Gå till innehåll

Pingvinen klonkar med modriggen i ryggen


Drunken_Penguin

Recommended Posts

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fint med lite återhämtning ... Bra jobbat.

Glöm inte fokus på bibehållen diciplin.

 

Tack tack! Det känns som att bara jag håller mig till mina nyuppsatta regler så kommer resan uppåt vara relativt smidig. Det gäller att känna till sina luckor och täta dom eller nått. :-D

 

Jag är lite trött på jojo-poker liksom.

 

Good Day to you, mr Quadzilla.

 

Haha precis. Dumt bara att ALLA kommer i limit Omaha. Minns typ inte senast jag fick quads i PLO. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha precis. Dumt bara att ALLA kommer i limit Omaha. Minns typ inte senast jag fick quads i PLO. :-P

 

Förr eller senare så kommer det även monstepotter i PLO ska du se. Kolla in den här potten som jag vann en gång på PLO50 när jag var nere i en djup djup downswing. Mitt nick är GnagarKung där.

 

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-84833199-200

played at "Rapid City" for USD RM from 2008-12-29 20:11 until 2008-12-29 20:12

 

 

 

Seat 1: morten dk85 ($151.55 in chips)

Seat 3: i_hit_u_down ($71.10 in chips)

Seat 5: Massoo33 ($42.35 in chips)

Seat 6: tvassassin ($46 in chips)

Seat 10: GnagarKung ($168.10 in chips)

 

ANTES/BLINDS

morten dk85 posts small blind ($0.50), i_hit_u_down posts big blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Massoo33 folds, tvassassin folds, GnagarKung bets $2, morten dk85 calls $1.50, i_hit_u_down folds.

 

FLOP [board cards: 6 of Hearts,8 of Diamonds,10 of Spades ]

morten dk85 checks, GnagarKung bets $4.50, morten dk85 calls $4.50.

 

TURN [board cards: 6 of Hearts,8 of Diamonds,10 of Spades,6 of Diamonds ]

morten dk85 checks, GnagarKung bets $10, morten dk85 bets $20, GnagarKung calls $10.

 

RIVER [board cards: 6 of Hearts,8 of Diamonds,10 of Spades,6 of Diamonds,5 of Diamonds ]

morten dk85 bets $53.50, GnagarKung bets $141.60 and is all-in, morten dk85 calls $71.55 and is all-in.

 

SHOWDOWN

GnagarKung shows [ Queen of Hearts,Queen of Clubs,10 of Clubs,10 of Hearts ]

morten dk85 shows [ 5 of Clubs,8 of Clubs,8 of Hearts,7 of Spades ]

GnagarKung wins $16.55, GnagarKung wins $300.60. (OMG!)

 

SUMMARY

Dealer: GnagarKung

Pot: $320.15, (including rake: $3)

morten dk85, loses $151.55

i_hit_u_down, loses $0.50

Massoo33, loses $0

tvassassin, loses $0

GnagarKung, bets $168.10, collects $317.15, net $149.05

 

 

Hoppas den ger lite motivation att nöta på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GnagarKung, bets $168.10, collects $317.15, net $149.05

 

 

Hoppas den ger lite motivation att nöta på :)

 

Hehe, that's the shit. :-D

 

En av mina favoritpotter var när jag på SvS 1/2 fick in 500BB på turn med KKxx mot QTxx på KQTT-bräda. Med typish 100BB från en annan kille också blev potten på 2200 spänn på 1/2.

 

Sen har jag iof också lyckats med konststycket att på PLO10 få in 400BB med 88xx på A87 med spaderdrag när Fi satt på AAxx. Så här i efterhand borde jag kunnat slinka, men jag orkade inte sätta honom på AA på världens dragigaste bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funny-pictures-monorail-cat-employs-emergency-braking-system.jpg

 

Monoplopingviner har också panikbromssystem, som jag slog på i samband med inlägg 110 i min dagbok. Det har funkat helt guld hittills. Ligger typish $100 upp på inte mer än 200 händer sedan dess. Jag har inte haft lust att köra några monstergrindsessioner, har bara blivit kortare hitnruns skulle man kunna säga. Jag sätter mig aldrig på ett bord med tanken att "nu vinner jag en pott och drar sen", men om inte klimatet på bordet är fiskigt så känns det onödigt att sitta kvar. Då drar jag om jag plussat en del eller helt enkelt inte har lust längre.

