Gå till innehåll

IRLsucks - spots från HU match


IRLsucks

Recommended Posts

Hej! Jag har känt mig lite ringrostig i mitt spel nu efter ett nästan 3 veckors spel. Så istället för en vanlig session så spelade jag en NL$1000 reg för att hamna i lite svåra spots. Vi hann tyvärr bara spela 387 händer, men ett par situationer hanns med. Han blev stuck ganska snabbt och var 2-5 inköp ner hela tiden. Slutade $3798 till slut.

 

Min read på honom:

 

49.1 / 44.4 / 2.73

 

Fold / Call / Raise vs steal: 68,6 / 17,1 / 14,3

Steal from SB: 80,5%

4bet %: 4,5%

Fold to 3bet: 63,6

 

Inget speciellt att anmärka på hans stats, i början synade hans nästan inget mot mina raisar men gjorde det mer och mer.

 

Hans största lucka var betsizetells. Ofta när han var tom så Cbetade han runt 110 i en 250 pott till exempel. Och hans Potbetar visade sig nästan alltid betyda styrka. Hur som hellst. Här kommer händer och lite kommentarer i kronologisk ordning:

 

 

Svara hellst inte med att citera hela inlägget, ange handnummer istället :)

 

------------------

HAND #1

------------------

 

Anledningen till att jag synar preflop är att han i början hade betydligt högre 3bet range. Cirka 20% + att vi är semideep. Fin flop, har 6 outs mot alla händer. Han slår 120 i 220. Tack vare hans betsize tell kan jag nästan helt utesluta en stark hand. Bör jag syna eller slå om för value och hoppas att han stänker in med en hand som QK?

 

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

 

Hero (SB): $1,623

BB: $1,303

 

Pre-Flop: 5:club: 5:spade: dealt to Hero (SB)

Hero raises to $30, BB raises to $110, Hero calls $80

 

Flop: ($220) 7:heart: 3:heart: 4:club: (2 Players)

BB bets $120

 

 

 

------------------

HAND #2

------------------

Jag tycker det är svårt överlag när en motståndare gör något som han inte har gjort tidigare.

Någon som har något emot floaten på flopp mot hans donkbet som han inte gjort tidigare?

Jag gillar min bluff här. Han bör inte syna mig med sämre än tvåpar och det är svårt för han att ha här, TJ är största hotet, men jag har en T och färgdrag så har en bra känsla.

 

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

 

Hero (SB): $2,834

BB: $1,090

 

Pre-Flop: 5:heart: T:heart: dealt to Hero (SB)

Hero raises to $30, BB calls $20

 

Flop: ($60) K:club: A:heart: Q:club: (2 Players)

BB bets $60, Hero calls $60

 

Turn: ($180) 3:heart: (2 Players)

BB bets $180, Hero raises to $2,744 and is All-In, BB folds

 

Results: $540 Pot

Hero showed 5:heart: T:heart: and WON $3,103 (+$2,833 NET)

 

 

 

 

------------------

HAND #3

------------------

 

Jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra här mot hans lilla turnbet och rivershove. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Jag tror hans range när han slår om flopp kan vara bred då jag har slagit om en hel del torra floppar. Hans små bets har visserligen varit svaghet tidigare, men det känns som att han reppar en svag made hand, och det slår jag inte. Blir inte klok på hans riverövershove heller som jag inte har sett förut.

 

Vad är bästa linjen?

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

 

Hero (BB): $1,491

SB: $1,010

 

Pre-Flop: 6:club: 6:diamond: dealt to Hero (BB)

SB raises to $30, Hero calls $20

 

Flop: ($60) 5:diamond: 4:diamond: 5:heart: (2 Players)

Hero checks, SB bets $40, Hero raises to $135, SB calls $95

 

Turn: ($330) T:heart: (2 Players)

Hero checks, SB bets $125, Hero calls $125

 

River: ($580) 2:heart: (2 Players)

Hero checks, SB bets $720 and is All-In?

 

 

 

 

------------------

HAND #4

------------------

 

Ganska liknande hand som den innan. Fast ändå inte. Är jag priced in på river? Jag sätter honom på en made hand när han checkar bakom turn istället för att beta. Och jag tror han hade checkat ett par på river nästan alltid istället för att göra om sin hand till en bluff. Så jag tror att han dyker upp med ett A där ofta.

