Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker No-Limit Hold'em, NL50 (10 handed) pokerhand.org hand converter

Hoppas denna HH duger för att granska, skulle vilja ha lite kommentarer.

Som ni ser är det mkt limpande så min hand känns värd att spela.

Button ($41.8)

Hero ($62.35)

BB ($111.45)

UTG ($108.19)

UTG+1 ($57.05)

UTG+2 ($25.7)

MP1 ($46.5)

MP2 ($36.35)

MP3 ($29.65)

CO ($19.85)

Preflop: Hero is SB with 6:diamond:, 7:diamond:. Hero posts a blind of $0.25.

1 fold, UTG+1 calls $0.50, UTG+2 raises to $1, MP1 calls $1, 3 folds, Button calls $1, Hero (poster) calls $0.75, BB calls $0.50, UTG+1 calls $0.50.

Flop: ($6) 6:club:, 7:heart:, A:heart: (6 players)

Hero checks, BB checks, UTG+1 checks, UTG+2 checks, MP1 bets $2, Button calls $2, Hero raises to $7, BB calls $7, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 calls $5, Button folds.

Rätt skön flop, väntar med att esset ska peta, så jag kan höjja tillbaka han och eventuella färgdrag

Turn: ($29) 6:heart: (3 players)

Hero checks, BB checks, MP1 bets $10, Hero calls $10, BB calls $10.

Det där kortet känns ju jätteskön? Nu hoppas jag färgen betalar av bra! Jag synar bara för att hoppas få mera betalt på rivern

River: ($59) A:spade: (3 players)

Hero checks, BB ALL-IN $93.45, MP1 folds, Hero folds

Men det där kortet fick ju absolut inte komma! Nu blev jag helt ställd, och det känns som färgen bluffar mig, och satsar jag något här, får jag nog bara syn av A-kåken?

Final Pot: $59

Postad

Det känns som att folden var ganska rätt, med så många limpare och att nån följde med så är det 99% chans att någon sitter med ett ess på hand där.

Däremot har jag gjort misstaget som du gjorde på turn många gånger. Att vänta till river för att försöka få ut mer pengar, t.ex. satsa relativt lite när man sitter med nötfärgen och så parar sig brädan på rivern.

Det jag har lärt mig är typ: Tryck in pengarna när du är favorit!!

Jag skulle vilja att du bettar på Mycket hårdare på turn, helst över pottbet , det ska mkt till för att folk ska släppa en hög färg på den nivån. Däremot så känns det som om alla ev. ess som inte redan har kåk skulle lägga sig mot höga bet!

Postad
Jag skulle vilja att du bettar på Mycket hårdare på turn, helst över pottbet , det ska mkt till för att folk ska släppa en hög färg på den nivån. Däremot så känns det som om alla ev. ess som inte redan har kåk skulle lägga sig mot höga bet!

Betta hårdare på turn, helt klart. Potten är på $39 när den kommer till dig och går du all in här (med ett bet på drygt $50) får du nog ofta syn av färgen och du slipper dessutom eventuella svårigheter på river samt att en färg knappast betalar av när bordet tvåparar. När du trycker på turn vill du dock att fi med det förmodade esset synar och drar till sin 2 outare.