Gå till innehåll

Pingvinen klonkar med modriggen i ryggen


Drunken_Penguin

Recommended Posts

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GÖTTA!!!

 

Höll på att slänga ut datorjäveln genom fönstret när jag höjer pre med QJ76ds och får syn av knappen.

 

Flop 345, två klöver.

 

Betar pott. Knappen pottar om. Jag går all in, han instasynar och visar AA87 utan klöver. Turn 6. KUL SOM JÄVLA FAN!

 

Fast TVÅ händer senare floppar jag 5-hög stege, han trycker in 200BB med set i treor, men min stege får stå.

 

:ola: RÄTTVISA!!! :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SEK 110 upp på ca en halvtimme. Mest standarspel, som 77xx mot TTxx på T7x-flop. Tappade ett inköp på den. Tog igen inköpet (från en annan kille) två händer senare när jag turnar topkåk på 662K-bräda och han inte kan släppa sin sexa.

 

727/2000 poäng för bonusen inplockade, strax över 36% alltså.

 

Nu rullar vi uppåt! :-D

 

Har för övrigt inte skottat något på fem dagar, inte ens PLO15. Jag är stolt. :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gahh! Helt sick!

 

3-betspushar en kille med 2K på blinds 75/150. Har gjort det tidigare en gång med AK och då foldade han. Nu instasynar han. Mina JJ möter QQ. J på flop. J på TURN OCKSÅ! Heeelt sinnes...

 

Sen på bord 3 där jag är überkort pushar jag knapp med A4 hjärter. Både SB och BB synar. Färgen sitter på turn.

 

Ute ur en där jag ställer från SB med 2K på blinds 100/200. Har AT, BB synar med QJ och hittar stege... KUL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan har missat att du skaffat db! Du får lära mig plo så ska jag hjälpa dig vinna mot mig på texas ;-) Kom du tvåa i en turre och trea i en och fick ändå bara $40 btw? Storklonken 8-)

 

You go girl!

 

Hehe, lätt att missa en DB när innehavaren spelar micro och ändå nästan gular.

 

Nu var det visserligen 10-manna $5.50 sitngos, 4 stycken, med två andraplatser och en trea. $40 är ju iaf småklonk då. 80% ROI typ, och kan jag hålla det så kommer jag nog inte göra annat än att lira sittar. :-D

 

Är du säker på att du vill lära dig PLO? Med tanke på dina legendariska bliutdragenskills i Texas så tror jag att du kommer bli psykotisk efter en veckas PLO.

 

Kort sagt, PLO är anledningen till att detta är mitt naturliga beteende:

 

 

Enda trösten man har är att när man blir utdragen för $25 på PLO10 kan man gå och läsa nån annans dagbok där de blir utdragna för $500 på PLO200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du vill lära dig PLO? Med tanke på dina legendariska bliutdragenskills i Texas så tror jag att du kommer bli psykotisk efter en veckas PLO.

 

Hehe, jag tiltar ganska mycket i dbn och chatten men egentligen är jag grymt duktig på att hantera tilten. Har skaffat en grym disciplin senaste månaderna så jag är duktig på att hålla lugnet. Risken är väl att det blir ännu värre inlägg i dagboken dock :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jag tiltar ganska mycket i dbn och chatten men egentligen är jag grymt duktig på att hantera tilten. Har skaffat en grym disciplin senaste månaderna så jag är duktig på att hålla lugnet. Risken är väl att det blir ännu värre inlägg i dagboken dock :-D

 

Jag tror dig. Hade man inte sätt att hantera tilten skulle man aldrig kunna spela poker.

 

Bahh, blev precis vrålutdragen av jättefisken givetvis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sick. Blir trebetad två gånger av en och samme kille på typ fem händer. Får vika båda flopparna.

 

Tredje gången han trebetar mig träffar jag tvåpar. Leder ut och han pushar, jag synar och han visar AAxx med hålstegedrag. Jag tömmer honom.

 

Fjärde gången han trebetar mig (allt inom max 10 händer) träffar jag tvåpar igen! Han instapushar floppen, jag synar och en tredje kille synar också.

 

Tro fan att han visar AAxx IGEN, samtidigt som den andre killen visar typ bästa wrapen man kan ha.

 

Mitt tvåpar står då turn och river blankar och jag går från $10 till $42 på två varv.