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

 

Hero (BB): $1,417

SB: $1,541

 

Pre-Flop: T:diamond: T:spade: dealt to Hero (BB)

SB raises to $30, Hero raises to $100, SB calls $70

 

Flop: ($200) 7:club: 5:club: 7:heart: (2 Players)

Hero bets $130, SB calls $130

 

Turn: ($460) 8:diamond: (2 Players)

Hero checks, SB checks

 

River: ($460) A:heart: (2 Players)

Hero checks, SB bets $280,?

 

 

 

------------------

HAND #5

------------------

 

Inga betsizetells den här gången som gör livet enklare. Bör jag folda turn mot hans 2 barrel? Jag tycker syn är kallt eftersom jag inte vet om han försöker få mig av ett av de många drag som river kan leverera om han 3 barrelar en blank river.

Vad tycks om min riverbluff? Kan reppa 56, set, 4a. Dessutom svårt för han att hitta en stark hand här. Även tvåpar med T.ex A7 är enbart en bluffbuster även om jag inte räknar med att han ska vika den.

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

 

Hero (BB): $1,121

SB: $1,378

 

Pre-Flop: 7:club: 9:club: dealt to Hero (BB)

SB raises to $30, Hero calls $20

 

Flop: ($60) 4:heart: 7:heart: A:spade: (2 Players)

Hero checks, SB bets $40, Hero calls $40

 

Turn: ($140) 8:club: (2 Players)

Hero checks, SB bets $110, Hero calls $110

 

River: ($360) 4:diamond: (2 Players)

Hero checks, SB bets $300, Hero raises to $941 and is All-In

 

 

 

 

------------------

HAND #6

------------------

 

Återigen en donkbet flopp av honom, men livet är enklare när man har nuts. Slår om för att han ska stänka in drag. När han synar så tror jag att han har Jx nästan alltid.

Turn är kall och jag checkar för att ge upp, ser det inte som att drag är i hans range längre.

Grym river. Är det dåligt av mig att inte gå för hans stack här? jag tycker det.... han har 450 bakom. Frågan är om han inte foldar en J där nästan alltid?

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

Hero (SB): $1,709

BB: $980

 

Pre-Flop: 6:club: J:club: dealt to Hero (SB)

Hero raises to $30, BB calls $20

 

Flop: ($60) 7:club: J:diamond: 6:diamond: (2 Players)

BB bets $60, Hero raises to $225, BB calls $165

 

Turn: ($510) 7:heart: (2 Players)

BB checks, Hero checks

 

River: ($510) 6:spade: (2 Players)

BB bets $275, Hero calls $275

 

 

 

------------------

HAND #7

------------------

 

Jag tycker alltid det är svårt att spela när det inte finns något sätt att inte visa att man har nuts. Här är ett exempel när han slår om igen på floppen. Bör jag syna och försöka slowspela på något sätt eller gör jag rätt att 4betar och får in det? Iom att jag synar känns det som att det finns fler kombinationer av A som han smetar med där som jag slår än inte. Färgdrag dessutom. Kanske 1/100 någon vansinnig bluff eller QQ.

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

 

Hero (BB): $3,095

SB: $1,004

 

Pre-Flop: J:heart: A:heart: dealt to Hero (BB)

SB raises to $30, Hero calls $20

 

Flop: ($60) A:spade: A:club: 3:club: (2 Players)

Hero checks, SB bets $40, Hero raises to $135, SB raises to $275, Hero raises to $442.50

 

 

------------------

HAND #8

------------------

 

Är det här bara galet? Reppar typ A7, 77, Q7

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

 

Hero (BB): $2,157.50

SB: $1,069.50

 

Pre-Flop: 9:club: J:club: dealt to Hero (BB)

SB raises to $30, Hero calls $20

 

Flop: ($60) 7:club: Q:club: A:heart: (2 Players)

Hero bets $40, SB calls $40

 

Turn: ($140) 4:heart: (2 Players)

Hero bets $115, SB calls $115

 

River: ($370) 3:diamond: (2 Players)

Hero bets $1,972.50 and is All-In

 

 

 

------------------

HAND #9

------------------

 

Gör samma sak igen på en torr bräda. Fast väljer mindre betsize den här gången och har ingen potEQ.

