Gå till innehåll

Vitae tar turneringsdjävulen vid hornen!


Vitae

Recommended Posts

Hej alla,

 

Tjugomanna turneringarna på Pacific har gått varma de senaste dagarna. $16+1.6 har gått mycket bra och jag blev väl kanske lite väl stursk och gick upp till $30+3. Inte här var motståndet speciellt kompetent alla gånger heller, men ändock rätt mycket bättre än på $16. Provade på en $30 för ett tag sedan och klonkade hem en förstaplats, så nu tänkte jag att det här skulle vara biff.

 

Startade ny pokertrackerdatabas efter uppvärmning och har sedan spelat 12 st $30. Två stycken andraplatser, flertalet bubbelplatser och ett gäng 10+ platser. Blev lite surmulen efter de första fyra bubbelplaceringarna och antog rollen som maniac vid ett SH FL $1/2 på UltimateBet. Katastrof. Återgick till $30+3 och mina 10+ platser ställde upp sig på rad. Ville bara piska mig själv.

 

Tog mig i kragen idag, gick ut med min hund, tittade på den vackra solnedgången och tog ett steg tillbaka till $16-borden - vilket gav fint resultat och återställt självförtroende.

 

När jag nått $1200 eller mer igen tänkte jag börja varva lite med NL $0,25/0,50 och se hur det går. Kanske skulle satsa på $1500 istället och ha 5 eller 10 stycken inköp som torskgräns innan jag får bygga rulle igen på SnG?

 

Summa summarum sedan senaste inlägget:

 

Utgångsläge: $1182

Nuläge: $1003

Förändring: -$179

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok,

 

velpelle nummer ett skriver i dig igen. Din titel har blivit något missvisande sedan jag upptäckte shorthanded no limit texas hold'em. Målet att grinda SnG visade jag mig vara för otålig för att uppfylla till fullo och jag klarade inte av att spela enbart dessa turneringar. Det blev helt enkelt för tråkigt och turneringar får nog förpassas till en då-och-då-syssla.

 

Har nu plockat ut pengarna från Pacific och de ramlar förhoppningsvis in någon gång i Augusti eller September - om jag har tur. Innan de finns tillgängliga tog jag mig friheten i fredags att sätta in ca $210 på Ladbrokes och 120 Euro på 24h för att spela lite shorthanded NL, vilket jag inte gjort tidigare. Har inte gjort det kanske framförallt på grund av bristande självförtroende och rädsla att helt enkelt förlora rubbet. Märkte dock att spelet i STT blev bra mycket roligare intressantare när det var sex spelare eller färre kvar. Nu verkar det som att jag hittat simvatten med behaglig temperatur som jag kan crawla snabbt i. My type of fishpond, helt enkelt.

 

Tror att tempot och spelet vid korta bord passar mig bra mycket bättre än fullbord och det verkar som att jag närmar mig min nisch. Att spela shorthanded kommer förhoppningsvis också ge mig en viss grund att stå på inför framtida MTT-finalbord.

 

Bland det mest positiva med att spela sex personer eller färre är att jag kan mangla på och vara precis så lösaggro som jag innerst inne önskar. Jag slipper i allmänhet folda tjugo händer på raken med anledningen "Kung-tio inte är en hand värd att spela, den har inte tillräckligt bra pot-equity". Så länge jag kan få folk att stoppa in pengar i potten för att sedan lägga sig innan showdown är det enda jag behöver fold-equity. Har jag sedan hålstegdrag och runner-runner färg är det plus i kanten. :twisted: När motspelarna sedan blivit så frustrerade på att bli borthöjda ur potten att de börjar tilta och tumma på sina invanda starthandskrav sitter man givetvis själv med stålet. :-o

 

Jag antar att det som gör SH NL så roligt är att man spelar spelarna i större utsträckning än vid fullbord. Tidigare spelade jag fullbords FL på låg nivå, och det innebar mest att vänta på riktigt bra kort och få in så mycket som möjligt för att sedan bli utdragen. Att sedan spela SH NL live är riskfylld njutning på hög nivå - nästan så man kommer i byxan.

 

Över till bankrullefrågor.

