Gå till innehåll

Odds att floppa straight draw från 1 gapper?

Recommended Posts

Postad

Hur stor chans har man att floppa ett stegdrag från en hand som 86 t ex?

Jag fick det till cirka 8% på ena uträkningen, sen med den andra fick jag det till cirka 6.66% vilket verkar mest logiskt men uträkningen känns inte rätt på nåt sätt.

Om det nu är 8% borde det inte vara lönsammare att spela en sån hand ist för suited connector. då mot raise preflop på ett fullring bord, när man misstänker att någon har ett överpar.

Jag menar suited connector har cirka 10.5% att floppa ett straight draw och om 1 gapper (suited) har runt 8% så borde det vara bätttre eftersom den är i stort sett omöjligt att se.

och det är rätt stor chans att man vinner hela fi's stack mot ett högt överpar.

Skriver min uträkning senare om det behövs.

Postad

Med 87s så kan man få stege om jt9 eller 654 kommer med 86s så måste man få 7 för att träffa.

Dvs chansen är mindre att träffa och därmed så vill man att det skall vara billigt att få se floppen - eftersom chansen att träffa är så liten.

Skillnad mellan 6.66% och 10% är att 6.66% är hela 50% sämre chans att träffa...

Daniel N brukar dock kalla även 86s suited connector...

Postad
Med 87s så kan man få stege om jt9 eller 654 kommer med 86s så måste man få 7 för att träffa.

Dvs chansen är mindre att träffa och därmed så vill man att det skall vara billigt att få se floppen - eftersom chansen att träffa är så liten.

Skillnad mellan 6.66% och 10% är att 6.66% är hela 50% sämre chans att träffa...

Daniel N brukar dock kalla även 86s suited connector...

Frågan var nu om chansen är 6.66% eller 8% att floppa ett straightdraw.

btw. Daniel N brukar även kalla T6s för suited connector :D