Gå till innehåll

Pingvinen klonkar med modriggen i ryggen


Drunken_Penguin

Recommended Posts

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej, månaden suger fett. :-D

 

Ligger back 1200 ungefär. Låg ungefär break even innan jag tappade 2K tidigare idag. Har hämtat igen ganska mycket av det dock.

 

Det är på spelet, sen har jag hämtat in 60% av en $200 bonus så jag ligger väl ganska break even för månaden totalt i alla fall. Fast jag jobbar på att få månadsplus på spelet också. :mrgreen:

 

Det kommer nog snart! Bara att ligga i!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer nog snart! Bara att ligga i!

 

Precis! Februari och Mars var ganska bra månader för min poker, så jag är lugn. :-D

 

Jag borde kunna cleara bonusen innan månadsslutet, så bara jag håller mig +/-0 så kommer jag plussa med hjälp av den i alla fall.

 

Men givetvis är planen att plussa en massa på spelet också. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter omaha. 2,5 inköp plus. Duger. :-D

 

Hade 77JT på preminraisad pot på SB, flop 72Q rainbow (säkraste floppen man kan få så länge ingen har QQ). Check, check, halvpot från preflophöjaren, jag synar, så gör BB också. Turn Ac, lägger färgdrag. Check, check, $0.30-bet från preflophöjaren. Jag pottar om till $3.30 ganska omgående. BB lägger sig och preflop går all in för $7 nånting. Synar obv och han visar upp naken A2xx. River 9 ger honom trepar så min triss får stå.

 

På andra bordet hade jag 4679 på BB i en familjelimpad pott. Flop 456. Tvåpar och nöthålpipa. SB betar pott. Jag och knappen synar. Turn 6, nästnötkåk för mig. SB betar pott igen, jag och knappen synar. River J. SB betar pott igen, typ $6 och jag har $8 kvar. Funderar lite om han kan ha 65, det hade gjort mig sjukt sur. Orkar inte tro att han har det, så jag ställer in. Knappen lägger sig och han synar med 78 för floppad nötstege.

 

Bwinrullen upp på plus igen, fortfarande minus för månaden dock. Bajs, jag vill ha min bonus nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, 3 inköp plus på PLO15 på ingen tid alls. Bla en kille som i en limpad pott 4-betsshovade A96 med två spader mot mig, han på A9xx naket, jag på 66xx med spaderdrag. Do I need to say I won? :-D

 

Backat två inköp på PLO10 mot retardfiskar dock, så resultatet blir inte lika mycket plus som det borde vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 494144786364 ***** (On Game)

$15.00 USD PL Omaha

Seat 8 is the button

Seat 1: Fi1 ( $12.32 USD )

Seat 7: F12 ( $21.02 USD )

Seat 8: Hero ( $26.95 USD )

Seat 9: Fuckface ( $15.00 USD )

Hero posts big blind [$0.15 USD].

Fuckface posts big blind [$0.15 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :As::Ad::9h::3s: ]

Fi1 folds

F12 folds

Hero raises [$0.30 USD]

Fuckface raises [$1.20 USD]

Hero raises [$3.60 USD]

Fuckface raises [$10.80 USD]

Hero raises [$22.90 USD]

Fuckface calls [$2.85 USD]

** Dealing Flop ** [ :Jc:, :8c:, :Qs: ]

** Dealing Turn ** [ :6h: ]

** Dealing River ** [ :4c: ]

Hero shows [:As::Ad::9h::3s: ]

Fuckface shows [:Ac::Qh::Jh::3c: ]

Hero wins $11.95 USD from main pot

Fuckface wins $28.50 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JÄVLA DSFGKHGDNFSG!!!

 

Turnar nötstege med en låg wrap på bräda Q243, SB betar, BB höjer, jag 3-betar. Båda synar, och river parar bordet med Q. SB checkar och BB betar ut. Måste ju syna i en $12-pott, men givetvis har idioten synat ner med Q3 av alla händer och sätter sin 4-outare på river.

 

Kliver nu innan jag blir förbannad på riktigt. $11 plus iaf. Borde vara $25 plus om jag fått vinna den sista potten.

 

Bonusen på nära 67%. Den kommer absolut vara clearad innan månadsslutet.

 

Funderar på om man ska hora nån annan bonus när den är klar? Ska kolla runt lite, BestPoker kanske kan funka så man slipper byta nätverk. Nån läsare som vet om de räknar player points på samma sätt som Bwin? I så fall kommer det ju även bli en mycket schysstare bonus då de har 8pp/$ istället för Bwins 10pp/$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat ett SEK 800-hål idag. Först backade jag typ 6-7 inköp på PLO15 pga att alla mina träffade händer blev utdragna. Jobbade tillbaka det till 2 inköp back.

