Megadeth Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Ok har aldrig postat händer förut men det ska ju vara ett bra sätt att lära sig och utvecklas inom pokern har jag hört. Svårt att veta vilka händer som kan vara bra att posta, inte så självklart då många händer känns självklara på låga nivåer på svs. Jag tar en chansning och börjar med denna... En ganska lös aktiv spelare (som de flesta på denna nivån på svs) Hur dåligt spelar jag denna? Party Poker $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 82072 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter SB: $236.48 BB: $305.88 Hero (UTG): $210.00 CO: $189.63 BTN: $121.85 Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with J K CO raises to $8, 3 folds, Hero calls $6 Flop: ($17.00) Q K 6 (2 players) Hero checks, CO bets $10.00, Hero calls $10 Turn: ($37.00) 7 (2 players) Hero checks, CO bets $14.00, Hero calls $14 River: ($65.00) K (2 players) Hero bets $48.75, CO raises to $157.63, Hero calls $108.88 Final Pot: $380.26 CO shows 6 K CO wins $370.76 (Rake: $9.50) Citera
Basen Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Mot en lös/aktiv spelare som höjer pre från CO går det ju att 3-betta eller folda KJ därifrån, checkraise på floppen är också ett alternativ (taggar ned vid syn, foldar omslag). Som spelad, syn river. Citera
Elitloppet Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Hero (UTG): $210.00 Antingen är HH screwed eller så har hero limpat för 2 kronor? I vilket fall så är väl flopp/turn ok, river älskar jag inte donken direkt. Han har inte många sämre K i sin range och en Q bettar nog inte både flopp/turn. Hans river-range är antagligen bättre händer eller missade drag som du vill att han ska få fortsätta bluffa, så check/syn är nog bäst på river imo. Citera
Megadeth Postad 1 April , 2009 Författare Rapport Postad 1 April , 2009 Tack för synpunkter... mera mera. Inte limpat men postat utg efter sitout el. nåt. Brukar aldrig donka bets så blev väl lite osäker när jag fick omslag. Tänkte att det såg ut som desperat bluff el nåt från min sida. Sen är det ju låg nicå på svs och då vill man ha värde för sina händer och fi checkar ju ned massor av rätt så bra händer när k kommer. Synar ju med mer händer än bettar med när K kommer. Därför donkade jag. Ska kanske folda mot omslaget dock... Checksyn är kanske lite mer safe Citera
csproffs Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Hero (UTG): $210.00 Antingen är HH screwed eller så har hero limpat för 2 kronor? I vilket fall så är väl flopp/turn ok, river älskar jag inte donken direkt. Han har inte många sämre K i sin range och en Q bettar nog inte både flopp/turn. Hans river-range är antagligen bättre händer eller missade drag som du vill att han ska få fortsätta bluffa, så check/syn är nog bäst på river imo. +1 Citera
Elitloppet Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Tack för synpunkter... mera mera. Inte limpat men postat utg efter sitout el. nåt. Brukar aldrig donka bets så blev väl lite osäker när jag fick omslag. Tänkte att det såg ut som desperat bluff el nåt från min sida. Sen är det ju låg nicå på svs och då vill man ha värde för sina händer och fi checkar ju ned massor av rätt så bra händer när k kommer. Synar ju med mer händer än bettar med när K kommer. Därför donkade jag. Ska kanske folda mot omslaget dock... Checksyn är kanske lite mer safe Vilka händer tar sig FI till river med på detta sättet som han synar med på river som han inte bettar själv? Ja det skulle väl möjligen vara AA då, eller möjligen Qx i ruter vilket är den enda Q jag kan tänka mig att han bettar turn med, men det är en försvinnande liten del av hans range jämfört med andra händer, typ alla andra bustade drag som du vill ge en chans att bluffa, total luft och slutligen andra kungar, såväl bättre som sämre. Citera
Dead-Inside Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Om ni ändrar checksyn till chechshove så. Citera
Trillske Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Om du donkar rivern försöker du väl reppa en del missat färgdrag så svårt att inte syna omslaget, men det är väl bättre att låta han skjuta sig lite på sitt bustade drag istället. Menar, tänk dig att han skulle ha två spader här. Skulle göra fasansfullt ont i plånboken på alla sätt och vis med den här linjen. Han skulle få anstränga sig som fan för att spela sin hand dåligt. Synar ju med mer händer än bettar med när K kommer8Om han inte är väldigt specielt lagd är det bara pajade tvåpar och AA som gör honom rädd för kungen. Kx, Qx osv... osv.. förbättras. Set blir väl sämre men set 1) har dig slagen 2) bettar ändå. Så, nu har jag klagat på 2/3 av dina händer. sry. ;P Citera
boman Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Om ni ändrar checksyn till chechshove så. +1 Citera
Recommended Posts