 

Hade i vanlig ordning backat två inköp tidigare, så plus ett inköp typ.

 

Snart plus FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woot skönaste sessionen på länge!

 

Råkade starta en $5.50 turbositngo fastän jag egentligen inte ville spela. Åkte sen ganska omgående på Q76-flop med AQ vs 76. Bestämde mig för att plocka igen förlusten på PLO10. Slutade med ett plus på $65! Ett bord, två timmar, 113 händer. :mrgreen: BB/100 på 564. Det får man ju vara nöjd med.

 

Bwinrullen är numera tillbaka där den hör hemma, på plussidan. :-D

 

Edit: Nu ska vi bara hitta dagboksplusset också. Hejja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade lite PLO10 HU mest för att kolla raken då folk sagt att raken HU dödar på låga nivåer. Har spelat lite HU tidigare, så var ju värt en check.

 

Efter 12 händer låg jag plus $0.09 (trots det visade sessionsbrowsern en BB/100 på -25) och då satt min motståndare ut. Vid det laget hade vi betalat $0.80 i rake, han låg alltså back $0.90. Största potten var på $1.80, så var inget att det gick särskilt vilt till heller.

 

Känns alltså lite ovärt med HU om man betalar ett inköp i rake på 100 händer... 5-max it is alltså. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in 25 händer på ett PLO10 5-maxbord också. En av mina fiskar satt på 200BB så man var ju tvungen att lira. :-D

 

Han drog rätt fort, men konstaterade på ett par händer att två av de andra som satt där också var mjuka fiskar. Slutade +$8 ungefär efter att först ha tappat lite på ett par missade drag, men när jag floppade nötfärgen med Kc7cxx på AQ9-bräda så betalade en av dem av pottpottpott för ett inköp när han hade AKQx och rivrade A-stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En superdonkfisk satt på ett PLO10-bord med 300BB. Me goes to seat on his left. 16 händer senare har jag tömt honom, med en BB/100 på 2000. 8-) Synd att man inte alltid kan hålla de statsen...

 

Krävde visserligen först ett hjältecall (som jag baserade på readen jag har) när jag checkraisar honom med 77xx på 78K-bräda med två hjärter. Checkar turn som är Qh, varpå han funderar lite och sen pottar ut $9 när jag sitter med $11,50 kvar ungefär. Trycker in allt och han synar och visar KT76 för tvåpar och hålstegedrag, inga hjärter. 5 på river och jag tar hem potten på $32.

 

Två händer senare får jag KKxx på BB när vi hamnat HU. Han höjer, jag pottar om. Flop K57, kaching! Jag pottar och han instapottar om. Ställer honom all in obv (typ $2 till) och han synar med naken K5. Sen drog han. :-D

 

Plus strax över $25 på totalt 46 händer då jag backade $5 på ett annat bord. Bwin-rullen upp till SEK 3411.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat lite limit Omaha inatt, på $0.50-$1. Gjorde det på Betsson för nått år sen när jag clearade en bonus där. Vill minnas att bonusen sköt i höjden då raken är brutal iom att typ alla potter blir gigantiska med alla synstationer på limit Omaha. Synstationerna gjorde det ju givetvis galet lätt att plussa också.

 

Spelade ett 5-maxbord i två timmar. Swingade som helvete iom synstationerna (som givetvis fortfarande var där). Gick upp till +$25 ner till -$15 som lägst. Swingade lite fram och tillbaka mellan +$10 och -$10. Gick dock spikrakt uppåt efter att en kille tiltat loss som förbannat på mig efter att jag "dragit ut" han AAxx med KJJ2 på QT24K-bräda. Jag fyrbetade honom givetvis pre, sen bara synade han ner mina betar.

 

Efter det kunde jag inte låta bli att dra till en hålstege efter en ny prefyrbetad pott mot honom och ett överaggro. Kostade $1 i potten som var uppe i $8. Satte hålstegen på turn och betade, fick raise från aggrot och syn från proffset. 3-betade och fick syn från båda. Betade ut blank river och fick återigen syn av båda. $20-pott rätt i famnen på mig, när man får så sjukt bra betalt är tom hålstegar (visserligen med "setdrag" också) värda att dra till. :-D

 

Slutade +$25 efter två timmar, får ses som godkänt. Bonusen studsade över 3% uppåt, så nu ligger den på 42%+.

 

Snart dagboksplus FTW! :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...