Gå till innehåll

Jobbigt TPTK-beslut på flop


Recommended Posts

Tyvärr så finns det ingen HH att tillgå då jag spelar på ett skumt italienskt nätverk där det är omöjligt att få en hh i text, men jag har en "bild" på det som jag skriver i text här nedan :)

 

 

Handen utspelar sig mot en norsk regular på €2/€4 6handed texas nl.

 

Jag har 900 och han täcker.

 

Hittar AKo pre, norsken (UTG) raisar till 12, en dålig spelare flatar, jag pumpar upp till 42, båda synar.

 

Flop (€126) As Js 9d

Jag betar ut 76, norsken raisar direkt till 200. Vad gör vi här? Testar vi våran hand? I så fall med en hur stor raise? Flatar vi och ser vad som händer eller väntar vi helt enkelt på en bättre situation där vi har position? Kändes som en jobbig situation vilken line man än tar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

infohöjer till $500. om han pushar måste han helt enkelt ha en bättre hand

AK KQs QTs T9s T8s 98s 87s

 

Vi kan väl inte hoppas på så mycke bättre flopp när vi 3betat ak? Raise och syna push eller pusha direkt, spelar ingen större roll vilket vi gör imo. Lutar nog åt att pusha direkt då det ser ut som att vi kan ha drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att infohöja till €500 och sen vika vid push känns otroligt vekt, att försöka få in degen på flop one way or another är inte direkt heller mitt mål och att vika rakt av känns bara übervekt...jobbig situation :/

 

Postar resultat om ett par timmar, får se om jag kan få lite mer feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog höjjt lite mera pre, eftersom vi har en flattare.

Att pusha floppen känns ändåså lite overkill, tror inte han checkraisar dig med AQ här.

 

Man kan även checka bakom och betta alla blanka turns alt. syna om han donkar turn, så du får value av sämre ess,bluffar. Om du inte är bekväm att spela såhär deep smått marginellt.

 

Som spelat, tror jag inte han kommer checka turn om du callar heller.

Hade nog nyg synat och förmodligen mått illa på turn. Foldar nog turn om han skjuter.

 

Beror väl även lite, hur långt han tänker, tänker han typ, du att du försöker isolera dig mot fisken/ta upp döda pengar med en bredrange, kanske han kan göra flop move. Så han går på checkfold på turn.

 

tufft läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...