 

Började som sagt på ny kula i fredags, satte in $210 på Ladbrokes och 120 Euro på 24h. Sätter in mer ifall jag känner för det/det behövs när pengarna trillat in från Pacific. Funderar på att ta ut pengarna från Ladbrokes för att sätta in dem på 24h istället, men spelar nog några sessioner till på Ladbrokes först.

 

Kyskhetsbältet skall på och det skall enbart liras 0,25/0,50 tills 2000 Euro är uppnådda (Jag är nog den första i världen som säger detta). En och annan turnering kommer troligtvis klämmas in när det passar dock.

 

Ladbrokes: -$20 (var uppe på +$110 och störtvände med lite mycket nosande på $0,5/1)

24h: +370 Euro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok,

 

torskade lite mindre än ett inköp idag. Tänkte att mina vänner på pokerforum.nu kunde hjälpa mig lite genom att läsa igenom de två stortorskhänderna som kom direkt efter varandra.

 

---

 

Game # - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Varberg"

Game ended 2005-05-18 19:18:23 UTC

 

Players:

VL071 (EUR 21,00 in seat 1)

anderzwin (EUR 50,50 in seat 2)

CallMePls (EUR 39,25 in seat 3)

Vitae1 (EUR 65,25 in seat 4)

Lunde68 (EUR 23,50 in seat 5)

caggy (EUR 18,75 in seat 6)

 

Dealer: Lunde68

Small Blind: caggy (0,25)

Big Blind: VL071 (0,50)

 

Vitae1 was dealt: Kc - Th

 

anderzwin Fold

CallMePls Call (0,50)

Vitae1 Raise (1,50)

Lunde68 Fold

caggy Fold

VL071 Fold

CallMePls Call (1,00)

 

Flop 6c - Tc - 9h

 

CallMePls Check

Vitae1 Bet (3,00)

CallMePls Call (3,00)

 

Turn 6c - Tc - 9h - Kd

 

CallMePls Check

Vitae1 Bet (9,75)

CallMePls Raise (21,00)

Vitae1 Call (11,25)

 

River 6c - Tc - 9h - Kd - 2d

 

CallMePls All-In (13,75)

Vitae1 Call (13,75)

 

CallMePls shows: Qc - Jh (a straight, king high)

Vitae1 didn't show: Kc - Th (two pairs, kings and tens)

 

CallMePls wins: EUR 76,75 (with a straight, king high)

Rake: EUR 2,50

 

-----

 

Den här handen känner jag inte att jag spelade direkt fel. Var rätt ny på bordet och hade ingen större koll på det. Såg inte stegen kommande, men han räknade väl med, och fick, implicita odds att dra till stegen.

 

---

 

Denna handen utspelade sig direkt på den förra.

 

Game # - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Varberg"

Game ended 2005-05-18 19:18:58 UTC

 

Players:

anderzwin (EUR 50,50 in seat 2)

CallMePls (EUR 76,75 in seat 3)

Vitae1 (EUR 26,00 in seat 4)

Lunde68 (EUR 23,50 in seat 5)

caggy (EUR 18,50 in seat 6)

 

Dealer: caggy

Small Blind: anderzwin (0,25)

Big Blind: CallMePls (0,50)

 

Vitae1 was dealt: Kc - Qd

 

Vitae1 Raise (1,75)

Lunde68 Fold

caggy Fold

anderzwin Raise (5,00)

CallMePls Fold

Vitae1 Call (3,50)

 

Flop Td - Kd - 9s

 

anderzwin All-In (45,25)

Vitae1 All-In (20,75)

anderzwin Payback (24,50)

 

Turn Td - Kd - 9s - Tc

River Td - Kd - 9s - Tc - Th

 

anderzwin shows: As - Ah (a full house, tens full of aces)

Vitae1 shows: Kc - Qd (a full house, tens full of kings)

 

anderzwin wins: EUR 51,00 (with a full house, tens full of aces)

Rake: EUR 1,50

 

----

 

Här ser jag dock att jag spelade den riktigt bajs. Jag borde inte synat reraisen preflop med KQo, och jag borde definitivt inte synat all in på flopen. Antar att jag var lite grumlig efter föregående hand.