Vad tycks om betsize samt min riverbet? Bra / dåligt kort? Försöker i princip reppa en K och få bort han från par/ FD.

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

 

Hero (BB): $2,266.50

SB: $1,069

 

Pre-Flop: J:heart: 9:spade: dealt to Hero (BB)

SB raises to $30, Hero calls $20

 

Flop: ($60) 6:club: 3:heart: K:heart: (2 Players)

Hero bets $45, SB calls $45

 

Turn: ($150) 7:spade: (2 Players)

Hero bets $90, SB calls $90

 

River: ($330) A:diamond: (2 Players)

Hero bets $175

 

 

------------------

HAND #10

------------------

 

Är min värdebet på river dålig / obligatorisk / småkall? Hans potbet betsize har varit styrka innan.

 

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

Hero (SB): $4,066

BB: $1,069

 

Pre-Flop: K:diamond: Q:diamond: dealt to Hero (SB)

Hero raises to $30, BB calls $20

 

Flop: ($60) Q:club: 6:spade: 9:club: (2 Players)

BB bets $60, Hero calls $60

 

Turn: ($180) 7:spade: (2 Players)

BB bets $180, Hero calls $180

 

River: ($540) A:club: (2 Players)

BB checks, Hero bets $222

 

 

 

 

------------------

HAND #11

------------------

 

Vad tycker ni om mitt slowplay i den här handen flopp och turn?

Anledningen till att jag gör det är hans lilla betsize som har betytt svaghet.

Fördelen är att jag håller kvar bluffar, går att sätta mig på typ QK med en hjärter och bluffa vidare.

Samtidigt så missar jag värde om han har hjärter A till exempel och väljer att inte bluffa river. Vi är 135bb deep dessutom.

 

IPoker, $5/$10 NL Hold'em Cash Game, 2 Players

 

 

Hero (SB): $1,981.50

BB: $1,352

 

Pre-Flop: 7:club: 7:diamond: dealt to Hero (SB)

Hero raises to $30, BB raises to $110, Hero calls $80

 

Flop: ($220) 7:heart: 2:heart: 6:heart: (2 Players)

BB bets $100, Hero calls $100

 

Turn: ($420) T:spade: (2 Players)

BB bets $300, Hero calls $300

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite fisktankar då....

 

 

HAND #1

 

Har inget emot att raisa och få in det som du säger, worst case har vi 6 outs. Gillar inte riktigt syn då inga turnkort är roliga.

 

 

------------------

HAND #2

------------------

För svag för att syna, för bra för att vika. wp.

 

 

------------------

HAND #3

------------------

 

Viker river, vet inte om jag slår om flopp.

 

------------------

HAND #4

------------------

 

Synar river, bet-gular nog turn. Går du för checksyn eller crai på turn btw?

 

------------------

HAND #5

------------------

 

Jag foldar turn, semigillar riverspelet.

 

------------------

HAND #6

------------------

 

Jag synar också bara river, tror han har Jx lite oftare än 7x, men som du sa finns det ju att han viker Jx så raise är nog inte jättevärde.

 

 

------------------

HAND #7

------------------

 

Synar bara 3beten, ger honom chansen att göra bort sig på turn. Ska du 4beta finns ju inget annat än allin.

 

------------------

HAND #8

------------------

 

Jag spelar utan leadrange så jag tycker det är galet.

 

 

------------------

HAND #9

------------------

 

Ha iaf något backdoordrag/hål om du ska donka sådär imo.

 

------------------

HAND #10

------------------

 

Helt okej, gör ju inget om du får in lite mer deg på tidigare gator heller.

 

 

------------------

HAND #11

------------------

 

Finns ju så sjukt många usla kort som kan komma så jag dunkar på istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojoj, potential i denna tråd...Jag är definitivt ingen höjdare hu, jag saknar även 3bet% i statistiken eller är jag bara blind?

3bet% = 14,3? utgår ifrån det.. han har iaf som du påpekade inte särskilt utstickande stats.

 

 

Hand2 tycker jag du är oerhört ballsy, när jag drar något elegant som det här så glor jag alltid på JT eller A3 ;) (ingen egen kommentar... bara +1)

 

 

Hand4 tror jag han köpte ut dig med Ax nästan alla gånger då han betar. Tror inte han betar 8x för value på river.

