars. Började slaska i diverse MTTs och SnGs (allt från $1 till $5r, $10r, och ni förstår säkert att rullen krympte när jag inte ens var i närheten av att klonka något). Till slut satt jag där med $45 som minst. Det var då jag bestämde mig för att ta mig i kragen och gå ner lite i nivå. Valde att satsa på $5 Double or Nothing SnG's.

 

Till en början gick det sådär. De flesta dagarna slutade +-0. Det var lite jobbigt då man satt och grindade ett par och slutade oftast break even eller en mindre förlust. Började läsa lite om dessa enbordsturneringar, samt tighta till mitt spel, sen dess har det gått uppåt.

 

Kör allt från 4-8 st på en och samma gång. För att inte bli fullständigt uttråkad har jag köpt in i diverse MTTs utan att vara i närheten av att klonka. Tyvärr.

 

(Games, av. profit, av. buyin, av roi, tot. profit)

269 $1 $8 3% $348 - PokerStars SNG Only

 

Så ser det alltså ut efter 269 games. ROI % ser lite låg ut enligt Sharkscope, mycket på grund av att jag har en ROI på -45% på $2 nivån! :lol:) På $5 ligger jag på en 12,5% efter dessa games.

 

displaygraphn.png

 

Igår hade jag en okej kväll (semiberusad) efter ett par glas vin/öl. Köpte in mig i 2 stk $7 180 manna SnGs, 2 st $10 double or nothings och en $6.50 45 manna SnG. Klonkade i båda double or nothing, åkte ut snabbt (KK mot AA AI pre) ur $6.50 och tog finalbord i båda 180 SnG:erna.

 

Slutade på +$110 på 1,5 timmas spel. Helt okej!

 

Jag har börjat köra med Pokertracker så ska uppdatera er med intressanta händer, samt händer jag gärna hade velat ha analyserade/sågade. Skiter rent ut sagt i resultatet i Pokertracker då jag inte orkar fippla med att importera de 5 senaste SnGerna manuellt hela tiden - samt att jag bara har vinst/förlust resultat från 5 av 269 SnGs.

 

Ikväll efter jobbet skall jag försöka hitta lillplusset igen!

 

BR: $373

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grämer mig fortfarande över en hand i den ena 180-manna SnG:en igår.

Bubblan har precis spruckit. Jag ligger som chipfyra, ~21 000 marker. Sitter på SB och tittar ner på JJ. En shortstack till höger om mig går all in med 9 000. Jag pushar. BB som täcker mig med sina ~30k i marker steker i 30 sekunder och synar. Shortstacken har A5, och BB har 33. Flop: 53x, turn blank, river blank, ridå. Åker på 5e plats.

 

Då till min fråga, det är väl autopush på den handen? Måste vara sjukt kallt att vika? Blindsen var på 2.400/1.200...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grämer mig fortfarande över en hand i den ena 180-manna SnG:en igår.

Bubblan har precis spruckit. Jag ligger som chipfyra, ~21 000 marker. Sitter på SB och tittar ner på JJ. En shortstack till höger om mig går all in med 9 000. Jag pushar. BB som täcker mig med sina ~30k i marker steker i 30 sekunder och synar. Shortstacken har A5, och BB har 33. Flop: 53x, turn blank, river blank, ridå. Åker på 5e plats.

 

Då till min fråga, det är väl autopush på den handen? Måste vara sjukt kallt att vika? Blindsen var på 2.400/1.200...

Det är väl ingen hand att ångra ditt move i precis. Även om 9K stacken hade foldat och foldat till dig med JJ hade pengarna troligtvis åkt in pre, kanske på flop. JJ är ingen hand du kan folda där. WP :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ingen hand att ångra ditt move i precis. Även om 9K stacken hade foldat och foldat till dig med JJ hade pengarna troligtvis åkt in pre, kanske på flop. JJ är ingen hand du kan folda där. WP :)

 

Förmodligen helt sant! Mer det att man hade lagt handen och kanske lyckat foldat sig en plats längre upp i pengastegen. Dock spelar jag för att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grämer mig fortfarande över en hand i den ena 180-manna SnG:en igår.

Bubblan har precis spruckit. Jag ligger som chipfyra, ~21 000 marker. Sitter på SB och tittar ner på JJ. En shortstack till höger om mig går all in med 9 000. Jag pushar. BB som täcker mig med sina ~30k i marker steker i 30 sekunder och synar. Shortstacken har A5, och BB har 33. Flop: 53x, turn blank, river blank, ridå. Åker på 5e plats.

 

Då till min fråga, det är väl autopush på den handen? Måste vara sjukt kallt att vika? Blindsen var på 2.400/1.200...

 

Du spelade helt rätt. BB är efterbliven och borde automuckat sin hand. Det finns ingen range du kan ha som berättigar att sätta 2/3 av sin stack på spel i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, ingen som kan tipsa mig om lite satteliter som det kan vara värde i? Hade varit skoj att se om man har utvecklat något vidare sattelitspel efter allt DoN grindande.

 

Har ju som ni ser inte världens mest välmående BR. Men tänkte jag kunde undvara lite dollars från min Partypokerrulle till just sattelitspel.

 

Tacksam før svar

 

:roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde 5 stk $5 DoNs precis. Slutade med ~+$25.

Mest standard händer. Utom en hand jag undrar om jag spelar för hårt mtp flop.

 

Dealing down cards

Dealt to HERO [Ks Kh]

I0pka^^ posts the small blind of 10

foufou04 posts the big blind of 20

MaxKatzI|I|I folds.

CP_999 calls 20.

zzagyko folds.

potta85 folds.

Maartengr folds.

HERO raises to 120.

big-muzzy77 folds.

