Drunken_Penguin Postad 3 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2009 Shortstackandet fortsätter funka bra. $24 plus på trekvart ungefär, på ett bord. Dubblade mina $10 rätt omgående lite turligt, sen losade jag allt med 77xx mot JJxx på J76-flop. Köpte in för $20 nya och vann ett par småpotter upp till $26. Sen kom vinstpotten. Alla lägger fram till SB som checkar. Jag checkar bakom med en usel AT74. Floppen kommer AA8 med två ruter. Han checkar, jag betar pott och tror att jag kommer få potten där och då. Han checkraisar mig till $4. Funderar lite på vad han kan ha för hand, och bestämmer mig i alla fall för att han förmodligen aldrig hade raisat A8xx. Tar synen och får ruter 4 på turn som kåkar mig. Han betar omgående ut pott, varpå jag degar relativt snabbt. Han instasynar och visar upp 88xx. River blankar och jag får potten. $10 kvar tills jag är tillbaka på +/- 0 på RedKings. 55 poäng kvar tills $65+HM. Känns ganska stabilt ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 4 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Maj , 2009 Har precis spelat klart bonusen på RedKings. Lyckades backa $150 genom att köpa in mig fullt på PLO50 när fiskarna simmade tätt (bla ett inköp väck all in med JJxx på 478J-bräda där Fi drar med hålstege och träffar river). Vände dock och tog tillbaka alltihop. Sessionen slutar typ $15 plus så med bonusen har jag $334,77 på Redkingskontot efter totalt $265 i insättningar. Plus $4,77 på spelet alltså. Ska dega ut nu och ta en paus från pokern ett tag. Kanske kommer lira lite på SvS, men bara om jag känner sug efter pokern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Har fått tillbaka suget efter poker nu. Lirat 1h50m på SvS inatt. Ett bord PLO 1-2. Hittat ett plus på SEK 1100. Mycket tack vare en väldigt snäll person som satte sig till höger om mig och spelade 100/100/30 eller nått sånt. Jag tror inte att han hade nån foldknapp. Tror knappt han visste vad syn var heller. Han betade pott varje hand pre, och 75% pott på ALLA floppar oavsett brädstruktur och hur många som var med i handen. Så sjukt lätt att spela mot sånna personer, även om det innebär att man blir bortbluffad typ alltid innan man hittar monstret och tar hela hans stack. Funderar på om man ska sova lite nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 23 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 23 Maj , 2009 Har blivit sjukt lite spel i Maj än så länge. Har väntat och väntat och väntat på att få rakebackdeal från en kille, men efter en dryg månad har jag fortfarande ingen rakeback. Har inte känt för att spela utan nån slags deal då det känns rätt ovärt när man KAN få bra deals på rakeback osv. Checkade in på RedKings för att kolla om jag kunde få nån ny bonus där och såg att jag hade access till reload vendorn. Vet fortfarande inte vad det är som triggar att man får den, men bestämde mig iaf för att dra igång en $300 stepped bonus eftersom det inte verkar kosta något. 607,5 poäng per $75 är vad som gäller, blir lite sämre än 8x pga att jag valt stepped. Bästa är att det räcker med att sätta in $120 eller vad det var för att sätta igång den, så degade in $200 för ett par dagar sedan. Hade dessutom $1.49 kvar på siten sen tidigare. Var från början $0.77 när jag degade ut eftersom man bara kunde ta ut i hela dollar, men spelade upp det på ett limit texas-bord 0.05-0.10 när jag hälsade på mina föräldrar för nån helg sen och hade lite tid över. Hur som helst gick första sessionen bra, plussade $38.44 på runt 45 minuter spel på tre SH PLO25-bord. Försökte spela tight och disciplinerat och det funkade relativt bra. Plussade faktiskt på alla borden, brukar annars när jag spelar flera bord vara ett som går tokbra och de andra går kasst. Iof kom $30 av vinsten från det ena bordet, men de andra två låg iaf på plus som sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Maj , 2009 Måste packa, eftersom jag flyttar imorn, så då klämde jag obv in en pokersession på lite mer än 200 händer. Sprang