Gå till innehåll

DN vs 2eazy HU atm


Snygglenn

Recommended Posts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DN dissar Phil Hellmuth över att han inte slår spelarna han möter i ett PAD avsnitt

2eazy tycker det är BS, eftersom DN inte slår 5/10-10/20 själv på nätet. Hans ego har fått han att tro att han är bättre än han är.

2eazy och några till utmanar DN att spela ett X antal händer för att visa att han är vinnande på 10/20. DN lägger upp nå sjuka krav, typ att de ska gå över 3 års tid, o 20k händer. De andra vill ha 75k händer över ett år.

 

Inget blir av, o nu spelar dom HU

 

Nått sånt? Inte 100%, men de är väl ungefär vad som hänt.

 

 

Och jag TROR att de är samma 2eazy som spelar Entraction/iPoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DN dissar Phil Hellmuth över att han inte slår spelarna han möter i ett PAD avsnitt

2eazy tycker det är BS, eftersom DN inte slår 5/10-10/20 själv på nätet. Hans ego har fått han att tro att han är bättre än han är.

2eazy och några till utmanar DN att spela ett X antal händer för att visa att han är vinnande på 10/20. DN lägger upp nå sjuka krav, typ att de ska gå över 3 års tid, o 20k händer. De andra vill ha 75k händer över ett år.

 

Inget blir av, o nu spelar dom HU

 

Nått sånt? Inte 100%, men de är väl ungefär vad som hänt.

 

 

Och jag TROR att de är samma 2eazy som spelar Entraction/iPoker.

 

i ett nötskal ja, men du ska veta att det är i princip bara 2eazy som tror att han inte slår 10/20 6max på 20k händer...

Resten av highstakes eliten, krantz, cts, stinger, raptor, ansky, galfond, osv osv skulle INTE beta mot DN i det här fallet eftersom de VET att han one-tablar. 20k hands onetablande så hinner DN improva tillräckligt mycket in case han inte håller måttet nog för att slå multitablande regs.

 

edit; 2eazy har till och med börjat skaka i stövlarna lite och faktiskt medgett lite att han kanske är lite out of line nu när ingen annan reg håller med honom att DN inte har en chans på 6max 10/20 stars.

 

HU-grejen är en helt annan fråga, det har inte diskuterats, utan det blev bara en personlig brawl under sagda tråd.

 

edit2; humor för övrigt att 2eazy som är en erkänd "highstakes" bumhunter är den enda som anser att DN inte kan slå 10/20, flamar han för hans ego..

imo så framstår han som ett större ego.. "jag kan inte slå 6max 10/20, därför jag bumhuntar hu... så då kan inte du heller det !!!!111oneone"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i ett nötskal ja, men du ska veta att det är i princip bara 2eazy som tror att han inte slår 10/20 6max på 20k händer
Rimligen är ju problemet att man med DN:s förutsättningar kan gameselecta så inihelvete.

 

1-tabling vs 3-4 tables torde inte vara alls så mycket av ett problem som det. Ursprungschallengen gällde ju en typisk lineup och blir ju en helt annan grej om man kan vänta på soft spots.

 

Egentligen borde de ju bara kört en crossbook med 3-4k händer på ett par dagar för att få ett vettigt bet + ngn form av överenskommelse om vilka sorts bord som gäller (eg att minst 3 platser måste vara från en lista regs, eller liknande). På det sättet försvinner större delen av inlärningseffekter och blir inga effekter av proppen på själva spelet eftersom ev:et blir proportionellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rimligen är ju problemet att man med DN:s förutsättningar kan gameselecta så inihelvete.

 

1-tabling vs 3-4 tables torde inte vara alls så mycket av ett problem som det. Ursprungschallengen gällde ju en typisk lineup och blir ju en helt annan grej om man kan vänta på soft spots.

 

Egentligen borde de ju bara kört en crossbook med 3-4k händer på ett par dagar för att få ett vettigt bet + ngn form av överenskommelse om vilka sorts bord som gäller (eg att minst 3 platser måste vara från en lista regs, eller liknande). På det sättet försvinner större delen av inlärningseffekter och blir inga effekter av proppen på själva spelet eftersom ev:et blir proportionellt.

 

Jao, håller med men som alltid handlar vadslagningar mer om att hitta bästa möjliga angle på sitt bet än att bara mäta kuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniels "kompromiss" var ju så jävla lol.

250k för 10 000 händer på ett år

500k för 20 000 händer på två år

1M för 30 000 händer på tre år

 

2eazy drog väl igång det för att han bashade hellmuth men samtidigt under intervjun sa "i have no weak game" :roll:

 

lol@DN

 

fwiw så tror jag chansen att DN skulle vara upp efter 30k+ händer på en månad på nl2k är typ 10%. 2easy kanske skulle ha 60-70% för samma, därmed inte sagt att han är en av de bättre regsen, men han är iaf vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rimligen är ju problemet att man med DN:s förutsättningar kan gameselecta så inihelvete.

 

1-tabling vs 3-4 tables torde inte vara alls så mycket av ett problem som det. Ursprungschallengen gällde ju en typisk lineup och blir ju en helt annan grej om man kan vänta på soft spots.

 

Egentligen borde de ju bara kört en crossbook med 3-4k händer på ett par dagar för att få ett vettigt bet + ngn form av överenskommelse om vilka sorts bord som gäller (eg att minst 3 platser måste vara från en lista regs, eller liknande). På det sättet försvinner större delen av inlärningseffekter och blir inga effekter av proppen på själva spelet eftersom ev:et blir proportionellt.

 

lol:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol@DN

 

fwiw så tror jag chansen att DN skulle vara upp efter 30k+ händer på en månad på nl2k är typ 10%. 2easy kanske skulle ha 60-70% för samma, därmed inte sagt att han är en av de bättre regsen, men han är iaf vinnande.

 

Jag har inte sett DN spela tidigare men hade en jävligt konstig stil. Han minraisade från BTN, synade typ alla 3bets, spelade typ allt från BB, floatade varje flop osv. Har svårt att se att han skulle kunna 2-3 tabla HU mot någon i typ 10k händer och gå vinnande ur det om han inte är på nån sick goodrun. Inte ens gå vinnande ur 10k händer om han 1tablade

 

Edit: hahahahahaha åt bilden hjort :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade nyss på National HU Championship där DN mötte Moneymaker. Känslan jag får av DN är samma som jag har på vissa fiskar jag har note på "synar allt, beta enbart för värde i princip". Givetvis är han mkt bättre än fiskar som lirar hu sng på relativt låga nivåer, men han verkar ju inte veta hur man foldar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sett DN spela tidigare men hade en jävligt konstig stil. Han minraisade från BTN, synade typ alla 3bets, spelade typ allt från BB, floatade varje flop osv. Har svårt att se att han skulle kunna 2-3 tabla HU mot någon i typ 10k händer och gå vinnande ur det om han inte är på nån sick goodrun. Inte ens gå vinnande ur 10k händer om han 1tablade

 

Edit: hahahahahaha åt bilden hjort :D

 

Iofs e det inte HU spel de snackar om nu!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rimligen är ju problemet att man med DN:s förutsättningar kan gameselecta så inihelvete.

 

1-tabling vs 3-4 tables torde inte vara alls så mycket av ett problem som det. Ursprungschallengen gällde ju en typisk lineup och blir ju en helt annan grej om man kan vänta på soft spots ....

 

DN kan ju omöjligen förlora ett sådant vad oavsett lineup, det är väl ganska enkelt för honom att ta hem en vinnande kompis som sitter med under sessionerna 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...