Snygglenn Postad 29 April , 2009 Rapport Postad 29 April , 2009 $65 in på RedKings. Nu ska vi lira till oss HM pro. gogogo! HEM är nöten btw Citera
Drunken_Penguin Postad 29 April , 2009 Författare Rapport Postad 29 April , 2009 gogogo! HEM är nöten btw Jo, kör trialversionen nu. Bara en dag kvar, så får skynda mig. Fick precis min andra Royal nånsin på limit omaha. Mitt sjuka kortsnitt på limit fortsätter köra på. Citera
Drunken_Penguin Postad 29 April , 2009 Författare Rapport Postad 29 April , 2009 1000+90 Omahaturre på Svs i slutet på maj verkar saftigt. Kanske man ska försöka kvala till... Citera
Drunken_Penguin Postad 29 April , 2009 Författare Rapport Postad 29 April , 2009 $35 plus första sessionen på RedKings. Gillar den redan. Lite drygt 200 händer PLO25, och jag har i vanlig ordning sprungit ifrån min All in Ev-kurva med $50 redan. Citera
Drunken_Penguin Postad 29 April , 2009 Författare Rapport Postad 29 April , 2009 Fiskarna med tur finns på RedKings också. Händer jag förlorat idag: 88xx på brädan KT83K. Jag limpar på knappen. Pott $1.25 på flop. Fi betar pott från SB. BB synar. Jag synar. Fi betar ut pott på turn. BB synar, jag pottar in ca $25. Fi synar. På river ställer han sina sista $4, och jag måste syna. Han viker upp K8. GG WP JÄVLA SUPERMUPP. Edit: var obv tvungen att sätta in $100 till iom att jag gulade kontot. Andra klassikern. Jag höjer UTG med JJT9ss. CO och SB synar. Flop J65 rainbow. SB pottar ut. Jag pottar om. CO lägger sig, SB instaställer och jag synar. Han visar 74xx. Turn K, river 8. WELL FUCKING PLAYED!!! Har jobbat mig tillbaka och ligger $10 plus istället för $65 back, så det är rätt lugnt nu. Citera
Drunken_Penguin Postad 29 April , 2009 Författare Rapport Postad 29 April , 2009 Räddade dagen i alla fall. Låg som mest $65 back (hela det jag satte in), men ligger nu $28 plus. Ca 25% av bonusen på $65+HMpro är avklarad. Borde kunna ha gjort den innan helgen är slut om jag bara orkar spela. Citera
Drunken_Penguin Postad 30 April , 2009 Författare Rapport Postad 30 April , 2009 +$50,11 på 40 minuter PLO25. Sessionen flöt på smidigt, enda WTF-moment jag hade var när jag pottade från knappen med KsQsQxJx och SB trebetade. På floppen AsTsx degade jag över hans pottbet och han hittade syn med AQTx... Fick ingen hjälp av brädan och han tog nästan ett helt inköp. Fick dock tillbaka det senare. Först när jag degade med J-färg på K744-bräda eller nått sånt, han instasynar med en naken fyra och kallar mig sen fisk. Sen när jag pushar hans pottbet med bottentvå på QJ2 med klöverdrag och han instasynar med KQTT men inte hittar nån hjälp. Sen kallade han mig fisk och drog. Mitt move med J2xx vill jag för övrigt förklara med att han höjde typ 100% preflop och CB-ade alla händer han höjt pre post, så det kändes som att jag hade hans range slagen med en mil. Bara så ingen tror att jag degar ofta i den situationen. Har redan spelat in 160 poäng på RedKings. HM och $65 faller in vid 520 poäng. Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Galen session. Låg $150 back som mest. Har jobbat som in i helvete och låg faktiskt microplus ett tag. Ligger back typ $20 igen, bla efter att ha tappat $10 på ett riktigt kasst spel med KKQx. Men ska kämpa igen de 20. Sitter på ett extreeemt fiskigt bord. Edit: Mer än halva bonusen clearad nu. Det känns grymt skönt. Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Som sagt, tappade precis $12 pga att två fiskar samtidigt får färg mot mitt top två. Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Jag på 300BB, två jättefiskar på 300BB. Nu gäller bara att hitta rätt läge... Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Jobbat tillbaka från -35 typ till -7 på att HUa den ena fisken. Ingen annan verkar vilja ha action, så ska se om jag kan ta resten av hans $50 också. Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 WTF? Brädan ligger KJ4TJ med ruter KJ4. Jag checkar min ruterfärg för att jag misstänker KJ. Fi checkar bakom. OCH VISAR UPP :Kw: :Xw: !!! Hur resonerar man då? Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Sådärja. $135-potten borta när jag floppat nötstege+toptvå mot K-högt jävla fuckfärgdrag. Han turnar färgen och jag får obv inte dra tillbaka. Hur i helvete tänker folk när dom sitter på 250BB?!? Jaja. 200 poäng till bonus. Back $110 inatt. Kul. Jävligt kul. Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Sitter och skottar PLO50. Back typ $70 till eller nått. Hejja! Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 $50 kvar på RK-kontot. Ska bli kul. Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Sådärja. Då var man gul på RedKings igen. Floppade 3 set som sprang in i högre kåkar på turn/river. Floppade 899 med AK9x efter att jag raisat hårt pre. Betade pott och fick syn. På turn T pottar killen ut typ hela sin stack, jag synar, river 2 och han betar ut sina sista $10 i en $70-pott. Givetvis har han hittat 67 som han tyckte såg så jävla bra ut. Suck. Totalrullen är fortfarande på plus. Får vara glad för det lilla. Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 När JAG drar med dåliga kort när jag är på tilt lyckas jag fan aldrig sätta nånting. Jag undrar hur fiskarna gör för att kunna vara så jävla konsekventa i sitt turande. Citera
GulaGreger Postad 1 Maj , 2009 Rapport Postad 1 Maj , 2009 Jag fattar ingenting gällande PLO. Är det en pokerform från helvetet? Citera
Drunken_Penguin Postad 1 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2009 Jag fattar ingenting gällande PLO. Är det en pokerform från helvetet? Det är en pokerform från himmelen! Mycket action, och en massa fiskar som knappt kan reglerna. Det känns som att omaha för mig är 2 steg fram, 1 steg bak. Jag plussar ganska stadigt, sen går man in i väggen och alla fiskarna sätter sina mongodrag. Halv- eller heltilt sätter in och så får man börja om "från början" typ. Men så småningom ska jag upp upp upp! Citera
Drunken_Penguin Postad 2 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2009 $100 friska in på RedKings. Ska shortstacka PLO50 inatt och se hur det går. Citera
Kenan83 Postad 2 Maj , 2009 Rapport Postad 2 Maj , 2009 $100 friska in på RedKings. Ska shortstacka PLO50 inatt och se hur det går. gl Citera
Drunken_Penguin Postad 2 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2009 Det gick rätt bra då. Plus $108 på ca 1,5 timmar. Största potten på $78. Får i SB. Alla foldar fram till mig, höjer till $1.50. BB synar. Floppen kommer underbara Jag skriker typ inombords "Snälla ha ruterdrag eller en sexa!" Betar ut pott $3 i hopp om att han ska ha något. Mina drömmar besannas när han slår om till $8. Funderar ett tag och synar sedan. Checkar turn som är . Han betar ut halvpott $9.50. Jag funderar i tio sekunder innan jag trycker all in. Han funderar i typ två innan han synar och visar upp Man måste älska ironin när river blir och han kåkar. Citera
slowboy Postad 3 Maj , 2009 Rapport Postad 3 Maj , 2009 Säg gärna vad du nickar, kan donera lite på HU omaha =) Citera
Drunken_Penguin Postad 3 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2009 Säg gärna vad du nickar, kan donera lite på HU omaha =) Haha, tack, men nej tack. Jag kommer nog klara mig själv fint så småningom. Donationer får jag ibland ändå från randomfolk som verkar tycka att bottenpar+hålstegedrag är en skitbra hand att syna sig all in med. Trist att de inte alltid lyckas donera bara... Lirat ungefär en timme LO $0.50-$1.00. Plussade lite drygt en $20 till. Natten slutar nästan $130 plus. Bästa resultatet på ganska länge nu. Kommer nog fortsätta lira short på PLO50 med inköp $10-$20 eller nått sånt. Även om jag anser mig vara en hyffsat bra spelare även vid 100BB+ så känns det som att jag har större edge som kortis. Citera
Recommended Posts