Gå till innehåll

Sportinginvest


Recommended Posts

Eftersom det verkar troligt att Peter Dahlenmark som startade Sportinginvest har begått självmord känns det väldigt olustigt med alla riktigt arga kommentarer i den andra tråden, särskilt de som önskar livet ur honom. Därför ber vi er att fortsätta diskutera Sportinginvest i den här tråden.

 

Håll er på en rimlig nivå och visa lite respekt oavsett hur mycket pengar ni blivit av med i vevan är ni snälla. Det fixar ni säkert. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite Cliff Notes:

 

Peter Dahlenmark startade Sportinginvest, en fond där man kunde investera pengar i andras (hans) sports betting-kunskaper.

 

Fonden gick i början bra men övergick efter ett tag till bristande kommunikation, ändrade spel i efterhand och framför allt svårigheter att få ut sina pengar. Därefter stängdes den och de datum som utbetalningar skulle ske på flyttades upp flera gånger.

 

De senaste nyheterna är alltså att Peter sägs vara död. Vi hoppas förstås på att han inte är det utan att allting löser sig på något sätt, men det verkar tyvärr inte vara särskilt troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framför allt så förstår jag inte varför man ska börja trippa runt på tå så fort någon dött. Det är alltid tragiskt med självmord, och man förstår ju om snubben inte mådde bra. Men han var lika mycket svin för det.

 

 

Vissa har karaktaren att det pratar med manniskor istallet for om manniskor och pga denne inte existerar langre tjanar det inget syfte att tjej skvallra.

 

Miss EURYTHMECH!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

offtopic: Okej, kommer ihåg du och din bror som spelade det ;)

 

Jag vann Jubileumscupen 2002, har inte själv spelat det heller på flera år nu

tjaa, den tiden var de nog, men har ingen bror...däremot va de flera polare vi körde privata ligor med(innan den funktionen fanns), fast denna tråd är väl lite fel att diskutera mz i :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som vet vad som händer med sportinginvest, har 30 andelar i företaget, hade hoppats att få ut några tusingar iaf.

 

Inte ens medan han levde fanns det vilja/pengar att betala ut. Nu är han död och oddsen är om möjligt ännu sämre.

 

Lika bra att du ställer in dig på att bli utan så slipper du bli besviken flera gånger. Det är betydligt större chans att du hittar en fet plånbok på bussen än att någon utbetalning från Sportinginvest dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blogginlägg från personer som umgicks med honom räcker för mig, du kanske vill ha ett dödscertifikat?

 

nu är ju jag av den åsikten att allt var en scam från första början(annars hade han ju inte precis nån koll på det han sysslade med) med möjligtvis andra inblandade i bakgrunden ... så tjaa, konspirationer konspirationer, några blogginlägg som sprider rykten övertygar inte mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...