DopeBoi90 folds.

I0pka^^ folds.

foufou04 folds.

CP_999 calls 100.

Dealing Flop [9h Jh 5h]

CP_999 checks.

HERO bets 220.

CP_999 calls 220.

Dealing Turn [3c]

CP_999 checks.

HERO bets 660.

CP_999 raises to 1,160, and is all-in.

HERO calls 500.

Dealing River [Th]

CP_999 shows [Jd Ah]

CP_999 has Flush, Ace High

HERO shows [Ks Kh]

HERO has Flush, King High

CP_999 wins 3,030

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT!

La mig i sängen vid 00-tiden inatt för att köra ett par 180-manna SnGs.

Tänkte att jag skulle skotta lite.. Så köpte in i 4 st $12 SnGs.

Hänger med bra - dubblar upp i tre av dem och ligger topp 5 i dessa.

Vid 01.30 vaknar jag - då har jag somnat! Herregud! Har förmodligen precis bubblat i den sista av dem på 19e plats. De andra har jag åkt på plats 27, 23 och 41. Är det vanligt att ni somnar när ni grindar? :lol:

 

Efter min lillla "power nap" var jag sjukt tiltad efter att ha slängt iväg $50 i sjön.. Istället för att lägga mig och sova (som hade varit det enda rätta) satte jag mig och grindade lite double or nothings.

 

Och vid 02.45 har jag lyckats hitta $45 plusset. Skönt trots allt att det ordnade upp sig! :-D

 

displaygraphf.png

 

BR: $459

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu med ett rep om halsen. Har haft värsta sessionen på länge då jag fick en jävla ubertilt.. Såna äckliga utdragningar så jag vet fan inte vart jag ska ta vägen.

 

Sen denna handen. Double or Nothing. 6 man kvar och jag gör ett (idiot)move. Tar ledning på flop. Tänker givetvis för mig själv att det kort han behöver kommer dra ut mig på rivern. Det slår aldrig fel. Inte denna gången heller. Och jag känner mig helt jävla svimfärdig, så sjukt jävla irriterad är jag efter att ha förlorat varenda flip och all-in mot idioter.

 

PokerStars, $125/250 NO Limit Texas Holdem Tournament, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

CO: $1,700

Button: $1,030

SB: $2,040

BB: $1,950

UTG: $4,790

UTG+1: $3,490

 

Dealt to Button A:diamond: 8:heart:

 

Pre-flop:

(3 folds), Button raises to $1,005 and is all-in, SB calls $880, (1 folds)

 

Flop: ($2,260) T:diamond: 7:spade: A:heart: (2 Players)

 

Turn: ($2,260) 3:diamond: (2 Players)

 

River: ($2,260) 5:diamond: (2 Players)

 

Results:

SB Showed 5:club: 5:heart:

Button Showed A:diamond: 8:heart:

SB wins $2,410

 

I vilket fall som helst så slutar min session +$54. Kunde ha varit $200 då jag låg sjukt bra till i alla turneringarna, spelade bra, men lyckades inte ta en enda all in vid viktiga situationer. Började spela sämre i och med det och blev så sjukt irriterad. Nu ska jag in till byn och unna mig ett par bira och förtränga den här sessionen.

 

BR: $513

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag spela en hand som denna för att få ut så mycket som möjligt? Det händer ju att man hamnar i liknande situationer men jag är sjukt dåligt på att få betalt. Något jag ska tänka på när det gäller betsize? Kanske hellre att blåsa på med ett rejält jävla bet på river för att få det hela att se ut som en bluff? Men känns inte som någon idé med aktuell pot size + att han är short. Kanske skulle bettat mindre sista gatan för att ev. få en re-raise eller syn?

 

PokerStars, $10/20 NO Limit Texas Holdem Tournament, 2 Players

 

Board:

Fishenzon (Button): $580

HERO (BB): $2,420

 

Dealt to HERO J:diamond: K:diamond:

 

Pre-flop:

Fishenzon calls $10

HERO raises to $60

Fishenzon calls $40

 

Flop: ($140) K:heart: 4:club: J:spade: (2 Players)

HERO checks

Fishenzon checks

 

Turn: ($140) J:heart: (2 Players)

HERO checks

Fishenzon bets $120

HERO calls $120

 

River: ($380) 2:diamond: (2 Players)

HERO bets $140

(1 folds)

HERO returns $140

 

Results:

HERO wins $360

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt när ens tomtespel går hem...

 

PokerStars, $100/200 NO Limit Texas Holdem Tournament, 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Reby97 (UTG): $3,162

denisrass (UTG+1): $1,320

Gursoy37 (MP1): $2,511

babyruth58 (CO): $200

lamma888 (Button): $4,814

HERO (SB): $1,990

BadDoggy1966 (BB): $543

GameDog88 (MP2): $2,455

pokmarci (MP4): $2,790

 

Dealt to HERO J:diamond: A:spade:

 

Pre-flop:

(1 folds), pokmarci calls $200, (1 folds), denisrass calls $200, (3 folds), HERO raises to $600, BadDoggy1966 calls $343 and is all-in, pokmarci raises to $1,000, (1 folds), HERO calls $400

 

Flop: ($3,043) Q:club: 8:spade: 3:spade: (3 Players)

HERO bets $990 and is all-in, pokmarci calls $990

 

Turn: ($5,023) 2:spade: (3 Players)

 

River: ($5,023) 6:spade: (3 Players)

 

Results:

HERO Showed J:diamond: A:spade:

pokmarci Showed A:diamond: A:heart:

HERO wins $2,894

BadDoggy1966 Showed T:club: 8:diamond:

HERO wins $1,829

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...