Donorb Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 Jahapp så åkte man på misstänkt felspel igen, vad gör ni här? 3 kvar i turren. ***** Hand 996492074 ***** 3000.00/6000.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 april 2009 02:11:59 Texas (Vanlig/Turnering) Plats 2: brink (41748.00) Plats 6: Hajuuu (165024.00) Plats 7: Don Orb (118728.00) Hajuuu lägg LM 3000.00 Don Orb lägg SM 6000.00 ** Giv ** brink [N/A, N/A] Hajuuu [N/A, N/A] Don Orb [6r, 6s] *** Bet Runda 1 *** brink Lägg Hajuuu Höj till 12000.00 Don Orb All-in 118728.00 Hajuuu Syna 118728.00 *** Flop(Board): *** : [2r, 9r, Dh] *** Turn(Board): *** : [2r, 9r, Dh, 3h] *** River(Board): *** : [2r, 9r, Dh, 3h, Dk] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 237456.00 brink Lägger mig Vinst: 0.00 Hajuuu [Kh, Kk] Två par, kungar och damer Vinst: 237456.00 Don Orb [6r, 6s] Två par, damer och sexor Vinst: 0.00 Hur spelar ni pocket här, jag gillar inte att bara syna eftersom jag inte gillar nån flopp utom de med 6or. Problemet är ju givetvis att det sitter en liten stack också. Återhöjning till typ 30 000 känns som ett rätt rimligt alternativ. Troligen återpushar han vilket ger mig problem 3handad (synar jag då?). Jag har honom inte som tajt. Han har försökt sno flera potter. Vilken linje tar ni? Citera
majea Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 Jag hade tagit den andra linjen. Med andra ord går min röst på FOLD då du i bästa fall här har en coinflipp. Bättre att trycka själv låga pocket. Citera
Bluwajt Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 Vadå "bäst har en flip" lol. wp såklart. Citera
baller Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 Ok I guess, men du måste inte spela för hela stacken mot chippien när det sitter en tredje nisse som är short. Beror lite på payouten. Citera
Bluwajt Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 Ok I guess, men du måste inte spela för hela stacken mot chippien när det sitter en tredje nisse som är short. Beror lite på payouten. Orka ta en flopp med under 20bb effektivt imo. Strukturen bör inte ha så stor betydelse så länge det inte är något satellit eller liknande där typ 1-2 får samma pris. men eftersom op inte skrev något om det antar jag att det är en normal struktur. Citera
rosen Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 All in el fold i den situationen. Vad jag skulle göra beror inte så mkt på själva handen utan på spelet innan. Det ska till ngt extra för att jag inte ska pusha den. T.ex stort hopp 2-3, lite sämre spelare, extremt lös image så jag blir synad av veka ess och kungar dvs flipp, att det limpas en del och man kan spela smallball. Stackmässigt är det ju nästan perfekt. Förutom att hans raise kändes liten, men om det varit mkt miniraise pre är det perfekt ju. Citera
jkkman Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 All in el fold i den situationen. Vad jag skulle göra beror inte så mkt på själva handen utan på spelet innan. Det ska till ngt extra för att jag inte ska pusha den. T.ex stort hopp 2-3, lite sämre spelare, extremt lös image så jag blir synad av veka ess och kungar dvs flipp, att det limpas en del och man kan spela smallball. Stackmässigt är det ju nästan perfekt. Förutom att hans raise kändes liten, men om det varit mkt miniraise pre är det perfekt ju. All-in > syn >>>>>>>> fold Citera
Rebonius Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 All in el fold i den situationen. Vad jag skulle göra beror inte så mkt på själva handen utan på spelet innan. Det ska till ngt extra för att jag inte ska pusha den. T.ex stort hopp 2-3, lite sämre spelare, extremt lös image så jag blir synad av veka ess och kungar dvs flipp, att det limpas en del och man kan spela smallball. Stackmässigt är det ju nästan perfekt. Förutom att hans raise kändes liten, men om det varit mkt miniraise pre är det perfekt ju. Ja, det verkar ju verkligen illa att få in pengarna superbra 20bb djupt trehandat. Citera
rosen Postad 11 April , 2009 Rapport Postad 11 April , 2009 Ja, det verkar ju verkligen illa att få in pengarna superbra 20bb djupt trehandat. absolut inte, skulle pusha den de flesta dagarna i veckan. Men tog upp lite saker som skulle få mig att tänka en gång till och skulle nog inte kunna folda den, men inte helt säkert att jag skulle pusha varje gång. OP vill ju veta om han gjorde rätt och om han skulle kunna slinka och visst kan man det vid vissa situationer men oftast inte. ändrar mig om syn som ni ser, ibland läser man för snabbt här. Däremot vill jag inte ha syn för jag tycker inte min hand är "jättebra", bara situationen. Citera
Snusarn Postad 12 April , 2009 Rapport Postad 12 April , 2009 Man kan slinka med aa pf också, men det är inte så bra om man vill vinna. Citera
majea Postad 12 April , 2009 Rapport Postad 12 April , 2009 Jag hade tagit den andra linjen. Med andra ord går min röst på FOLD då du i bästa fall här har en coinflipp. Bättre att trycka själv låga pocket. Aha, får skylla på solsting eller bara slarvigt läst. Läste det som att du synade hans ALL IN med pocket 6, därav min kommentar... Sorry. Citera
Donorb Postad 14 April , 2009 Författare Rapport Postad 14 April , 2009 Tack för svaren! Det var ju inte lätt att hitta hans KK där... Problemet är att det påminner mig om så många bubbelsituationer i femmanna sng:s. Man trycker AI mot höjning och blir allllltid uppsynat av j9+ och allllltid "uttdragen"! Citera
Recommended Posts