 

Hand7,.. oftast 3betar jag preflop med AJs, men ibland flattar jag som du gjorde där, så oftast tycker jag AJ är underreppad där många gånger kickermässigt och jag tycker du får in det mot hans Ax väldigt bra där för det mesta. Som du säger så kan han vissa gånger råka famla sig allin med par beroende på hur spelet har artat sig innan, lilltilten pga att han är stuck osv få in det med par pga metagame faktorerna+stuck.

 

Hand10 synar jag nog av för det mesta just för att det var Ac som kom, han vet att du tycker det är ett scarecard av gigantisk nivå så han kommer att skjuta här med airballs nästan 100% av gångerna?

Förvisso är jag synfisk vid dessa spots så jag betalar nog av varje Ax när jag tänker efter ;)

 

Hand11 tycker jag du ska ställa på turn med, tycker mig han ska snacka in sig i en syn väldigt ofta med händer som han tycker sig ha luckboxat turn med... typ par+hög hjärter liknande TxKh, AhTx, TxQh osv. Har han dig slagen så kommer du att betala alla rivrar ändå förutom kanske 4flushbrädan vissa gånger. Frågan är om han skjuter river på en blank med Ahx här?

 

 

Ja.. in before flames,. jag är inte så clever, detta är bra träning för mig också, att försöka mig på en analys :)

Kommer att bli roligt läsa andras tankar kring denna nu när jag har tidigt hunnit formulera mitt eget tänk!

 

puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minsann inte lätt att kommentera och quota här, jag gör mitt bästa. Svara på händer där folk inte håller med mig.

 

 

HAND #1

 

Har inget emot att raisa och få in det som du säger, worst case har vi 6 outs. Gillar inte riktigt syn då inga turnkort är roliga.

 

Detta är mina förslag.

 

call

 

Iom hans betsize är jag ganska säker på att jag har bäst hand. Jag föredrar att slå om här, det blir bra stackdjup för han att dunka in med två överkort till exempel eller en hand som Ax med ett par eller hålstege som semibluff.

Om jag synar blir det jobbiga stackdjup turn och jag måste isf syna en gata till eller dunka in det i blindo på turn. Inte många bra turnkort som kan komma.

 

 

 

------------------

HAND #3

------------------

 

Viker river, vet inte om jag slår om flopp.

 

 

Detta är mina förslag.

 

jag synar flop

 

Håller med er, slå om flop är kasst blir för svårt att spela när han synar.

 

------------------

HAND #4

------------------

 

Synar river, bet-gular nog turn. Går du för checksyn eller crai på turn btw?

 

.

 

 

Hand4 tror jag han köpte ut dig med Ax nästan alla gånger då han betar. Tror inte han betar 8x för value på river.

 

 

Detta är mina förslag.

 

stationering

 

Jag vet inte du menar med stationering. Och jag håller med killer om att jag bör vika river. Men håller framför allt med Okocha om att betgula turn. Där kan han klart stänka in med ett par/färgdrag/ stegdrag som plockat upp ett par som jag dominerar. Gör det mycket enklare för mig. Jag går för crai men det är kallt eftersom han kommer checka bakom alla händer jag vill få in degen mot. Och är jag slagen så är ju inte crai någon great sucess heller så :)

 

 

------------------

HAND #5

------------------

 

Jag foldar turn, semigillar riverspelet.

 

 

Detta är mina förslag.

 

fold turn

 

Ganska svår hand tycker jag. Jag tror att turnspelet är marginellt förlorande och riverspelet marginellt vinnande.

 

------------------

HAND #6

------------------

 

Jag synar också bara river, tror han har Jx lite oftare än 7x, men som du sa finns det ju att han viker Jx så raise är nog inte jättevärde.

 

 

pushar

 

Jag gillar nog push mer i efterhand. Förlorar enbart mot 7x som inte känns alls troligt att han betsynar flopp med. Inte säkert att jag får syn av Jx, men jag är sällan slagen, och slipper visa min hand också.

 

------------------

HAND #7

------------------

 

Synar bara 3beten, ger honom chansen att göra bort sig på turn. Ska du 4beta finns ju inget annat än allin.