 

Sen satte jag mig på ett HU-bord mot en av de största fiskarna som finns. Givetvis så kunde jag fortfarande inte träffa något. Han träffade givetvis allt. Floppade kåk mot min 4-betade AAxx med AQJ7. Hade 77xx mot min AK2x på 722-flop osv osv. Så han tog lite över 3 inköp till av mig.

 

Det går inte att vinna ibland...

 

Jag tror knappt att jag är plussande egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat ett SEK 800-hål idag. Först backade jag typ 6-7 inköp på PLO15 pga att alla mina träffade händer blev utdragna. Jobbade tillbaka det till 2 inköp back.

 

Sen satte jag mig på ett HU-bord mot en av de största fiskarna som finns. Givetvis så kunde jag fortfarande inte träffa något. Han träffade givetvis allt. Floppade kåk mot min 4-betade AAxx med AQJ7. Hade 77xx mot min AK2x på 722-flop osv osv. Så han tog lite över 3 inköp till av mig.

 

Det går inte att vinna ibland...

 

Jag tror knappt att jag är plussande egentligen.

 

God afton Pingvinen...

 

Detta känner man igen och jag kan garantera att det händer ALLA omahaspelare (och alla andra också för den delen) ganska OFTA. Mitt recept när jag har en dålig period dvs torskar allt 2-3 dagar i sträck , känslan infinner sig att man är världens sämsta omahaspelare , är att byta spel ett tag. Jag spelar 7stud , MTT , SnG eller något annat ett tag på lite lägre nivåer. Då glömmer man snart eländet , nollställer omahahjärnan och kan "börja om". Är ju inte säkert att det är applicerbart på dig , ville bara dela med mig av mina erfarenheter och vad som fungerat bra för mig. Tycker det är bra att behärska flera spel skapligt av andra själ också så jag tränar gärna på lite av varje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God afton Pingvinen...

 

Detta känner man igen och jag kan garantera att det händer ALLA omahaspelare (och alla andra också för den delen) ganska OFTA. Mitt recept när jag har en dålig period dvs torskar allt 2-3 dagar i sträck , känslan infinner sig att man är världens sämsta omahaspelare , är att byta spel ett tag. Jag spelar 7stud , MTT , SnG eller något annat ett tag på lite lägre nivåer. Då glömmer man snart eländet , nollställer omahahjärnan och kan "börja om". Är ju inte säkert att det är applicerbart på dig , ville bara dela med mig av mina erfarenheter och vad som fungerat bra för mig. Tycker det är bra att behärska flera spel skapligt av andra själ också så jag tränar gärna på lite av varje.

 

Du har givetvis helt rätt. Skrev något liknande i Snygglenns dagbok. Jag är en ganska okej SnG-spelare, brukar varva med det ibland.

 

Fast alltså, när allt kommer till kritan kommer jag aldrig lägga av med omaha. När folk spelar så här kan man ju inte lira nått annat. :-D

 

***** Hand History for Game 494241512153 ***** (On Game)

$15.00 USD PL Omaha - Saturday, April 18, 09:00:52 ET 2009

Table Kuopio (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Fi1 ( $14.23 USD )

Seat 3: Fi2 ( $16.05 USD )

Seat 4: Fi3 ( $24.95 USD )

Seat 7: Fi4 ( $14.65 USD )

Seat 9: Hero ( $74.34 USD )

Fi4 posts big blind [$0.15 USD].

Hero posts big blind [$0.15 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :6h::5h::5d::3h: ]

Fi1 raises [$0.60 USD]

Fi2 calls [$0.60 USD]

Fi3 calls [$0.60 USD]

Fi4 folds

Hero calls [$0.45 USD]

** Dealing Flop ** [ :6s::4s::5c: ]

Hero checks

Fi1 bets [$1.35 USD]

Fi2 folds

Fi3 folds

Hero raises [$6.60 USD]

Fi1 calls [$5.25 USD]

** Dealing Turn ** [ :Kc: ]

Hero bets [$15.75 USD]

Fi1 calls [$7.03 USD]

** Dealing River ** [ :3c: ]

Hero shows [:6h::5h::5d::3h: ]

Fi1 shows [:Ah::9h::6d::4h: ]

Hero wins $37.04 USD from main pot

 

 

Och ja, ligger lite plus på kvällens session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...