Lassis Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Bråkar precis med Telia om vem som ska betala för att internet bröts och att jag åkte ur en turnering pga det...(En S&G) Har dom verkligen inga skyldigheter alls? Jag får stå för förlusten själv, OCH jag får lov att betala räkningen som vanligt... Känns inte rimligt... men vad gör man? Nån som lyckats få igenom nåt annat nån gång? I Mitt fall var det bara småsummor men vid fel tillfälle så kan det ju röra sig om ganska stora summor... * Flytt till OT - QoS * Citera
wolf Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Bråkar precis med Telia om vem som ska betala för att internet bröts och att jag åkte ur en turnering pga det...(En S&G) Har dom verkligen inga skyldigheter alls? Jag får stå för förlusten själv, OCH jag får lov att betala räkningen som vanligt... Känns inte rimligt... men vad gör man? Nån som lyckats få igenom nåt annat nån gång? I Mitt fall var det bara småsummor men vid fel tillfälle så kan det ju röra sig om ganska stora summor... Åkte också på en driftstörning när jag satt och lirade ett FL-bord och en 10$ SnG nyss, jag loggades ur från internet och när jag försökte komma in igen så stod det att användaren redan var inloggad. Jag åkte såklart ur SnG:n, den första idag somd et gick riktigt bra i, det blev några väl valda ord och slag i bordet efter det Citera
wolf Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 För att svara på din fråga så kan jag aldrig tro att telia har den minsta skyldighet att ersätta oss, står säkert i avtalet att de inte behöver det Citera
fhaugen Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Samma sak hände mig när jag precis skulle göra slut på min motståndare i min heads up, grrr! Föresten, första inlägget för mig Citera
Lassis Postad 25 April , 2005 Författare Rapport Postad 25 April , 2005 "I våra allmänna villkor kan du läsa dig till att vi ej är skydiga att kompensera dig för detta. Se följande punkt: 6.3 Telias ansvar för innehåll, leverans av information mm Telia ansvarar inte för innehållet i den information som passerar genom anslutningen via Tjänsten och är inte skadeståndsskyldigt för skada eller förlust i händelse av fördröjning, avbrott, utebliven eller felaktig leverans av data, eller omständighet av liknande slag." Citera
asken Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Ja, vad ska man säga? Använd inte Telia helt enkelt. Citera
wolf Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Ja, vad ska man säga?Använd inte Telia helt enkelt. Svårt när man inte har något annat val Citera
gdaily Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Ja, vad ska man säga?Använd inte Telia helt enkelt. Ingen leverantör lär ha någon annat arrangemang. Vill du undvika sådant får du spela live i stället. Citera
bullebyn Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Eller om man inte kan sälja sina aktier för 500 miljoner för att nätet lägger ner skulle telia bli skyldig det. Du måste väl själv kunna se det orimliga i att din bredbandsleverantör blir skyldig dig förlorade pokerpengar när det blir avbrott. Lirar du highstake turnering/SnG är ju 56Kmodem och hederlig telefonförbindelse nödvändigtkomplement Citera
eroz Postad 25 April , 2005 Rapport Postad 25 April , 2005 Jag har själv kommit i kontakt med liknande krav från kunder (jag jobbade tills väldigt nyligen i ett stort telefonbolags kundtjänst) och det enda man gör är att garva och undrar hur vissa egentligen är funtade. Citera
Recommended Posts