 

 

Hand7,.. oftast 3betar jag preflop med AJs, men ibland flattar jag som du gjorde där, så oftast tycker jag AJ är underreppad där många gånger kickermässigt och jag tycker du får in det mot hans Ax väldigt bra där för det mesta. Som du säger så kan han vissa gånger råka famla sig allin med par beroende på hur spelet har artat sig innan, lilltilten pga att han är stuck osv få in det med par pga metagame faktorerna+stuck.

 

 

kan ev tänka mig kc flop, som spelat syn

 

 

Att min AJ är underreppad är stor faktor att jag spelar som jag gör.

Hur spelar jag turn om jag synar? Kommer han någonsin att slå igen som bluff? Om inte ser jag ingen anledning till det.

 

Varför skulle en push vara bättre än den 4beten jag gör? Fördelen är att jag mer reppar färgdrag antar jag. Men samtidigt tvingar jag honom att vika sina egna färgdrag och eleminerar den lilla chansen att han inte tror mig och bluffar tillbaka. Jag kan ju faktiskt vara tom när jag gör det här.

Tror ni han synar med QQ om jag pushar men viker mot min 4bet? Om inte så ser jag ingen anledning att pusha.

 

------------------

HAND #8

------------------

 

Jag spelar utan leadrange så jag tycker det är galet.

 

 

 

kc turn

 

kc = checkcall?

 

Hur vill du att jag ska spela handen? Check raise flopp? vad jag gör isf om han synar? Tycker det blir obekväma stackdjup. Tycker checkcall är jobbig linje också, blir svårt att få in pengar när jag träffar.

Tycker donken här blir lättare mot de flesta av hans kontralinjer.

 

 

Hand 9 så är det förstås bättre med EQ, men som spelad :)

 

 

------------------

HAND #10

------------------

 

Helt okej, gör ju inget om du får in lite mer deg på tidigare gator heller.

 

 

Hand10 synar jag nog av för det mesta just för att det var Ac som kom, han vet att du tycker det är ett scarecard av gigantisk nivå så han kommer att skjuta här med airballs nästan 100% av gångerna?

Förvisso är jag synfisk vid dessa spots så jag betalar nog av varje Ax när jag tänker efter ;)

 

 

 

jag checkar bakom

 

Ni har nog missat poängen lite tror jag. Anledningen till att jag spelar så försiktigt som jag gör är att han potbetar vilket har varit styrka tidigare.

Jag tror inte att han skulle checka ett set på river, och han är uppenbarligen rädd för ett A, så det jag förlorar mot är tvåpar. Det jag vinner mot är Q sämre kicker. Är det värt att värdebeta?

 

Att jag tror han skulle beta ett set är att han visade upp J9 i J6776 handen så jag har sett honom stopbeta. Det kan väll tolkas som att han har en stark hand här som han inte tänker folda (iom potbetarna och att han inte vill betfolda ) ?

 

------------------

HAND #11

------------------

Finns ju så sjukt många usla kort som kan komma så jag dunkar på istället.

 

Hand11 tycker jag du ska ställa på turn med, tycker mig han ska snacka in sig i en syn väldigt ofta med händer som han tycker sig ha luckboxat turn med... typ par+hög hjärter liknande TxKh, AhTx, TxQh osv. Har han dig slagen så kommer du att betala alla rivrar ändå förutom kanske 4flushbrädan vissa gånger. Frågan är om han skjuter river på en blank med Ahx här?

 

 

höjer flop

 

Kan jag verkligen höja flop eller turn när jag är relativt säker på att han inte har en made hand? ( hans lilla betsize ) Det måste vara bättre att spela den som spelad och hålla kvar hans bluffar. Han har ju helt klart händer han kan bluffa bort mig från om brädan blankar. Det enda jag kan få betalt av om jag höjer är Ax / Kx med hjärter. Och då har jag inte ens jättebra EQ.

 

 

Det vart säkert luddigt det här, svårquotat :) Nya ideer välkommnas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du gör ett bra jobb, var jävligt kul läsa men något jag funderade på nu efter ha läst ditt långa svar, jag tog inte hänsyn till betsize tellen särskilt hårt eftersom jag tyckte den var lite överdriven i det att han betade ju verkligen smallball med sin skit, detta bör ju en reg som du se igenom rätt snabbt vilket du gjorde.

