Gå till innehåll

PLO200 floppbeslut


eyeless

Recommended Posts

Du tycker att detta är en mycket fin flop mot två aggresiva FI i PLO.

Jag tycker att det är konstigt att du tycker det.

 

Top 2 med nötpipa, inga färdiga händer. Iofs spelar jag nog aggresivare än snittet. Första killen som bettar ut skriker drag imo. Kan väl hålla med om at det inte är idealt att ha en tredje kille med dock.....

 

Fold finns inte dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag pottar 100% floppar mot sådana som dig.

 

det var inget flamewar jag ville ha fram med min kommentar. i denna sits ser jag det inte möjligt att det ska vara lönsamt att skeppa.

 

dr fill donkar ut ~4/5 pot in i 3 fi. det skriker styrka. de situationer han är totalt tom och viker mot en heros AI är lätträknade, sen när wank skeppar in... ja deras range är för stark här.

 

som hero här har vi inte ens odds gå AI om vi mötte random händer

 

board: 2c7c9d

Hand Pot equity Wins Ties

6h7s9sTs 34.23% 195,792 19,346

50% 21.29% 121,737 12,113

30% 22.66% 130,336 11,330

40% 21.83% 125,257 11,530

 

edit: är ingen nötpipa där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Top 2 med nötpipa, inga färdiga händer. Iofs spelar jag nog aggresivare än snittet. Första killen som bettar ut skriker drag imo. Kan väl hålla med om at det inte är idealt att ha en tredje kille med dock.....

 

Fold finns inte dock.

 

Det är ju precis det som är grejen i denna handen.

Mot en FI hade jag aldrig vikt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inte så överförtjust i termen "FE" .

 

Gubben som leder här kan en svag färdig hand + onötigt drag som han vill spela mot en motståndare helst och ja det verkar ju fungera annars skulle inte denna handne ha postats? Som en del av hans range obv klart han han kan ha ubernöten med..tänker inte spekulera allt för mycket i exakt hur hans range är fördelad här.

 

Då har vi FE med vår push här men vad ska vi med FE om vi får bort den del av hans range som drar tunt multivägs och blixtsyn av allting annat.

 

Hela handen är rätt simpel egentligen om vi antar att FI spelar och tänker ungefär likadant som du. Tänk dig vilken range du leder här med som FI och varför du gör det sedan kollar du om top två + hålpipa hand ingår i den range du kan syna med här. Du får göra lite justeringar för han som är allin , jag skulle sätta han på en rätt så bred distro och så kan han som sitter bakom vakna upp med nöten vilket gör att du måste folda om det är väldigt marginellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade man bettat ut först och fått omslag hade man nog kunnat fundera på en syn. Men som nu då vi har 11d inne i potten och möter 2 FI som kommer bli AI så är det bara vik som gäller. Ni som förespråkar AI vilka händer hoppas ni på att få se?? Ligger under mot ALLTING de kan tänkas ha, eller som bäst flippa mot naket FD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero $247.35, and is all in

degeneratti folds

Dr Fill Good folds

Hero shows [7s 6h Ts 9s]

wanky361 shows [Ah Jh 9c Tc]

Uncalled bet of $112.10 returned to Hero

*** TURN *** [7c 2c 9d] [Qd]

Dr Fill Good: omfg

*** RIVER *** [7c 2c 9d Qd] [Qs]

Hero shows two pair, Queens and Nines

wanky361 shows two pair, Queens and Nines

wanky361 wins the pot ($370.50) with two pair, Queens and Nines

 

 

 

Donkarn foldade vilket det i efterhand känns som att han kanske gör 2/10 som mest, när han synar är vi krossade. Fick in det med 37% equity vilket är helt ok givet potodds.

Håller nog med alla som förespråkar fold, behövs nog en monsterread för att dega här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade man bettat ut först och fått omslag hade man nog kunnat fundera på en syn. Men som nu då vi har 11d inne i potten och möter 2 FI som kommer bli AI så är det bara vik som gäller. Ni som förespråkar AI vilka händer hoppas ni på att få se?? Ligger under mot ALLTING de kan tänkas ha, eller som bäst flippa mot naket FD.

 

+1

 

....men kan låta bli att glädjas över att ganska många tycker det är rätt att trycka in degen här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag degar nästan hellre med bottenpar mot en ensam fi än att dega i den situationen som beskrevs. Förstår inte att folk vill stoppa in degen med en hand som antingen är slagen eller blir utdragen. Vad är hålpipan värd när färgdraget är ute? Stor risk att man måste träffa en tia eller nia för att vinna.

 

Löjligt att säga att det är vekt att vika. Tufft kan man spela när man tror att fi är svag, i denna situation lägger sig oftast ingen av spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...