Gå till innehåll

Pocket pair heads-up i MTT


fl0w

Recommended Posts

Heads-up i en turnering på svenskaspel som startade med 278 spelare.

Bara fjärde handen heads up och de tre tidigare har foldats preflop. Fi verkar vara stabil. Prispottsfördelning 24% till ettan och 16% till tvåan.

 

Stackar:

Fi: 539 392

Jag: 303 008

 

Blinds:

8 000 / 16 000 med 800 i ante.

 

Handen:

Jag har: :6h::6s:

 

Är i small blind, höjer 3*BB till 48 000.

Fi i BB väntar ungefär 1/3 av sin tid och går sedan all-in.

 

Är en syn rätt?

 

Fortsättningen följer efter lite åsikter på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen har jag svårt att se hur jag skulle vika ett PP (även om det är 66) HU i fjärde handen på FT.

 

Viker man här tror jag man kommer få problem med att FI kommer sätta press hela tiden när man är först in. Och man viker här, vilken range ska man då syna sig allin med?

 

Edit: Dessutom så om man viker är man nere på knappa 260k i stacken om jag fattat HH´n rätt. Då har man ju inte många alternativ kvar de närmaste händerna.

 

Du synade väl och sprang i överkort som träffade antar jag ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 - varför raisa 3x bb när ni är så grunda?

2 - Så självkalr är väl inte synen med 66 som många försöker få det till?

 

1 Varför inte? 19BB har vi så inte supergrunda, instapush är lite overkill. Att limpa är inget vidare. Kvar finns standardraise och om den är 2,5BB eller 3BB för Hero spelar nog inte jätteroll just här.

2 Jo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 - varför raisa 3x bb när ni är så grunda?

2 - Så självkalr är väl inte synen med 66 som många försöker få det till?

 

1. PP i HU på et FB måste väl ändå ses som ett monster. Så som sulla skrev: Vad har vi för alternativ?

Limpa och få en svårspelade flopp oop med överkort på?

Pusha med 19BB?

Folda ett PP HU?

 

2. Vad har du för synrange här om inte 66 ingår i den, och ingår den så är det ju en instasyn, eller hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heads-up i en turnering på svenskaspel

 

Öhhhh?????

 

Om vi är SmallBlind var sitter FI då i en HU? SB-1 eller? ;-) och då inställer sig frågan om vem som har BB och vem sitter i så fall på knappen?

 

HU på Svenska Spel (och alla siter som använder rätt system) så har Small Blind knappen (Hero i detta fallet) och agerar först preflop, och Big Blind (Fi) sitter UTG i alla rundor postflop.

 

Logga in på SvS och kolla valfritt HU-bord så ser du hur det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU på Svenska Spel (och alla siter som använder rätt system) så har Small Blind knappen (Hero i detta fallet) och agerar först preflop, och Big Blind (Fi) sitter UTG i alla rundor postflop.

 

Logga in på SvS och kolla valfritt HU-bord så ser du hur det funkar.

 

Vet. Skrev ju att det va en tankevurpe. Skrev först tänkte sen (eller inte alls).

 

Då är det ju lite lättare att spela 66 på flopp men ändå inte trevligt på en flopp med överkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vi får spela i pos kompenserar ju inte misstaget att inte betta pre.

 

Vet inte öppningranger i HU då jag bara lirar det i finalbord ofta under andra omständigheter men borde inte 66 vara typ övre delen av vår öppningsrange här och göra synen ännu mer given då vår motståndare bör veta om detta och kunna pusha ganska brett.

 

Skulle jag ge mig på en uppskattning skulle jag kunna tro att Hero öppnar typ 50% med bet och att FI kan repusha typ 20-25%

 

 

edit: siffrorna blir lite höga kanske, vi sitter ju trots allt hyfsat djupt...

tycker iofs oavsett att det är vårt mål att få in pengarna med en hand som denna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CG-spelare som jag är, vad är standard raise här? 2-2,25x?

 

Eftersom det är ante med också tror jag 2.25-2.4 något är bra. Fi kommer kunna utnyttja att vi raisar 3x genom att pusha jättemycket annars. Just i detta fall vill vi ju ha push men är ju massa händer vi höjer här som vi inte vill ha push mot oss med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...