Gå till innehåll

MicroMode @ SVS


Jonsson

Recommended Posts

Jobbade min sista dag på jobbet idag. Blev lite sentimentalt när man skrev på papprena och sa hej då till alla medarbetare. Lätt att komma ihåg de bra sakerna sådär i efterhand istället för den ångest man ofta kände för att gå upp och ta sig till jobbet och alla bråk med kunderna som man hade:-D

 

Blev en session nu på kvällskvisten. Spelade i 1 timme och 20 minuter och nivån blev 5/10. Det va mycket fisk vid borden och jag sprang på väldigt bra! Slutade runt +9000 vilket såklart är grymt.

 

+22400 för månaden nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 948
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svs har gjort så att man inte kan vinna sessionen efter ett stort pluss. Spelar ingen roll vad man får in degen med. Fullstacksfiskarna hade rivern med sig idag och slutar passet på -2300. Känner inte att jag orkar fortsätta då jag ändå inte kan vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svs har gjort så att man inte kan vinna sessionen efter ett stort pluss. Spelar ingen roll vad man får in degen med. Fullstacksfiskarna hade rivern med sig idag och slutar passet på -2300. Känner inte att jag orkar fortsätta då jag ändå inte kan vinna.

 

Tidigare brukade jag ha problem med att vinna efter jag vunnit stort. Eftersom det gick så lätt att vinna tidigare blev jag lätt otålig nästa pass och då blev det ofta förlust.

 

Förmodligen har du inte samma problem som jag utan bara otur. Men jag vill ändå berätta min historia.

 

Tiltade på svenskan så satte mig och lira på unibet. Märker att jag är helt lost på 100bb stackar. Hamnar fel i potter och vet itne ritkigt vad jag ska göra:rolleyes: Behöver nog en del träning, som ett helt annat spel detta

 

Har inte spelat med 100bb stackar på snart ett år. Kan inte säga att jag längtar tillbaka. Känns som det finns mer utrymme för spel med 200bb stackar. Men det är bara vad jag känner.

 

BLir utdragen av idioter även på unibet. Känns inge kul att spela poker när donkar ställer med piss och ALLTID träffar river

 

Vill inte låta dryg. Men just när det är uppenbart att man har svinnigt otur brukar jag bli peppad att spela mer. För då spelar man ofta mot fiskar och då gör man pengar i längden om man spelar bra. Men visst, ibland blir det bara för mycket.

 

Jag tycker dock det är värre när man har små otur och hamnar lite snett hela tiden. Då vet man ofta inte riktigt om man backar för att man har otur eller för att man spelar dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade min sista dag på jobbet idag. Blev lite sentimentalt när man skrev på papprena och sa hej då till alla medarbetare. Lätt att komma ihåg de bra sakerna sådär i efterhand istället för den ångest man ofta kände för att gå upp och ta sig till jobbet och alla bråk med kunderna som man hade:-D

 

Blev en session nu på kvällskvisten. Spelade i 1 timme och 20 minuter och nivån blev 5/10. Det va mycket fisk vid borden och jag sprang på väldigt bra! Slutade runt +9000 vilket såklart är grymt.

 

+22400 för månaden nu!

 

Enormt! Efter att ha spelat en vecka på 2-5 känns det verkligen som det finns pengar att hämta för en hyfsad grinder.

 

Hur ser det ut på 5-10? Gör man ännu mer pengar där om man är lite bättre? Eller har spelet kommit till en helt ny nivå och det krävs betydligt mer för att göra pengar? Kanske någon slags brytpunkt eller ngt, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enormt! Efter att ha spelat en vecka på 2-5 känns det verkligen som det finns pengar att hämta för en hyfsad grinder.

 

Hur ser det ut på 5-10? Gör man ännu mer pengar där om man är lite bättre? Eller har spelet kommit till en helt ny nivå och det krävs betydligt mer för att göra pengar? Kanske någon slags brytpunkt eller ngt, vad vet jag.

 

5/10 är i regel hårdare än 2,5/5. Regularsen är snäppet bättre och är fler än på 2,5/5. Dock kan man ibland hitta minst lika bra värde på 5/10 som på 2,5/5.

 

Appropå att spela vidare när det går dåligt så beror det på min egen status. Är trött idag och blir då extra lättiltad när jag blir utdragen. Sen så tiltar jag mer på när fullstackar som tror att dom är bra gör pissspel och sen blir belönade på river. Självklart ska man vara glad att dom spelar som dom gör men det är svårt ibland:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5/10 är i regel hårdare än 2,5/5. Regularsen är snäppet bättre och är fler än på 2,5/5. Dock kan man ibland hitta minst lika bra värde på 5/10 som på 2,5/5.