 

Well, har lite bråttom och måste iväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kom hem från jobbet idag gjorde jag det förbjudna - att spela efter en natts slitande. Trött och jävlig. Började fint med plus 100 euro med en fin kåk med AK. Plussade lite till. Tänkte "Kanske skulle sluta nu, annars slutar det nog inte lika bra". Sagt och inte gjort.

 

Tiltade efter jag sprang in i en floppad stege med tvåpar och förlorade rubbet. Istället för plus 100 euro slutade alltså morgonen med minus 100 euro.

 

Blir helt galen på mig själv ibland.

 

Antar att det bara är att grinda på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladbrokes: -$20 (var uppe på +$110 och störtvände med lite mycket nosande på $0,5/1)

 

Av det jag har läst så verkar du hoppa rätt friskt mellan nivåerna. Det kanske fungerar bra för dig, men själv skulle jag aldrig göra det med den BR du har. I och för sig så kanske det inte är något problem med att sätta in mer pengar för dig.

Jag spelar efter den förutsättningen att jag inte ska sätta in pengar, utan bygger BR och spelar därför på den nivån som passar den.

 

Varför hoppar du mellan nivåerna? Jag spelar tex alltid samma SnG´s och har bara gått upp när min BR tillåter det. Att alltid spela på samma nivå gör att statistiken jämnar ut sig. Jag är ITM ungefär 50% av gångerna. Det vore tråkigt för min BR ifall de gånger jag hamnade i pengarna var på de lägre SnG´s, medan de gånger jag hamnade utanför spelade på en högre nivå. Risken att gula bör öka ifall man gör "gästspel" på en högre nivå för ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från 26/4 apropå din stege mot två par postning från igår:

"Ingen höjde, så jag checkar med. K10s är annars en hand jag utan problem slänger i alla positioner. Synar i princip aldrig ens blindarna med den heller."

För tight tycker undertecknad även om det är 10 pers. tournytable. Ser halva bordet floppen och man får halvträff får man förstås spela försiktigt postflopp. Kanske man måste ha lärt sig lägga en hyfsad, men potentiellt näst bästa hand för att limpa med KTs vid 10-bord?

Men shorthanded cash game så dög igår KTo från mellanposition till en raise?

Så spelar väl undertecknad också ibland, men mest för att variera spelet och inte bli för lättläst. Hade annars normalt limpat & varit beredd att folda vid hårt motstånd.

Checkraisar är väl mer sällan bluff vid turn än efter floppen. Utan lös read på Fi hade jag nog foldat där.

Lite funderingar bara, hoppas där fanns något av värde ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing down cards **

Dealt to Vitae1 [ 10s Ks ]

IMAWNER calls [$200].

KGBNJ folds.

cmod130 folds.

535251 folds.

mre211 folds.

riverat6 calls [$200].

villalba folds.

Malec folds.

numpty1 calls [$100].

Vitae1 checks.

Ingen höjde, så jag checkar med. K10s är annars en hand jag utan problem slänger i alla positioner. Synar i princip aldrig ens blindarna med den heller.

 

** Dealing Flop ** [ 8s, 9c, 5s ]

numpty1 checks.

Vitae1 bets [$200].

IMAWNER calls [$200].

riverat6 calls [$200].

numpty1 calls [$200].

 

Potten är $800 och jag bettar $200. Dels finns det möjlighet att de andra lägger sig, men synar någon har jag odds.

Förlåt att jag kommenterar ett gammalt inlägg, men om du verkligen menade "odds", och inte "outs", här så lider du av någon missuppfattning. Det finns inga odds att ta ställning till om nån synar, menar du att du ser det som ett valuebet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser halva bordet floppen och man får halvträff får man förstås spela försiktigt postflopp. Kanske man måste ha lärt sig lägga en hyfsad, men potentiellt näst bästa hand för att limpa med KTs vid 10-bord?

Men shorthanded cash game så dög igår KTo från mellanposition till en raise?

Så spelar väl undertecknad också ibland, men mest för att variera spelet och inte bli för lättläst. Hade annars normalt limpat & varit beredd att folda vid hårt motstånd.

