omalley Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Har inte lyssnat mycket på dimebag, förutom att jag utsattes för en del Pantera-hjärntvätt under en billuff genom Tyskland under tidigt 90-tal (var det Vulgar... då?). Givetvis försökte jag kontra med Kings X ("hörni, lyssna på det hääär"). Men visst postade du den för att Dug sjunger? Självklart postats för mr Pinnics insats. Har själv blivit utsatt för Panterapåtryckningar genom ett annat forum. Inte min kopp te men det funkar. Citera
Saint_Bjorn Postad 27 November , 2009 Författare Rapport Postad 27 November , 2009 Jag har velat mellan alternativen att fila nötterna och knyta mig eller att hälla upp ett glas till och ge mig på lite hederlig cashgame. Ögonen blöder av sömnbrist. Vad är det björnmässigt sett logiska beslutet tror ni? Citera
omalley Postad 27 November , 2009 Rapport Postad 27 November , 2009 Vad är det björnmässigt sett logiska beslutet tror ni? Hehe, jag vet inte om logik biter på björnar i det läget ! Citera
Saint_Bjorn Postad 27 November , 2009 Författare Rapport Postad 27 November , 2009 Jag hade ju hh-fönstret uppe... Min manuella beskrivning stämde väl ganska bra. Tycker fi gör en usel syn pre, inte minst med tanke på att jag varit jävligt tajt. Nu när jag ser handen tycker jag inte att min cb på floppen är fel. Jag tycker inte heller att min syn är fel, eftersom jag ger en desperat bluff i närheten av samma sannolikhet som en dåligt spelad par-hand. Nån som inte håller med? ** Spel-ID 2987812919 startar - 2009-11-27 22:34:50 ** Online-SM Main Event No Limit Texas Holdem[3123090]:Table 101 [Multi Table Hold'em] (800|1,600 NL - MTT) Äkta peng. Alderbran sitter på plats 1 med 21998.00 Fyhren sitter på plats 2 med 11234.00 Saint_B sitter på plats 3 med 15107.50 MR_Jimmy sitter på plats 4 med 42130.52[Dealer] Skoberg sitter på plats 5 med 24811.00 casper55 sitter på plats 6 med 13313.00 _HOSSI_ sitter på plats 7 med 26146.00 linalarsson sitter på plats 8 med 20902.50 schenker sitter på plats 9 med 6179.00 GOLDRIVERxx sitter på plats 10 med 31527.00 Skoberg lade lilla mörken - 400.00 casper55 lade stora mörken - 800.00 ** Delar ut kort till Saint_B: Es, Knr _HOSSI_ la sig linalarsson la sig schenker la sig GOLDRIVERxx la sig Alderbran synade - 800.00 Fyhren la sig Saint_B höjde till 3200.00 MR_Jimmy la sig Skoberg la sig casper55 la sig Alderbran synade - 3200.00 ** Delar ut floppen: 2h, 5k, 9r Alderbran checkade Saint_B satsade - 5500.00 Alderbran höjde till 14400.00 Saint_B gick all-in - 6407.50 Alderbran visar: 9k, Ek ** Delar ut turnen: 3s ** Delar ut River: 6k Alderbran vann 31415.00 från huvudpotten Citera
Saint_Bjorn Postad 27 November , 2009 Författare Rapport Postad 27 November , 2009 Vill tillägga så här utan vidare att jag älskar Marianne och tyvärr hade morsan med sig en hel ask när hon var på besök förra helgen. Citera
Saint_Bjorn Postad 27 November , 2009 Författare Rapport Postad 27 November , 2009 Omalley, om du gillar Pinnic och dessutom gillar tung hårdrock (typ Trouble...) så leta upp Supershine (inte kollat om de finns på Spot). Tror faktiskt jag aldrig lagt upp nåt med den skivan här. Citera
Saint_Bjorn Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 Candlemass Death Magic Doom är riktigt bra! Sabbath? Citera
Saint_Bjorn Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 Katatonias senaste fanns tidigare på spotify men nu är den borta Men några tips på låtar som finns. In the white Omerta A Premonition Burn the remembrance Ja fan hela Viva emptiness plattan rekomenderas varmt! Lyssnat igenom Viva nu. De är sköna, absolut. Men det är extremt mycket Porcupine Tree. Inget fel i det. Jag har heller ingen direkt koll på hönan och ägget inom den genren. Citera
Saint_Bjorn Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 Det är så jävla trist med folk som inte köper upp vid borden. Jag gör det alltid. Har man inte råd så spela inte, släpp platsen till nån som är värd att spela mot! Citera
Saint_Bjorn Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 PLO är kul när man kan leka. Ska inte gnälla över kortsnitt på ett tag. Citera
Saint_Bjorn Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 Ok, jag är väl inte direkt nykter. Men det här är rockpoesi. Shine Hard time gettin' to ya babe Double take, figure real rough trade But you know I'm a real good lover Can't judge a book by the cover I know, and you know I know Can't trust your intuition no more Look good and I make you smile Bet ya thought I wouldn't have no style I'm gonna turn your head around Won't know til you hit the ground Gonna change the way you feel I'm gonna roll ya like a wheel [CHORUS] High life, I'm a fool for you Low life, like to break the rules First bite, you know I got a taste for you I'm gonna make you shine Be a switch to say the last My beauty gonna meet your beast Comin' over and shake your tree My body gonna set you free I know, and you know it's true More over I'm comin' through [CHORUS] It's over and I got you down Gonna chase you round and round Mess around with the way you feel Gonna offer you a whole new deal Gonna lay it on ya just for kicks Down on ya like a ton of bricks [CHORUS] Såg Motorhead för första gången förra året, och fick en tår i ögat när de spelade låtar från Another perfect day. Helt otippat. Min favvo. Citera