 

Ok, med tanke på hur lite trafik det är högre upp så måste man nästan alltså tillhöra eliten av SvS-spelare för att enbart spela 5/10(med värde) och uppåt.

 

Blir man så bra att man lämnar 2.5/5 bakom sig så kanske det är dags att bli utlandsproffs! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, med tanke på hur lite trafik det är högre upp så måste man nästan alltså tillhöra eliten av SvS-spelare för att enbart spela 5/10(med värde) och uppåt.

 

Blir man så bra att man lämnar 2.5/5 bakom sig så kanske det är dags att bli utlandsproffs! 8-)

 

Så bra är inte 5/10 hehe.

Sitter just nu och spelar bedrövlig poker på 25/50. Blir så trött på mig själv hur dåligt jag spelar och snett jag hamnar i allting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pissade på mig själv och min rulle igår när jag fylleslaskade bort i princip hela månadsvinsten.

Har bokat en resa med tjejen så vi åker till Grekland 1 vecka på onsdag. Känner inget sug att spela poker efter vad som hände så blir nog inte speciellt mycket spel innan jag kommer hem igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tjaaaa!

tillbaka efter Grekland. Va på ön Samos. Det va lite av ett pensionärsställe, väldigt lugnt. Iof inget som störde mig nu när jag åkte iväg med tjejen. Det va grymt skänt att komam ifrån och att få se solen i en vecka!

Kom hem för nåpgra dagar sen så har redan hunnit med några pass.

 

4k+ på svenskan sen jag kom hem och spelar ett pass just nu.

minus runt 8k på andra sidor dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thank god its löning!

 

***** Hand 1032373669 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 25 maj 2009 20:30:42

Diana 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: TILTMODE (1359.55)

Plats 1: NLBYSTEFAN (1262.81)

Plats 2: schybbo (269.48)

Plats 4: PokerjaevL (895.33)

TILTMODE lägg LM 2.50

PokerjaevL lägg SM 5.00

** Giv **

TILTMODE [Knr, Knh]

NLBYSTEFAN [N/A, N/A]

schybbo [N/A, N/A]

PokerjaevL [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

NLBYSTEFAN Lägg

schybbo Lägg

TILTMODE Höj till 20.00

PokerjaevL Höj till 70.00

TILTMODE Höj till 200.00

PokerjaevL Syna 200.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 8h, 5h]

*** Bet Runda 2 ***

TILTMODE All-in 1159.55

PokerjaevL All-in 695.33

*** Turn(Board): *** : [6r, 8h, 5h, 5s]

*** River(Board): *** : [6r, 8h, 5h, 5s, Er]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1775.66

TILTMODE [Knr, Knh] Två par, knektar och femmor Vinst: 0.00

NLBYSTEFAN Lägger mig Vinst: 0.00

schybbo Lägger mig Vinst: 0.00

PokerjaevL [7h, 4h] Stege med högsta kort åtta Vinst: 1775.66

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thank god its löning!

 

***** Hand 1032373669 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 25 maj 2009 20:30:42

Diana 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: TILTMODE (1359.55)

Plats 1: NLBYSTEFAN (1262.81)

Plats 2: schybbo (269.48)

Plats 4: PokerjaevL (895.33)

TILTMODE lägg LM 2.50

PokerjaevL lägg SM 5.00

** Giv **

TILTMODE [Knr, Knh]

NLBYSTEFAN [N/A, N/A]

schybbo [N/A, N/A]

PokerjaevL [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

NLBYSTEFAN Lägg

schybbo Lägg

TILTMODE Höj till 20.00

PokerjaevL Höj till 70.00

TILTMODE Höj till 200.00

PokerjaevL Syna 200.00

*** Flop(Board): *** : [6r, 8h, 5h]

*** Bet Runda 2 ***

TILTMODE All-in 1159.55

PokerjaevL All-in 695.33

*** Turn(Board): *** : [6r, 8h, 5h, 5s]

*** River(Board): *** : [6r, 8h, 5h, 5s, Er]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1775.66

TILTMODE [Knr, Knh] Två par, knektar och femmor Vinst: 0.00

NLBYSTEFAN Lägger mig Vinst: 0.00

schybbo Lägger mig Vinst: 0.00

PokerjaevL [7h, 4h] Stege med högsta kort åtta Vinst: 1775.66

 

AI - why? Betta halvpott så de iaf finns utrymme för honom att pusha hålpipa osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...