 

Det beror ju helt på motspelarna och hur många vi är. Framförallt motspelarna. Att höja med KTo från mellanposition kanske inte är ett lysande move, men vid veka bord SH kan det mycket väl tunna ut fältet så man blir tre personer eller hamnar heads-up - vilket jag föredrar om jag inte har en monsterhand. Nu blev det inte så lyckat, eftersom han klonkade stege samtidigt som jag klonkade tvåpar. Uppenbarligen hade jag varit för aggressiv postflop och gav honom implicita odds för att syna mitt nästan-pott-bet.

 

Troligtvis borde jag lugna ner mitt postflopspel lite, men preflop tror jag det är dumt att limpa för mycket. Ifall folk ser att man limpar en massa och lägger sig fort vid minsta bet kommer de i princip aldrig att syna när man själv höjer på flopen. Betänk också att jag i princip bara postar de värsta händerna, och att jag varierar spelet en del med samma hand - t.ex. K10o. Ibland limpar jag, ibland höjer jag och ibland slänger jag - det beror på bordet...

 

Tack för kommentaren, precis sånt här jag behöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing down cards **

Dealt to Vitae1 [ 10s Ks ]

IMAWNER calls [$200].

KGBNJ folds.

cmod130 folds.

535251 folds.

mre211 folds.

riverat6 calls [$200].

villalba folds.

Malec folds.

numpty1 calls [$100].

Vitae1 checks.

Ingen höjde, så jag checkar med. K10s är annars en hand jag utan problem slänger i alla positioner. Synar i princip aldrig ens blindarna med den heller.

 

** Dealing Flop ** [ 8s, 9c, 5s ]

numpty1 checks.

Vitae1 bets [$200].

IMAWNER calls [$200].

riverat6 calls [$200].

numpty1 calls [$200].

 

Potten är $800 och jag bettar $200. Dels finns det möjlighet att de andra lägger sig, men synar någon har jag odds.

Förlåt att jag kommenterar ett gammalt inlägg, men om du verkligen menade "odds", och inte "outs", här så lider du av någon missuppfattning. Det finns inga odds att ta ställning till om nån synar, menar du att du ser det som ett valuebet?

 

Du får gärna kommentera ett gammalt inlägg. Vad jag menar är att jag har färgdrag. Oddsen att jag klonkar min färg vid nästa kort är lite större än 4:1. Mina potodds ifall jag checkar och någon bettar $200 är 5:1 och jag har tillräckliga odds att syna.

 

Min tanke och varför jag bettar ut $200 är att när jag bettar kan flera scenarion inträffa:

 

1. Jag bettar $200 och alla lägger sig, jag tar potten.

2. Jag bettar $200 och en eller flera synar.

3. Jag bettar $200 och blir reraisad.

 

I detta läget trodde/hoppades jag på att ifall jag betar $200 så lägger sig alla eller så synar minst en och jag har tillräckliga potodds för att betet skall vara +EV bara på färgdraget (ifall ingen sitter på AXs). Checkar jag riskerar jag dessutom att någon betar t.ex. $400 eller mer, som bluff eller inte, i vilket fall jag hade lagt mig. Jag ville dra till färgen och ville sätta ribban samt inducera synar.

 

Vid en syn på min bet har jag tillräckliga potodds och det är under premissen att ingen reraisar mig kraftigt jag räknar så - jag räknar utifrån ett scenario som är ett steg framåt och högst sannolikt. Vid en kraftig reraise får jag räkna på direkta, nuvarande pottodds för att avgöra ifall jag synar den eller inte.

 

Klargjorde det vad jag menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna kommentera ett gammalt inlägg. Vad jag menar är att jag har färgdrag. Oddsen att jag klonkar min färg vid nästa kort är lite större än 4:1. Mina potodds ifall jag checkar och någon bettar $200 är 5:1 och jag har tillräckliga odds att syna.

 

Min tanke och varför jag bettar ut $200 är att när jag bettar kan flera scenarion inträffa:

 

1. Jag bettar $200 och alla lägger sig, jag tar potten.

2. Jag bettar $200 och en eller flera synar.

3. Jag bettar $200 och blir reraisad.

 

I detta läget trodde/hoppades jag på att ifall jag betar $200 så lägger sig alla eller så synar minst en och jag har tillräckliga potodds för att betet skall vara +EV bara på färgdraget (ifall ingen sitter på AXs). Checkar jag riskerar jag dessutom att någon betar t.ex. $400 eller mer, som bluff eller inte, i vilket fall jag hade lagt mig. Jag ville dra till färgen och ville sätta ribban samt inducera synar.