Saint_Bjorn Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 Flyttade tillbaka verksamheten till SS (SM-kåt) och hittade 5k i PLO. Bordet dog till slut, så nu är frågan återigen...knoppa eller? Citera
Saint_Bjorn Postad 28 November , 2009 Författare Rapport Postad 28 November , 2009 tur att inte johanna sitter och väntar Citera
Saint_Bjorn Postad 5 December , 2009 Författare Rapport Postad 5 December , 2009 Jag har förmodligen begått ett av mitt livs hittills största misstag. För 20 år sen var jag tillsammans med en tjej en kort men intensiv period. Hon var ändå min absolut största kärlek. Jag hade ont, riktigt ont, i ett par år efter att det bröt och jag har aldrig slutat tänka på henne. För en vecka sen fick jag ett sms från henne. Min kropp vändes ut och in och hjärtat stod still i några sekunder när jag begrep vem det var ifrån. Igår träffades vi, åt en middag på stan och slutade hemma hos henne. Vi pratade hela kvällen och natten. Jag somnade till en timme kanske. Vi låg och höll om varann och pratade hela förmiddagen. Det var som att vi aldrig varit ifrån varandra. Jag borde vara världens lyckligaste man, men det är jag inte. Jag tycker så mycket om henne och jag kände att jag fortfarande gör det, väldigt starkt. Men vi har båda en hel del i bagaget, inte minst hon. Helt enkelt för mycket. Jag tror inte att jag är beredd på att gå in i det. Mår rätt pyton. Ingen att prata med nu så jag skriver det här, bara för att få det ur mig. Varför ska jag alltid, precis alltid, ha så jävla dålig karaktär och ge mig in i saker jag på förhand vet kommer att bli skitjobbiga? Kan jag nån gång lära mig att fatta vettiga beslut i livet? Citera
Saint_Bjorn Postad 5 December , 2009 Författare Rapport Postad 5 December , 2009 Jag jobbar på att bli skitfull. Har tömt en rödvinare och är nu inne på wirre. Har en flarra vitt och två glögg i reserv. Citera
Saint_Bjorn Postad 5 December , 2009 Författare Rapport Postad 5 December , 2009 Nä pokern jämnar inte ut oturen i kärlek. Jag vet inte vad jag vill göra. Exploderar snart. Lösningen kanske är att bosätta sig i en hydda på en helt annan breddgrad. Citera
Saint_Bjorn Postad 5 December , 2009 Författare Rapport Postad 5 December , 2009 På väg hem från nämnda kvinna idag köpte jag Arne Anka album #7 ("Ner med monarkin") på pressbyrån á 149 kr. Gud vad jag har saknat Arne. Hade tappat bort honom. Ännu en gammal kärlek. Första sidan angav tonen direkt. Orkade inte läsa mer, för mycket nostalgi för en dag. Men så bra. Jag satt där på pendeln och fällde en tår över minnen, kärlek och hopplöshet. Jag ska bli skitfull ikväll. Citera
Saint_Bjorn Postad 5 December , 2009 Författare Rapport Postad 5 December , 2009 Tack J för att jag fick kräma ur mig. Nu blir det lite taskig 80-talsmetal. edit: lol vad usel Chris Holmes är (sologitarristen) Citera
Saint_Bjorn Postad 6 December , 2009 Författare Rapport Postad 6 December , 2009 Jag gillar mina notes där det står "tajt som ett rövhål" Citera
Saint_Bjorn Postad 6 December , 2009 Författare Rapport Postad 6 December , 2009 wow ***** Hand 1184975558 ***** 7.50/15.00 Omaha (PL) - den 6 december 2009 01:59:20 Frida 2 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: KingsX (4466.69) Plats 3: Salamander (4858.85) Plats 4: always_+ (4112.20) Plats 5: ammie (3774.59) Salamander lägg SM 15.00 ** Giv ** KingsX [Ks, Kns, 4r, Ek] Salamander [N/A, N/A, N/A, N/A] always_+ [N/A, N/A, N/A, N/A] ammie [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** always_+ Lägg ammie Höj till 45.00 KingsX Syna 45.00 Salamander Lägg *** Flop(Board): *** : [6k, Kr, 2s] *** Bet Runda 2 *** ammie Satsa 105.00 KingsX Syna 105.00 *** Turn(Board): *** : [6k, Kr, 2s, Knk] *** Bet Runda 3 *** ammie Satsa 315.00 KingsX Höj till 1260.00 ammie All-in 3624.59 KingsX Syna 3624.59 *** River(Board): *** : [6k, Kr, 2s, Knk, 7k] *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 7549.18 KingsX [Ks, Kns, 4r, Ek] Två par, kungar och knektar 7,6,4,2,A Vinst: 7549.18 Salamander Lägger mig Vinst: 0.00 always_+ Lägger mig Vinst: 0.00 ammie [Eh, 10h, Dr, Kk] Par i kungar Vinst: 0.00 Citera
Saint_Bjorn Postad 6 December , 2009 Författare Rapport Postad 6 December , 2009 Ozzy-kloner men ändå jävligt bra! Citera
Saint_Bjorn Postad 6 December , 2009 Författare Rapport Postad 6 December , 2009 NiN, Hurt http://www.youtube.com/watch?v=iFx2TmQfM-o Citera
Recommended Posts