Gå till innehåll

Saint_Bjorn


Saint_Bjorn

Recommended Posts

  • Svars 686
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varje helgnatt håller guden Bacchus sina händer över 8% av de vinbestänkta pokerslaskarna vet du väl och låter dem dra ut med sina hålstegar mot Sune Snortajts floppade set i kungar.

 

Angående kärleksbekymren: Jag lider med dig. Fast av hänsyn till de 88% pokerkids < 23 som fyller forumet kanske vi som vet ska tala tyst om att det där med kärlek tyvärr inte blir så värst mycket enklare med åren. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det jobbigt att lyssna/läsa om andras kärleksbekymmer?

 

Men men, min "bästa" polare har gjort sig otillgänglig sen jag vädrade saken för honom (för den minnesgode läsaren är det samme person som jag med välvilja pyntade en taxi från etuna till sthlm för att han skulle kunna komma över och snacka när han hade dito bekymmer för en tid sen). Nåväl, han är lycklig, ska snart flytta ihop. Egotroll.

 

Back to mina bekymmer.

Suttit över ett par öl på restaurang ikväll och funderat över saken. En sak är klar och det är att jag har gett efter. Vi tillbringade ytterligare en natt tillsammans (typ 40% prat, 40% sömn, 20% sex) och allting är upp och ner.

Mitt intellekt säger att jag ska backa medan mina känslor säger tvärtom.

När jag satt där ikväll med en öl i näven kom jag att tänka på lobotomi. Det vore så jävla skönt om man kunde kapa alla jobbiga hjärntrådar och bara behålla de som sköter om nuet, njutningen, glädjen i stunden. Fast det är å andra sidan ett typsikt personlighetsdrag hos mig; att aldrig kunna slappna av, aldrig ha ett gott samvete och aldrig känna mig tillfreds.

 

Jag är lite orolig över hur personlig jag blir här ibland, men wtf jag känner inte er och ni känner inte mig. Lite anonym vädring är säkert bra för mentala hälsan.

 

Har inte spelat poker sen sist, Hjärter är fan roligare (inte för att var lustig, jag menar det på riktigt). Har 44% vinst på 279 spel. Lär knappast vara världsbäst eftersom jag låg på runt 28% efter ca 90 spel, vilket bör vara uselt. (Windows-spel mot datorn.)

 

Nu blir det en stund poker, vi får se vad som erbjuds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gav mig in i en riktigt jävla seg turnering, vet inte hur jag tänkte.

Tur man har vin och spotify.

 

Jag har för mig jag lovade/hotade med att lägga upp en playlist. Ska försöka anstränga mig nån dag, men det enklaste är att söka upp allt som finns med Kings X, Poundhound, Ty Tabor, Jelly Jam, Dug Pinnick/Doug Pinnick, Supershine och Platypus. Då har ni kärnan i bra melodiös hårdrock/-pop, det bästa av det bästa (och osannolikt nog har alla nämnda en gemensam nämnare, guess what).

Sen kan ni lägga till valda delar av Black Sabbath, Ozzy (tidiga ffs!), Thin Lizzy, Rush, Accept, The Cult, Queensryche och Dream Theater för att komplettera upp med all musik man någonsin behöver. Sen kan man givetvis krydda lite med diverse saker som också är riktigt bra, men jag skulle kunna begänsa mig livet ut med nämnda band.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar GnR Chinese Democracy mer än jag trodde jag skulle, och det är lite lustigt att han så rakt av kopierar först Judas i ett passage i Better och sen har en låt (There was a time) som nästan är en ren ripoff på Queensryche. Dessutom en skön dos knullsoul. Inte direkt de influenser man associerat GnR med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Undrar hur länge till jag kan fortsätta sitta halva/hela nätterna och sen ge mig upp tidigt för att osövd och halvbakis spela badminton? Jag litar ju inte på att nån kan eller har lust att ge mig första hjälpen heller, så det känns som inte helt osannolikt att jag kommer dö i förtid, svettig med ett badmintonrack i näven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några glas vin och dagens funderingar:

 

- Är Obama det bästa som hänt mänskligheten? Har USA:s president mer än någonsin positionerat sig som världens ledare? Och är det isf positivt?

 

- Landmassan krymper, naturresuserna likaså. Kineser vill ha toapapper och bilar, vi vill behålla vår lyxkonsumtion (men samtidigt rädda världen) och USA är korrupt åt ena hållet och Ryssland åt det andra. Tacka vet jag EU, men vad händer med en militärneutral stat som Sverige i framtiden? Vem, utom vi svenskar, kommer att bry sig?

 

- Vid händelse av nytt världskrig, hur mycket asfalt krävs för att göra landningsbana från Ystad till Haparanda?

 

- Sannolikheten för att det finns dimensioner vi inte kan uppfatta? Och kommer vi att upptäcka dem, om de finns? (Tankeexperiment jag brukar roa mig med när jag vill bli galen: Försök att beskriva en färg för en person som varit blind sen födseln. Försök själv att föreställa dig en helt ny färg som inte innehåller någon av våra grundfärger. Försök föreställa dig evigheten. Döden är i sammanhanget väldigt lätt att föreställa sig, imo.)

 

- Varför kan kärlek vara så smärtsamt när våra instinkter i grunden inte är mer än djurisk fortplantningsdrift? Kan djur förresten känna kärlek, dvs en stark åtrå till en specifik individ?

 

- Kommer AIK Hockey kvala in till elitserien under 10-talet?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I brist på fyllefilosoferande, uttjatad musik och poker kommer här nu de filmer jag sett i år som är värda 5 av 5.

 

Kingdom of heaven

Tydligen från 2005 så jag är lite sen av mig, men den var iaf chockerande bra. Inte alls vad jag hade väntat mig.

 

The Wrestler

Imponerande amerikaskildring. Slutet haltar en smula, de försöker klämma fram en hollywoodtår, men det är inte översmetigt och kan förlåtas.

 

Så, det var det. Men JCVD ska absolut ha ett hedersomnämnande. En mycket stark 4:a. Jag har alltid ogillat Van Damme pga hans känslokalla vålds-b-filmer, men här visar han upp en känslosida och, vilket verkligen tog mig på sängen, en ärlighet och äkthet i sitt skådespel. Äh fan, den är nog värd 5/5 den också faktiskt, det är ju makalöst otroligt att man skulle se Van Damme i en sån film.

 

Nån mer rulle kan jag inte komma på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...