Gå till innehåll

NLT - Grundlurad med AK!


santiago

Recommended Posts

Min första HH här, lite nervöst. :?

 

Spelar 0.5/1 på Betsson. Haft flytet med mig med bra händer men så händer det här, kunde jag ha gjort något annorlunda? Egentligen var väl den sista raisen lite onödig men jag satte honom på AQ eller liknande.

 

Texas Hold'em $1-$1 NL (real money), #847,939,846

Table Lublin, 24 Apr 2005 8:18 PM ET

Seat 1: vegas1968 ($21.50 in chips)

Seat 2: overmyer10 ($90.50 in chips)

Seat 3: jbstone ($139.25 in chips)

Seat 4: J_Doe ($98.50 in chips)

Seat 5: lindoff ($143.50 in chips)

Seat 6: wyun0514 ($133.75 in chips)

Seat 7: pokerquan ($139.50 in chips)

Seat 8: eoj777sag ($84.50 in chips)

Seat 9: empoman ($61.75 in chips)

Seat 10: Dreytime ($103.50 in chips)

 

ANTES/BLINDS

wyun0514 posts blind ($0.50), pokerquan posts blind ($1).

lindoff was dealt A:diamond:K:spade:

 

PRE-FLOP

eoj777sag folds, empoman folds, Dreytime calls $1, vegas1968 folds, overmyer10 folds, jbstone calls $1, J_Doe calls $1, lindoff bets $6, wyun0514 folds, pokerquan folds, Dreytime calls $5, jbstone folds, J_Doe calls $5.

 

FLOP [board cards A:club:,K:heart:,7:spade:]

Dreytime checks, J_Doe checks, lindoff checks.

 

Här slöspelar jag mitt nyblivna tvåpar. Ser inget farligt färgläge.

 

TURN [board cards A:club:,K:heart:,7:spade:,5:club:]

Dreytime checks, J_Doe checks, lindoff bets $12, Dreytime calls $12, J_Doe folds.

 

Fortfarande ingenting som skrämmer mig nämnvärt. Jag bettar lite för att se om någon nappar.

 

RIVER [board cards A:club:,K:heart:,7:spade:,5:club:,4:diamond:]

Dreytime bets $20, lindoff bets $40, Dreytime calls $20.

 

Ojdå! Min första tanke här var split pot men jag tänkte kanske att en raise kan få fi på andra tankar...

 

SHOWDOWN

lindoff shows [ A:diamond:,K:spade:]

Dreytime shows [ 7:club:,7:heart:]

Dreytime wins $121.50.

 

Icke. Fi har slöspelat sin triss. Får vara glad att jag inte förlorade mer. :heart::heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig situation, mer eller mindre omöjligt att inte förlora pengar här. Rent allmänt spelade du bra, jag reagera dock på din check på floppen. Finns ingen anledning att slowplaya, dom enda som kommer betala av här är folk med AQ,AJ och dessa hade förmodligen callat till din fördel. Om du vill checka på floppen gör du det pga att du vill att nån ska få en second best hand, svårt att se att någon kan få en sådan här. Men visst om du dock misstänker att nån kan få för sig att bluffa så kan det vara helt korrekt.

 

När Fi sedan bettar för första gången på rivern, efter att ha checkcallat hela vägen innan så indikerar det på trissen, helt klart. Han är rädd för att du bara kommer checka på rivern. Vad är det han kan ha som han bettar med som du kan slå? Förmodligen ingenting. knappast att han plötsligt får för sig att betta med AQ. Därför var det nog lite onödigt att raisa där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...