 

Min fråga är då, eftersom han lär ha fattat vid det här laget att du exploitar hans betsizing, mixar han inte till det nu då eventuellt byter rakt av ?

Han bör ju justera det vid något tillfälle i alla fall, det behöver ju inte gå fort men han kommer ju att oundvikligen göra det om han begriper att du är "on to him".

 

All im saying är att, om matchen är låååååång så borde ju en tänkande reg på denna nivå vara medveten om sin egen betsizing tell och om du har sett den eller ej, så på hand11(antagligen många hundra händer in i matchen?) finns det väl en liten chans att han har adjustat? :)

 

 

puss

 

 

edit; en annan fråga, när du har fått en initial read som du hade kring betsizing.. håller du stenhårt vid den en hel hu-match igenom eller kollar du upp honom med weak made hands vid random occasions för att veta om han fortfarande håller vid sin autopilot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All im saying är att, om matchen är låååååång så borde ju en tänkande reg på denna nivå vara medveten om sin egen betsizing tell och om du har sett den eller ej, så på hand11(antagligen många hundra händer in i matchen?) finns det väl en liten chans att han har adjustat? :)

 

 

Nu var det ju bara 387 händer totalt (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'många' i min text blev fel.. skulle stått några... om man inte adjustar efter 300ish händer på en sån obvious sak så vet jag inte när man ska.

 

Tänkte inte efter själv, reagerade mest på att du verkade ha missuppfattat mängden händer ganska brutalt.

 

Men det du säger är helt rätt, verkar vara en väldigt stor läcka för att vara 5/10$ reg och 300ish händer ska han mycket väl ha hunnit anpassa/justera såna missar på om han är duktig.

 

Zzz jag är trött, intressanta händer men vågar inte svara på något när jag är så här trött, blir alltid flamead i bitar då (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skriver killerwolf går tillbaka till att balansera tycker jag. Att försöka undvika att spela så att man är utnytjningsbar. Visst, om han inser att jag har en tell på honom så kan han naturligtvis tjäna massor på att utnytja det.

 

Jag gillar personligen inte att balansera, i alla fall inte om det inte är nödvändigt och det är det bara mot väldigt duktiga spelare. Det jag försöker göra är att utnytja mina motståndares misstag, och det gör jag tills dem ger mig en anledning till att inte göra det. Om han pottar och visar upp skräp, fine, jag får tänka om. Men i den handen där jag har QK till exempel så tänkte jag hela vägen att han var stark. Och han visade mycket riktigt upp Q9 för tvåpar när jag värdebetade river, precis som de andra gångerna vi kom till showdown. Så varför ska jag ändra eller vara orolig att bli utnytjad om det inte har hänt?

 

Du undrade om jag ibland "kollade upp" honom med mediokra händer. Svaret är väll att jag alltid försöker komma till showdown så ofta jag bara kan. Det är enda sättet att få information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skriver killerwolf går tillbaka till att balansera tycker jag. Att försöka undvika att spela så att man är utnytjningsbar. Visst, om han inser att jag har en tell på honom så kan han naturligtvis tjäna massor på att utnytja det.

 

Jag gillar personligen inte att balansera, i alla fall inte om det inte är nödvändigt och det är det bara mot väldigt duktiga spelare. Det jag försöker göra är att utnytja mina motståndares misstag, och det gör jag tills dem ger mig en anledning till att inte göra det. Om han pottar och visar upp skräp, fine, jag får tänka om. Men i den handen där jag har QK till exempel så tänkte jag hela vägen att han var stark. Och han visade mycket riktigt upp Q9 för tvåpar när jag värdebetade river, precis som de andra gångerna vi kom till showdown. Så varför ska jag ändra eller vara orolig att bli utnytjad om det inte har hänt?

 

Du undrade om jag ibland "kollade upp" honom med mediokra händer. Svaret är väll att jag alltid försöker komma till showdown så ofta jag bara kan. Det är enda sättet att få information.

 

tack för svar, bara för att klargöra.. Quote;

Du undrade om jag ibland "kollade upp" honom med mediokra händer. Svaret är väll att jag alltid försöker komma till showdown så ofta jag bara kan. Det är enda sättet att få information. , med detta menade jag inte då du utövar potkontroll och synar av med bluffcatchers förstås.. bara så vi är klara med hur jag menade ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...