 

Vid en syn på min bet har jag tillräckliga potodds och det är under premissen att ingen reraisar mig kraftigt jag räknar så - jag räknar utifrån ett scenario som är ett steg framåt och högst sannolikt. Vid en kraftig reraise får jag räkna på direkta, nuvarande pottodds för att avgöra ifall jag synar den eller inte.

 

Klargjorde det vad jag menar?

Om du bara får en syn så är dina odds att sätta färgen inte tillräckliga för att du ska tjäna på bettet. Du behöver mer än 4 syner för att det ska bli ett valuebet (om vi antar att färgen är enda möjligheten för dig att vinna potten.)

Det finns inga potodds när du blir synad, potodds får du när det är du som ska syna. När du bettar för värde gäller det att din sannolikhet att vinna potten är större än din andel av de pengar som går in i potten under den aktuella satsningsrundan, vad som redan ligger i potten är irrelevant i detta sammanhang..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok,

 

när jag var full var jag uppe och nosade på NL $1/2. Insåg snabbt att jag var för rädd om pengarna för att spela där, och tog mig i kragen och gick och lade mig efter jag torskat ett halvt inköp. Sedan har det bara gått utför, även på $0,25/0,50. Nu är stålarna borta på Ladbrokes. Har väl ca 100 euro kvar på 24h. Får försöka spela upp dem, annars får jag ta mig en funderare om jag skall sätta in mer för tillfället. Har nyligen fått ut ca 6000 sek från Pacific, så jag skulle kunna börja på ny kula på Ladbrokes och sätta in $500.

 

Well, sådant är läget nu. Det har gått skit senaste dagarna helt enkelt. Kan tyvärr inte logga allt med Pokertracker heller eftersom Ladbrokes inte har en fungerande export av HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok,

 

satte in $500 (pengar jag nyligen tagit ut från annan pokersite) på Ladbrokes. Spelade upp mig ett inköp på NL $0.25/0.50. Medans jag spelade kom det ett meddelande om att en $6000 Guar. började om 10 min. "Kanske man skulle spela, vore gött med lite omväxling", tänkte jag. Kollade på tournament lobbyn, $30+3 i inköp. Hmmm, ja vafan, om inte annat är det ju kul.

 

Det blev 256 spelare till slut. Jag spelade tight och hade lite flyt (som man måste i turneringar). När jag låg som bäst till var jag chipleader med ca 88k i chips, medan 2:an hade ca 40k...så det kändes rätt stabilt ett tag...;)

 

Slutade i varje fall på fjärdeplats, vilket gav ca $615. Mycket; mycket skönt att se pokerkontot på hälsosam nivå igen.

 

EXTRA: Spelade en $10k Guar. senare. Åkte ur på 7:e plats, 144 startande. $432 gav det. Åkte ur på KQo vs. JJ. Försökte stjäla men fick mothugg, hamnade all in preflop. Synd, men roligt med två finalbord på samma kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 40k Gu. på Ladbrokes. Åkte ur på ca 140:e plats, kunde rebuya, men det kändes inte värt det att få 1500 marker när blindarna var 75/150...

 

Spelar några fler MTT ikväll, hemmakväll. Emellan turneringarna spelade jag lite NL på 24h. Mer än dubblar inköpet i en tidig hand med AA mot QQ. Lite senare inträffade en annan, mycket underhållande hand:

 

 

Game # - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table Ystad

 

Players:

sand1 (EUR 62,00 in seat 1)

goholme (EUR 50,25 in seat 3)

pantylove (EUR 25,75 in seat 4)

Elvis1 (EUR 41,00 in seat 5)

Dolph00 (EUR 17,75 in seat 7)

Vitae1 (EUR 119,00 in seat 8)

 

Dealer: Elvis1

Small Blind: Dolph00 (0,25)

Big Blind: Vitae1 (0,50)

 

Vitae1 was dealt: 7d - 2s

Härligt ifall jag träffar något fint med denna, då blir det en riktig BB-special!

