Gå till innehåll

Hur spelar man setten egentligen, suck.


Lament

Recommended Posts

Jag har verkligen problem med att extrahera värde när jag träffar setten. Är det någon som har lite idéer?

 

Ett par exempel:

Säg jag höjer PF med 77 flop A72 rainbow en syn som checkar till mig. Betar jag foldar han säkert 3/4 men checkar jag känns det så obvious att jag slowplayar ett monster.

 

PF raise knapp TT, bb syn, flop T84 2h som betar 2/3 pot till mig. Raise känns som jag skrämmer bort men bara call finns det en miljon scare cards turn som dödar action. Typ om klätt kort kommer och jag betar ut.

 

Finns det några generella strategier ni gör? jag har träffat 10 st idag men fick bara cash på en där jag betar på med JJ i AJ5 flop å han synade alla gator med A9. Alla andra folda de antingen flop eller om jag checka flop so folda de turn. Lyckades dessutom förlora ett inköp när jag var gullig å slowplayade KKK å gav honom en färg :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har verkligen problem med att extrahera värde när jag träffar setten. Är det någon som har lite idéer?

 

Ett par exempel:

Säg jag höjer PF med 77 flop A72 rainbow en syn som checkar till mig. Betar jag foldar han säkert 3/4 men checkar jag känns det så obvious att jag slowplayar ett monster.

Varför?

 

Du ska betta, du kommer att få betalt från Ax.

 

PF raise knapp TT, bb syn, flop T84 2h som betar 2/3 pot till mig. Raise känns som jag skrämmer bort men bara call finns det en miljon scare cards turn som dödar action. Typ om klätt kort kommer och jag betar ut.

 

Jag tycker du ska höja hans bett, på samma sätt som du höjer färgdrag.

 

Finns det några generella strategier ni gör? jag har träffat 10 st idag men fick bara cash på en där jag betar på med JJ i AJ5 flop å han synade alla gator med A9. Alla andra folda de antingen flop eller om jag checka flop so folda de turn. Lyckades dessutom förlora ett inköp när jag var gullig å slowplayade KKK å gav honom en färg :).

Verkar överlag som du är för passiv, spela mer aggressivt, det är okej att bluffa och semibluffa i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partyjack sa något intressant där.

 

Kan du utveckla lite, menar du att man ska pusha hårt på TP och gå till showdown oftare med mer marginella händer?

 

Jag tolkar det mer som att du ska spela drag och combodrag på samma sätt som set så fi aldrig vet vad du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de nu lägger sig så flitigt mot dig så kan du ju börja sno fler potter då du inte ha träffat ditt monster...

Detta är ju faktiskt sant. Jag stjäl i princip allt! Så jag kanske inte kan grina för att de alltid foldar när jag har monster när jag glatt flinar då de foldar mot luft hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att OP spelar på micronivån SH? Jag tror problemet är vanligare där, att extrahera värde ur seten, än på fullring lowlimit. Men att slowplaya är ingen lösning hur som helst. Däremot bör man vara ganska noga med table selection, och beta ganska flitigt. Undvik bord med flera shortstacks (så långt det nu går).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar själv, 0.12/0.25 och kan ha samma problem.

 

Jag försöker att vara så aggro det går med mina bra händer c-betar oftast oavsett bräda mm. Men till slut tappar motståndet ofta tålamodet o synar ner med skräp, frhoppningsvis står ens hand då men då o då har man ju luft...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partyjack sa något intressant där.

 

Kan du utveckla lite, menar du att man ska pusha hårt på TP och gå till showdown oftare med mer marginella händer?

 

Kanske var lite luddig, men nej mer åt det här hållet:

 

Jag tolkar det mer som att du ska spela drag och combodrag på samma sätt som set så fi aldrig vet vad du har.

 

Tror iaf att majoriteten av micro-grinders spelar drag för passivt och därför sällan får ut tillfredställande värde ur sina färdiga händer.. Men jag kan vara ute och cykla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Beror ju helt på hur du spelat i dina andra händer som de flesta andra sagt. Bettar du bara när du har monster så blir det inte speciellt svårt för FI att lägga ner sina topp par eller vad dom nu kan ha.

 

Sen tycker jag att du borde spela händerna mer aggresivt som de flesta andra också har sagt före mig, såg inte vilken nivå du spelar på nu men jag lirar i alla fall 0,50/1 och 1/2 på svs och jag brukar för det mesta få bra betalt när jag floppar set. Ligger på runt 20-30 i VPIP och PFR ligger aldrig på under hälften av VPIP så jag höjer upp de flesta händer jag spelar.

 

Tycker mitt pokerspel har förbättrats på det, höjer upp en del marginella händer pre och får jag träff continuation bettar jag oftast med topp par och annat man kan träffa, beror lite på situation så klart men i det flesta fall iallafall.

 

Efter att man kört på så ett tag känns de som att FI tror att man hela tiden bettar oavsett vad man har och då får man tillslut call på alla gator och det är då man ska sitta med monster hand när han har tp med tk eller 2 par ;)

 

Summan av kardemumman: Spela mer aggresivt, får bättre betalt på det i slutändan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...