Juggler Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Hej forumiter, Jag håller på med ett projekt och för det behöver jag många olika hand histories från olika sajter. De filer ni skickar kommer bara ses av några få personer och kommer att förstöras när projektet är färdigt. Jag behöver hand histories för spelen Texas Hold'em, pot limit Omaha och pot limit Omaha hi/lo. Jag är intresserad av cash game, sng och mtt. De sajter jag är intresserad av är: Pokerstars, Full Tilt Poker, iPoker, Partypoker, Ongame, Entraction, Prima, Everest och Boss. När projektet är färdigt kommer det alla till gagn så snälla skicka in er historik. Perfekt om ni zippar eller rarar en samling och namnger den med info om sajt, speltyp och tidpunkt. Ladda upp filer här Tack på förhand! Citera
Jensation Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Är alla händer intressanta eller bara händer från ett viss tidsspektrum? jag har en massa händer från PP som är från 08. Citera
Juggler Postad 9 April , 2009 Författare Rapport Postad 9 April , 2009 Är alla händer intressanta eller bara händer från ett viss tidsspektrum? jag har en massa händer från PP som är från 08. De är intressanta. Citera
Juggler Postad 9 April , 2009 Författare Rapport Postad 9 April , 2009 Inget Everest? Har lagt till Everest, lika bra att vi tar det och ser om vi kan få in det i projektet än att inte ha valmöjligheten alls. Citera
Drunken_Penguin Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Får man veta vad det är för projekt, och hur det kommer alla till gagn när det är klart? Citera
Lodnert Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Jag skicker in mitt bidrag efter påsk, sitter på minilaptop utan pokerklienter atm Citera
Ängeln17 Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Du har fått en hel flock med HHs från SvS. Citera
bjoelle Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Jag bidrar gärna med, har en stor hög från boss och även svs som ängeln även skickat(önskades svs? är ju boss, men ja?) Vill nog dock gärna veta lite om vad du har i görningen först Citera
Ängeln17 Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Jag bidrar gärna med, har en stor hög från boss och även svs som ängeln även skickat(önskades svs? är ju boss, men ja?) Vill nog dock gärna veta lite om vad du har i görningen först Han ska lära sig hur alla PFare spelar förståss . Citera
rosen Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Det finns att köpa om du letar lite. Handlar du några miljoner kanske du får lite rabattski och kommer undan med ngn tusenlapp. Har du tiden finns ju lite datamining-verktyg för ngn hundralapp. Har du bra kontakter finns väl några större samlare här på forumet som du skulle kunna smöra för. Jag skulle aldrig skicka en enda utan att veta mer om projektet och personerna bakom. Att det är så ospecifierat vad ni behöver gör det inte mer trovärdigt precis. Kan inte se varför ni skulle vilja ha 100k här el där när det är så billigt/enkelt/möjligt att skaffa er en ordentlig databas oavsett om ni ska programera bottar, leta fisk, utnyttja regs, cruncha spel eller jämföra rake mellan siter. / rosen Citera
thefman Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 heltok besitter overkligt stor db kolla med honom Citera
Crappy Postad 9 April , 2009 Rapport Postad 9 April , 2009 Bara någon lär mig zippa eller rara så kan jag bidra med ca 100K Citera
DrRoland Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Nu har jag inga händer att skicka in,men skulle jag göra det så vill man ju veta vad det ska användas till. Ska man göra en rakejämförelse så lär ju dataming vara mycket bättre. Det är ju inte direkt svårt att köpa databaser heller, går antagligen att göra via pokeredge eller pokertableratings. Det enda jag kan komma på som man kan använda händerna till skulle väl vara just att kartlägga pf:arna. Statistik ang, spelnivåer, speltid, antal bord, winrate, rake etc. Citera
bjoelle Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Han ska lära sig hur alla PFare spelar förståss . Lugnt för dig, jag steamar ju bara mot dig(er) Citera
bjoelle Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Bara någon lär mig zippa eller rara så kan jag bidra med ca 100K Högerklicka på mappen med filerna och du skall finna svaret. Citera
TotalFarsa Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Det enda jag kan komma på som man kan använda händerna till skulle väl vara just att kartlägga pf:arna. Statistik ang, spelnivåer, speltid, antal bord, winrate, rake etc.Not even close. Som Juggler skrev, hjälp till med det här så kommer det alla till gagn! Har skeppat in en batch NLT från H5A. Citera
Juggler Postad 10 April , 2009 Författare Rapport Postad 10 April , 2009 Jag bidrar gärna med, har en stor hög från boss och även svs som ängeln även skickat(önskades svs? är ju boss, men ja?) Vill nog dock gärna veta lite om vad du har i görningen först Vill tyvärr inte berätta så mycket mer i dagsläget för att inte lova för mycket. Men det är inte så att jag behöver hela er pokerhistoria, något hundratal blandad historik vore perfekt. Citera
Drunken_Penguin Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Hade alla hjälpt till kanske T6 hade funkat också? Alltså, ju mer hemlighetsmakeri det ligger runt det desto mindre benägen blir jag att bidra med HHs. Citera
efterklok Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Min gissning är nån handreplayer Citera
Snygglenn Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Jag skulle också kunna tänka mig att skicka in om jag fick veta varför Skulle tro jag har runt 500k-1M HH. Runt 150k på mig själv och sen har jag dataminat en hel del Citera
devalanteriel Postad 10 April , 2009 Rapport Postad 10 April , 2009 Okej, vi kan erkänna att det är en handuppspelare. Vi ska inte använda själva datan i filerna - de slängs när vi är klara. Det vi behöver är exempel på hur fraserna ser ut för att kunna parsa handhistorierna korrekt. Anledningen till att vi inte ville skriva något är att vi inte vill lova en feature som vi i dagsläget inte vet om den kommer att fastna i utvecklings-limbo... Citera
Juggler Postad 13 April , 2009 Författare Rapport Postad 13 April , 2009 Bumpar lite. Please skicka in så handuppspelaren kan stödja så många format som möjligt. Citera
Recommended Posts