 

sand1 Fold

goholme Fold

pantylove Fold

Elvis1 Call (0,50)

Dolph00 Call (0,25)

Vitae1 Check

 

Flop 2d - 3h - 7h

Nice! Nu är det bara att beta!

 

 

Dolph00 Check

Vitae1 Bet (1,25)

Elvis1 Call (1,25)

Dolph00 Fold

Hummm, vad har han? Högt par? Färgdrag?

 

Turn 2d - 3h - 7h - 9d

 

Vitae1 Bet (4,00)

Elvis1 Call (4,00)

Oj då! Troligtvis högt par.

 

River 2d - 3h - 7h - 9d - 8s

 

Vitae1 Bet (10,75)

Elvis1 Call (10,75)

Garanterat högt par, eller kanske, kanske dragit ut mig med en connector i hopp om att träffa runnerrunnerstege eller färg. Skit samma, vinner jag denna så har det humorvärde!

 

Vitae1 shows: 7d - 2s (two pairs, sevens and deuces)

Elvis1 didn't show: 7s - 4s (a pair of sevens)

 

Jävlar, tänk om jag hade trampat på 7-3, då hade jag blivit mycket trött.

 

Vitae1 wins: EUR 32,00 (with two pairs, sevens and deuces)

Rake: EUR 1,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok,

 

har grindat turneringar med varierande inköp de senaste två dagarna. I går natt kom jag slutligen till finalbord i en $75 på Ladbrokes med rätt bra stack. Sedan vi kom till finalbordet hade jag spelat en eller två av ca 30 händer - min image är troligtvis hyfsat tight. I allmänhet är det rätt tight vid bordet, i varje fall synmässigt - ifall någon höjer så lägger de flesta sig utan ordentligt bra hand.

 

(Kunde ej få ut HH från Ladbrokes)

 

Får AKo i SB, alla lägger sig fram till CO som höjer några BB, knappen lägger sig och jag trycker in. BB Lägger sig. CO har marginellt fler marker än jag, så när jag trycker in handlar det om största delen av hans stack.

 

Främsta anledningen att jag trycker in här är för att CO har spelat rätt löst och köpt (har jag fått intrycket av) rätt många potter. Han spelar knappast bara premiumhänder i alla fall. Så troliga scenarion här är:

 

1. Jag har en bättre hand än honom och han är hyfsad underdog.

2. Han lägger sig, vilket jag gärna ser i detta läge även om jag troligtvis är favorit preflop.

 

 

I varje fall så synar han och vänder upp AJo. Gött! Ungefär något sådant jag trodde han hade, eller kanske K10 t.om. Härligt, tänker jag, tills flopen kommer.

 

Flop: JX6

Turn: J

River: 6

 

Fy fan, höll på att börja lipa efter den handen. var tvungen att ta en promenad innan jag gick och la mig.

 

Antar att det bara är att ta nya tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok,

 

har spelat ett gäng turneringar till. Inga topplaceringar än, tyvärr. Jag är för dålig på spelet när blindarna och anten är väldigt höga och har en tendens att ta dåliga beslut i kritiska situationer. Exempel från idag:

 

Spelade $20 NL turnering på Stars, ca 450 startande och 22 personer kvar. Ante 150 (tror jag) och blindar 1500/3000. I stora blinden får jag A9o, efter att jag betlat blinden har jag cirka 20k kvar. Alla lägger sig fram till en spelare i CO som minraisat de senaste händerna och fått blindarna då. Jag synar 3k och ligger då på 17k.

 

Flop: AXQ, rainbow

 

Jag trycker in och hoppas att han har skräp, gärna med Q eller K. Han synar och visar upp AJo och jag åker ut, vinner $63. Det hade ju varit en klar möjlighet att han försöker stjäla med KX eller QX, eller rent av totalt skräp, men det är nog ändå en klar miss att försvara med t.ex. A9o (skulle det vara försvarbart med A9s?)

 

Så, jag måste bli bättre på detta och ser med spänning fram emot Harringtons nästa bok, eftersom den första var väldigt bra.

 

Någon som har bra länktips kring strategi vid denna fasen i MTT?

 

Bankrullen ligger för närvarande på ca $1500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...