för en gångs skull sämre än min all in ev-kurva, hade plussat under sessionen om jag spelat efter den, men blev ett back på ca $16. Är nöjd med mitt spel dock, sjukt mycket setups som jättewrap mot överpar+nfd, folk som tycker att det är jättebra att syna en all in med topset på färgad bräda och träffar kåken och sånt. En QQxx på AQ7 mot en fulspelad AAxx. Trodde han träffat bottenset eller tvåpar, sjukt förvånad över att han dök upp med AAxx när han haft möjlighet att göra potten ganska stor pre. Nåväl, ny lägenhet imorn. Sen ska en ny skärm beställas, och så kommer juni fyllas med mer poker än vad maj har fått. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Maj , 2009 Har sprungit runt som en tok här hela morgonen och packat och förberett inför flytten. Behövde dock en liten paus, så spelade typ en timme. Körde ett bord PLO25 och ett PLO100 (shortstackade med $20-30). Var den action jag hittade. Plussade ganska precis ett inköp på PLO25 och ca $10 på PLO100. Var dock $40 back som mest, men var inga problem att ta igen det. Finns obv kassa spelare på PLO100 också. Fortsätter springa under min ev-graf. Ligger $50 "back" på 320 händer idag. Känns skönt att vara vanlig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 1 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2009 Spelade lite hi/lo 1/2 på SvS nyss i väntan på mina föräldrar. Plussade hela 7 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 1 Juni , 2009 Rapport Share Postad 1 Juni , 2009 Vart ska du flytta? Flytta hemifrån eller bara till en annan lgh? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larzzon67 Postad 1 Juni , 2009 Rapport Share Postad 1 Juni , 2009 Spelade lite hi/lo på SvS nyss i väntan på mina föräldrar. Plussade hela 7 kr. Ett + är ett + Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Larzzon67 Postad 1 Juni , 2009 Rapport Share Postad 1 Juni , 2009 Vart ska du flytta? Flytta hemifrån eller bara till en annan lgh? Eller kanske hem igen , så han kan gå upp i nivå ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 1 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2009 Haha lol nej hem till mor och far flyttar jag aldrig. Har bytt från 30kvm studentetta till 84kvm bostadsrätt. Min månadskostnad har efter bytet ökat med ca 800 kr, och det får man väl tycka är ett rimligt pris för 54kvm extra, balkong i västerläge, ett riktigt kök istället för två illa fungerande kokplattor, diskmaskin, tvättmaskin och en insats som är 200k under vad två liknande lägenheter såldes för i december. Min tanke är för övrigt att aldrig mer pyttsa in pengar till pokern. Min rulle på 15K kommer alltså aldrig att få tillskott annat än från pokern. Gular jag är det freerolls som gäller. Kommer dessutom när rullen är lite större ta ut 10K som är mitt startkapital. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 1 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2009 Har beställt en skärm idag, samt upptäckt att min internetlina är allt annat än tillförlitlig. Känns sådär bra när man vill börja grinda lite mer när skärmen kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 4 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Juni , 2009 Spelade nyss RedKings $10+1 summer bla bla turnering, åkte rätt tidigt på AQ vs 22 på Q82. Var rätt short när jag fick T9 mot KK på T93, K på river obv... Men men, PLO går bra just nu. Ligger på plus $20 för dagen, turneringsinköpet inräknat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 4 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Juni , 2009 ...Minus att alla turar utav bara helvete, tror jag ligger på back igen wooo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