 

Har börjat varva in mer och mer PLO25 i mitt spel. Min totalrulle klarar det, och då PLO15 inte har så mycket action oftast väljer jag hellre det framför PLO10. PLO10 är döden typ. :-P Jag tror inte att jag kan spela mitt A-game när det är på absolut lägsta nivån. Plus $20 på senaste sessionen på PLO25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejja plus på PLO15! Mesta visserligen från jättefisken som 3-betspushar ett helt inköp med JT87 på JT4 efter att jag repottat hans pottbet med JJxx.

 

$20 plus totalt på PLO15, nån buck på PLO25 och LO$0.50-$1.00.

 

Snart som fan plus igen. Woot! :-D

 

Kul du får det låta som ett dåligt spel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul du får det låta som ett dåligt spel =)

 

Jag har obv sett honom göra sämre (5-betspush med AQJ3ds mot min AA93ss tex), men jag tycker inte att spelet är särskilt bra faktiskt. Det låg färgdrag på brädan också som han inte drog till vilket kanske borde nämnts.

 

KQ9x utan färgdrag leder med 55%. AK42 med färgdrag leder med 60%. Alla set har minst 65%. Alla JTxx med färgdrag splittar typ 65%, vinner de 30% de sätter färgen och losar de 5% han sätter stege utan att färgen sitter. Samma sak med alla JTxx med öppet nötstegdrag.

 

Med tanke på hur många händer som leder (stort) mot honom och att ingen av dem nånsin kommer att folda så tycker jag därför att hans push inte är bra. Jag ser helt enkelt ingen range jag kan sitta på som gör att hans Ev vid push blir positiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har obv sett honom göra sämre (5-betspush med AQJ3ds mot min AA93ss tex), men jag tycker inte att spelet är särskilt bra faktiskt. Det låg färgdrag på brädan också som han inte drog till vilket kanske borde nämnts.

 

KQ9x utan färgdrag leder med 55%. AK42 med färgdrag leder med 60%. Alla set har minst 65%. Alla JTxx med färgdrag splittar typ 65%, vinner de 30% de sätter färgen och losar de 5% han sätter stege utan att färgen sitter. Samma sak med alla JTxx med öppet nötstegdrag.

 

Med tanke på hur många händer som leder (stort) mot honom och att ingen av dem nånsin kommer att folda så tycker jag därför att hans push inte är bra. Jag ser helt enkelt ingen range jag kan sitta på som gör att hans Ev vid push blir positiv.

 

 

Har ju inte hela Handhistoriken, sen när du säger att det ligger färgdrag ute, så tycker jag inte hans spel är speciellt dåligt, oftast har du ju ett drag här och på PLO15 - PLO200 kan en normalkass spelare bara ha ett färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju inte hela Handhistoriken, sen när du säger att det ligger färgdrag ute, så tycker jag inte hans spel är speciellt dåligt, oftast har du ju ett drag här och på PLO15 - PLO200 kan en normalkass spelare bara ha ett färgdrag.

 

Här är handen i sin helhet.

 

Seat 9 is the button

Seat 1: Fi1 ( $14.85 USD )

Seat 2: Fi2 ( $23.09 USD )

Seat 8: Fi3 ( $15.00 USD )

Seat 9: Hero ( $17.42 USD )

Seat 10: Fi4 ( $9.19 USD )

Fi1 posts big blind [$0.15 USD].

