Gå till innehåll

Håller min strategi? "Fegjägarn"


Lament

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte i denna post presentera hur och var jag spelar med förhoppningen att ni kan täppa eventuella luckor i mitt spel eller ge övrig feedback.

 

Jag spelar på Full tilt NL25 6 bord 9-max, mitt mål är 12 bord NL50 9-max. Ser aldrig några svenskar där så ni behöver inte vara rädda att era tips ska kosta er pengar. Spelet kan väl klassas som relativt tight, passive. Folket är inte bra men de håller hårt i sina pengar, man bör ge respekt till höjningar.

 

Vad spelar jag för händer, 9-max alltså:

Jag raisar först ut med:

EP: AK AQs 66+ (om det aldrig raisas pf kan jag ibland limpa med mindre pp)

MP: EP + KQ, AJ, alla PP

LP: EP+MP + T9s, AT, QJ och liknande händer

Button: Höjer väldigt mycket (om det inte höjts innan mig förstås) Det mesta suited, de flesta connectors (förutom de minsta), alla ess..

Reraisar: generellt bara de bästa händerna JJ+ AK osv

Synar: setmina PP vid value, spekulativa händer vid många callers osv.

 

Det där ovan behöver ni inte lusläsa men man kan generellt säga att jag spelar rätt tight från tidig pos men höjer sjukt mycket från CO och button om det inte raisats bakom.

 

Generell strategi: Nästan alltid vara agressorn PF, stjäla blinds och limp-pengar så mycket som möjligt. Cbetta nästan alla floppar mot 1,2 motspelare om de checkar till mig (försöker alltid vara i position). Men om de börjar göra motstånd slänga en värdelös hand ganska snabbt. Dvs får jag syn på K72 rainbow-bräda på flop kommer jag inte fortsätta mata på vid blank turn utan istället sätta honom på en hand han kommer syna ner mig med. Ej heller 3-bettar jag så mkt när de försvarar sina blinds hårt utan hellre släppa den där 3,5bb-beten på knappen (om jag inte märker att vissa personer aldrig släpper sina blinds). Annars lirar jag ganska ABC på flop och efter dvs: Ser till att de får betala om de ska dra ut mig, slowplayar nästan aldrig, försöker valuebeta osv.

 

Stats: Lirar frivilligt 13% händer och höjer 9% pf. OBS: egentligen alldeles för få händer för att se om det är så jag spelar exakt, det är nämligen bara baserat på runt 2k händer. Sen att det blev så mkt limp var nog att jag limpade rätt mkt PP, ska börja slänga 22-55 UTG nu, något jag inte gjorde i dessa stats.

 

Mina frågor:

1: Får ni en känsla av att det är generellt +EV?

2: Spelar jag överdrivet aggressivt sen position?

3: Vilka bord ska jag med denna strategi söka upp? Alltså vill jag ha många eller få p/flop och vill jag ha stora eller små pottar?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mer intresserad av ditt resultat med denna strategi? vad har du för stats på NL25?

Jag har inga resultat att tillgå just nu, ska återkomma när jag spelat några veckor till.

Höj fler händer pre och cbetta inte så ofta.

Höja mer pre innebär det lösare även EP MP eller tycker du bara jag ska höja mer LP?

 

Det här med när jag ska cbetta är nog min största brist i spelet. Snälla kan ni förklara när man ska cbetta en missad flop? Säg att jag har J8cc betar på knappen och får syn av SB resten fold. Flop kommer KT5ddh, han checkar till mig. Här bankar jag på normalt. Jag bankar egentligen på alla floppar han checkar till mig förutom de som är riiiktigt farliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant man lar sig med tiden cbeta inte extremt koordinerade brador och generellt inte mot 2+ motstandare om du inte har nat som du sakert vet annat, mojliga parbrador, du har floppat mellan - lagsta paret med mera da vill jag inte heller ofta cbeta, men borja hoja mer i sena positioner och typ om det nu ar sa tajt nastan varje hand pa knappen kan vara satt att oka din raise och dina fortjanster ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga resultat att tillgå just nu, ska återkomma när jag spelat några veckor till.

 

Höja mer pre innebär det lösare även EP MP eller tycker du bara jag ska höja mer LP?

 

Höj mycket oftare från alla positioner. Öppna any2 på btn om de är för tighta eller passiva t.ex.

 

Det här med när jag ska cbetta är nog min största brist i spelet. Snälla kan ni förklara när man ska cbetta en missad flop? Säg att jag har J8cc betar på knappen och får syn av SB resten fold. Flop kommer KT5ddh, han checkar till mig. Här bankar jag på normalt. Jag bankar egentligen på alla floppar han checkar till mig förutom de som är riiiktigt farliga.

 

Sant man lar sig med tiden cbeta inte extremt koordinerade brador och generellt inte mot 2+ motstandare om du inte har nat som du sakert vet annat, mojliga parbrador, du har floppat mellan - lagsta paret med mera da vill jag inte heller ofta cbeta, men borja hoja mer i sena positioner och typ om det nu ar sa tajt nastan varje hand pa knappen kan vara satt att oka din raise och dina fortjanster ganska bra.

 

Beror ju jättemycket på hur ofta de spelar tillbaka. Tycker att många halvbra spelare cbettar alldeles för mycket och verkar tro att bara för att de var pfr så måste de cbetta många floppar. Det gör att de blir lättexploaterade och inte kommer att kunna ha tllräckligt med värdebetshänder i förhållande till bluffhänder utan att checka ner jättemycket. Visst, om folk foldar jättemycket så kan du cbetta massor, men om dom inte suger hårt på poker borde man nog hålla sig runt 60%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut men du far ta i atanke det han sa i forsta inlagget, forsokte mer forklara for han vilka brador man da kan skippa att cba och nar man kan raisa upp pre med tanke pa vad det ar for folk pa borden, nl25 detta sa spelare som 3 betar annat an aa-kk ak och inte ar fisk ar relativt ovanliga om jag gissar ratt.

 

Citerar det han skrev: "Spelet kan väl klassas som relativt tight, passive. Folket är inte bra men de håller hårt i sina pengar, man bör ge respekt till höjningar."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på många FR-bord kan man kan höjja 70%+ otb, sällan man höjjer för mycket lp iallafall..

att bara 3beta de bästa händerna är inget du bör syssla med för övrigt,såfort spelarna börjar tänka vill du inte hamna i lägen där du bara sitter med 3% händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...