Gå till innehåll

AJ med toppar mot möjlig AA/KK


Recommended Posts

Jag vet, rubriken kan låta himla dum. Men låt mig förklara situationen:

 

Ca 1200 från start, 300 kvar, medelstack runt 7k.

 

Plats 1: NinjaBadger (3,285)

Plats 2: RonArtest10 (6,120)

Plats 3: mic1024 (1,130)

Plats 5: HERO (6,051)

Plats 6: manbones (4,610)

Plats 7: nickyork1 (21,825)

Plats 8: SunyAlbany (5,613)

Plats 9: msly752 (13,880)

 

msly752 lägger den lilla mörken på 150

NinjaBadger lägger den stora mörken på 300

Knappen är på plats #8

 

*** HÅLKORT ***

Gett till HERO [Js Ad]

RonArtest10 höjer till 600

mic1024 lägger sig

HERO synar 600

manbones lägger sig

nickyork1 lägger sig

SunyAlbany lägger sig

msly752 lägger sig

NinjaBadger synar 300

 

*** FLOPP *** [3s 2d 4d]

NinjaBadger passar

luckyforever1 sätter sig ned

luckyforever1 lägger till 29,796

RonArtest10 har 15 sekunder på sig att göra något

RonArtest10 satsar 300

HERO synar 300

NinjaBadger synar 300

 

*** TURN *** [3s 2d 4d] [Jh]

NinjaBadger passar

RonArtest10 har 15 sekunder på sig att göra något

RonArtest10 satsar 1,111

HERO har 15 sekunder på sig att göra något

HERO synar 1,111

NinjaBadger lägger sig

 

*** RIVER *** [3s 2d 4d Jh] [Qh]

RonArtest10 satsar 4,084 och är all-in

HERO har 15 sekunder på sig att göra något

HERO har begärt betänketid

 

Ingen vidare read på någon av mina motståndare förutom att RonArtest10 vart ganska inaktiv.

 

FLOP

Han betade så pass lite att jag var tvungen att syna, och jag kan för det priset dra till stegen. Dock så tycker jag att det var lite konstigt att minbetta när vi var tre i handen. Antingen så gjorde han väl det för att se vart han låg eller för att få in så mycket marker som möjligt i potten.

 

TURN

Jag sätter topparet när J faller på turn, och nu kan jag börja se värde i min hand. Han betar dock ut 1,111 vilket jag också anser ganska lite eftersom vi fortfarande var tre man i handen.

 

Här börjar jag fundera på om han har just AA/KK och hoppades på att turn träffade någon och nu skulle syna en större bet än hans tidigare fisbet. QQ tror jag inte pga hans minraise preflop, med tanterna hade han förmodligen höjt mer. 33, 22 eller 44 hade han förmodligen inte spelat i den positionen.

Jag funderar lite i dessa banor men synar sen eftersom jag har toppar och ett relativt avlägset stegdrag. Nu la sig även tredje man.

 

RIVER

Han tänker ett tag och ställer sin för sina sista 4k.

Hade jag haft AA/KK så hade jag spelat exakt likadant som han gjort, förutom ett större preflopbet. Att han skulle ha träffat river med AQ känns väldigt avlägset med tanke på satsningarna.

 

Så forumiter, syn eller fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre: Fold eller syn

Flopp: Fold syn eller raise

Turn: Syn eller raise

River: Syn

 

När du bestämmer dig för att ta synen på flopp o på turn bestämmer du ju dig för att antingen floata o ta hem det senare/ att du leder/ att A el J räcker för att du ska ta hem detta. När sen J kommer tar du återigen synen, antagligen för att du tror att den står sig. Att sen vika för pushen känns som en väldigt konstig linje, vad hade du hoppats liksom?

 

Jag hade vikt pre/vikt flopp/ raisat turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det här utspelar sig på lägre $-nivåer och han har varit ganska inaktiv hittills så tycker jag att man ska ge honom credit för en bra hand när han nu plötsligt bestämmer sig för att öppna potten UTG. Utgå i brist på annan information från att killen är tight alltså. Villken handdistribution öppnar en tight spelare med en raise där? Jag skulle säga kanske TT+, AQ och AK. Med flera av dessa händer borde han väl ha höjt mer för att driva ut spelare? Oavsett om han spelat "konstigt" tidigare i handen så är det i urvalet ovan bara AK och TT som du slår vid visning. Skulle inte riskera min turnering för det. Tycker snarare att spelet tyder på AA eller kanske KK. Med TT borde han ha höjt floppen kraftigare för att ta hem den redan där. Likaså med AK eftersom det inte är så troligt att någon blivit hjälpt av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag synade pre var för att jag tänkte att hoppas på en bra flop, annars kasta. Jag hade vart ganska kortkall senaste timmen också så det är också tyvärr en av anledningarna.

Att jag sen synar på flop tycker jag inte är så konstigt faktiskt, att syna 300 för att få se ett kort till med en pott på 2100 är mer motiverat än att kasta.

Samma tankegång på turn. En knekt, ett ess eller en femma hade gett mig bästa handen eller ev. split med femman.

 

Det som nämndes om att han satte mig på ett missat flushdrag är nog inte så tokigt däremot, och med det förslaget i åtanke så känns det nästan mer rimligt än AA/KK.

 

Som ni förmodligen redan förstått så kastade jag dock denna hand, bad snällt om att han skulle berätta om vad han satt med men han teg som muren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...