Fi2 posts big blind [$0.15 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Jc::Js::9s::8s: ]

Fi3 raises [$0.60 USD]

Hero calls [$0.60 USD]

Fi4 folds

Fi1 folds

Fi2 calls [$0.45 USD]

** Dealing Flop ** [ :4d::Jh::Td: ]

Fi2 checks

Fi3 bets [$1.95 USD]

Hero raises [$7.80 USD]

Fi2 folds

Fi3 raises [$14.40 USD]

Hero calls [$6.60 USD]

** Dealing Turn ** [ :6s: ]

** Dealing River ** [ :3s: ]

Hero shows [ :Jc::Js::9s::8s: ]

Fi3 shows [ :Jd::Tc::8c::7c: ]

Hero wins $29.25 USD from main pot

 

Mina erfarenheter av spelare på PLO10-100 är att en normalkass spelare (om vi låtsas att han ser mig som det :-D ) aldrig pottar om ett enkelt färgdrag/stegdrag. Dom synar sig i döden med dem, men spelar sällan/aldrig såpass aggressivt. Han borde alltså kunna sätta mig på en bättre hand än enkelt färg/stegdrag.

 

Sen så var det egentligen inte tänkt att dissa Fis spel just här. Kommentaren var mer att det mesta av mina vunna pengar kom jättelätt när en pga tidigare historia utnämnd jättefisk pushar sig in i min jättenöt utan att ha några särskilda redraws. Lätta pengar känns inte riktigt lika bra. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul...

 

PLO25. Jag höjer pre med JT97. BB synar.

 

Flop 568 rainbow. BB checkar, jag pottar som jag alltid gjort mot honom. Han pottar om. Jag funderar ett tag och pottar sen igen. Han instaställer.

 

Han visar 3567. Givetvis är turn en femma och ett helt inköp glider fel väg. efter att ha varit 80% to win på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SEK 360 plus på ett bord PLO25 i drygt en timme eller nått. Var mest standardspel, även om jag hade lite tur i en hand.

 

Seat 9 is the button

Seat 6: Fi1 ( $36.33 USD )

Seat 8: Hero ( $46.32 USD )

Seat 9: Fi2 ( $12.20 USD )

Seat 10: Fi3 ( $6.00 USD )

Fi1 posts big blind [$0.25 USD].

Hero posts big blind [$0.25 USD].

Fi3 posts big blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Th::5d::4h::3h: ]

Fi2 calls [$0.25 USD]

Fi3 raises [$1.00 USD]

Fi1 calls [$1.00 USD]

Hero calls [$1.00 USD] <---två av tre fi i handen är fiskar, de kan säkert betala av en låg stege.

Fi2 calls [$1.00 USD]

** Dealing Flop ** [ :Jh::4d::3c: ]

Fi1 checks

Hero bets [$5.00 USD] <---bottentvå ser ju bra ut! eftersom jag sitter på en stor stack så kommer de alla fatta att jag är kompetent och folda. MASSA FE FTW!!!

Fi2 raises [$10.95 USD] <---fan min hand dog, har ju inte ett enda redraw att snacka om... :oops:

Fi3 folds

Fi1 folds

Hero calls [$5.95 USD] <---jaja, med 4:1 i pottodds så måste jag ju syna. finns ju alltid en chans att han sitter på en retarderad AAxx... gg wp pingu, skäms för fan.

** Dealing Turn ** [ :4c: ] <---woot kåk!

** Dealing River ** [ :8d: ]

Hero shows [:Th::5d::4h::3h: ]

Fi2 shows [:Jc::9c::5s::2s: ] <---wtf? jag har 43% mot den handen på floppen. Jag som räknade med att vara megadog om nån spelade tillbaka mot mig.

Hero wins $25.56 USD from main pot

 

 

 

Måste lära mig att folda sånna här händer pre. Det finns ju inget bra alls nånstans i T543 med tre hjärter. Jag har ju lyckats tighta till mig ordentligt från min lägstapunkt och så går jag och gör sånna här spel ändå. Även om man spelar mot donks kan man inte gå ifrån sitt A-game för mycket, det är då man sjunker sjukt lågt i graferna...

 

Hade jag losat så hade det varit ett halvbilligt wakeupcall iaf. Bättre att göra sånt här för 40BB än för 200. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...