smidig Postad 4 Juni , 2009 Rapport Share Postad 4 Juni , 2009 vilken nivå spelar du på i PLOn? lirar själv PLO25 på RedKings vad nickar du där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 4 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Juni , 2009 Spelar PLO25 jag med. PMar nick strax. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 4 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Juni , 2009 Hamnade i en riktig jäkla svacka typ halvvägs in i sessionen. Alla fiskar som ville träffa mot mig träffade. Låg $50 under mitt Ev efter 100 händer, känns sådär. Sprang dock ikapp Evet igen och slutar ganska precis på +/- 0 Ev-mässigt. Och ja, jag ÄR Ev-kåt. Sessionen slutar plus $25 ungefär, inräknat turren och sådär. Spelade 400 händer över som mest 4 bord, vette fan om jag hinner med att spela så många just nu, kändes stressigt. Får se hur jag gör i fortsättningen. Skönt att lira på 24-tummare dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 4 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Juni , 2009 Jävligt tilt att det är ca 30 händer som inte HM fick med i början av sessionen. Den typ låste sig, och vägrar importera hela HHn... Men men, jag är glad ändå. Den funkar nu iaf. Om nån med mycket erfarenhet av HM läser, kan HM omaha låsa sig om man spelar Omaha och Texas samtidigt? Känns som att den började funka så snart jag åkt ur turren jag spelade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 4 Juni , 2009 Rapport Share Postad 4 Juni , 2009 Skönt att lira på 24-tummare dock. Vad har du för nån? Jag köpte en för två veckor sen. Sjukt störigt i början men när man vant sig vid monstret vill man inte leva utan henne. Jag impulsköpte lite dock, blev en med 1900x1080 istället för 1200 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 4 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Juni , 2009 Vad har du för nån? Jag köpte en för två veckor sen. Sjukt störigt i början men när man vant sig vid monstret vill man inte leva utan henne. Jag impulsköpte lite dock, blev en med 1900x1080 istället för 1200 Blidde en sån här: http://www.pricerunner.se/pi/25-1149256/Bildskaermar/Samsung-SyncMaster-2433BW-Black-produktinformation Typ billigaste som finns som verkar okej med 1920x1200, för 2550 med frakt. Sjukt tilt att det finns en som är lite bättre som det var überkampanj på för 2350 hos nån elektronikkedja, men de var slut allihop. Är iaf nöjd hittills. Blir nog en hel del mer poker nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 4 Juni , 2009 Rapport Share Postad 4 Juni , 2009 Min är mycket snyggare iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 4 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Juni , 2009 Min är mycket snyggare iaf *HOST*...1200 i höjd...*HOST* Skä®mt åsido så gillar jag faktiskt Samsungs design. Jag är helnöjd med mitt köp iaf, och jag kollar mer på själva skärmen än på designen på den. Fattar inte riktigt varför du satsar på en sämre skärm när du plussat så mycket som du gjort i maj. Tyckte nästan att jag var lite snål själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 5 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2009 Hittat jättebacket ikväll. 350 händer, minus $217, eller nära 9 inköp. Roligt att se att man ligger över $150 under sitt Ev. Utköpt i 200BB-potten när jag hade 85%. Får in 125BB med mot på floppen . Men inte får man vinna den ändå trots en miljard outs. Folk synar all in på färgdragbräda på turn med bara öppet stegdrag och träffar. De hittar pottsyn på river på färgbräda med fyrstege när de sitter på tvåpar. Jaja. Ska sova nu och slicka mina sår. Med tanke på megarushen som Redkings är skyldig mig nu så kommer det gå bra till slut ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 6 Juni , 2009 Rapport Share Postad 6 Juni , 2009 Du har alltså $15k i rulle och spelar PLO$25? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 6 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 6 Juni , 2009 Du har alltså $15k i rulle och spelar PLO$25? Nej nej, rullen är på ca SEK 15K, blir runt 75 inköp eller så på PLO25 om man räknar SEK8=$1. Med tanke på att det är lätt att backa 9 inköp på en tvåtimmarssession så känns det rätt lagom. Hade jag haft $15K hade jag nog gått upp till PLO50. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts